Gisteren kon je al lezen dat Sony de 60fps mod-webpagina voor Bloodborne offline heeft laten halen. Ondertussen is er door de ontwikkelaar van de mod meer informatie naar buiten gebracht over de precieze reden waarom Sony heeft geëist dat de mod offline ging.
Lance McDonald, de ontwikkelaar van de mod, liet via Discord weten dat Sony een probleem had met het gebruik van het woord Bloodborne in de naam van de mod-pagina. Volgens hem ging het dus niet om de mod zelf. Sony heeft volgens McDonald zelfs niet eens het recht om de mod zelf offline te halen, aangezien het puur code is en daarin geen referentie wordt gedaan naar voor welke game het bedoeld is.
“The DMCA was not against the patch. They used DMCA to take down the page because the page used the word “Bloodborne” which they own the trademark of. They can’t legally DMCA the patch because it’s 100% code and the patch doesn’t actually even say what game it’s for in it. However I’m not stupid enough to try to work around their copyright to re-post it.”
De timing is niettemin vreemd. De mod bestaat al jaren, en mogelijk zit er dus meer achter de takedown. Wie weet krijgen we dan binnenkort toch eindelijk een remaster van Bloodborne? De tijd zal het leren.
Balen voor Lance! Hij mag zijn eigen achternaam natuurlijk ook al niet gebruiken…
Wanneer je als bedrijf misschien nog 100 miljoen ofzo tegen een remake aan wilt smijten. Snap ik wel dat je wilt dat men die vergelijkt met de echte game, en niet dat je overal het werk van deze gast terug ziet.
Misschien juist goed nieuws dat ze er ineens bovenop zitten. Wie weet volgt er nog wel mooi nieuws over bloodborne.
F*ck Sony!