Bij Nintendo is inmiddels het hoge woord eruit wat betreft de Nintendo Switch 2. De nieuwe handheld console zal op 5 juni verschijnen en kent een prijskaartje van € 469,99 als je de console zonder games koopt. Er is lang aan de Nintendo Switch 2 gewerkt en tijdens het ontwikkelen moest er natuurlijk een naam worden bedacht voor de opvolger. Dat ging toch niet zo eenvoudig, zo blijkt uit een Q&A van Nintendo.
In deze Q&A waren Switch 2 director Takuhiro Dohta en producer Kouichi Kawamoto aanwezig en zij kregen natuurlijk vragen over de nieuwe handheld console. De naam voor de opvolger kwam hier ook ter sprake. Volgens de twee zijn er verschillende namen langsgekomen, waaronder ‘Super Nintendo Switch’, maar hiervan werd afgezien. Dit had te maken met hoe de Super NES geen NES-games kon afspelen. De Nintendo Switch 2 kan wel Switch-games afspelen, dus het voelde niet helemaal juist volgens de heren.
Daarnaast moest het voor consumenten duidelijk zijn dat dit het nieuwste product van Nintendo was en dat Nintendo Switch 2 daarom logischer was. Net als de originele console moet de Switch 2 een breed publiek aanspreken en aantrekkelijk genoeg zijn.
“There were a lot of ideas for the name, and we really struggled to find the right one,” Kawamoto said. “We even considered ideas like ‘Super Nintendo Switch.’ Super NES, which came out after the NES, couldn’t play NES games. Since Switch 2 can play Switch games, it didn’t feel right to use the same naming convention as Super NES.”
“Switch 2 is a new system with improved performance, but we’d like players who get their hands on it not to focus on the specs, but rather to think of it as the latest system developed by Nintendo. So, in the hope that it becomes the new standard for Nintendo Switch, we named it Nintendo Switch 2.”
“From the beginning of development, we wanted Switch 2 to be a system that can be enjoyed by a wide variety of players. This hasn’t changed from Switch to Switch 2,” Dohta said. “I also wanted to create an experience that as many players as possible could enjoy, rather than an experience made specially for those who prefer high-performance hardware. So, we wanted a name that would communicate simply to potential customers that, if you’re considering buying a Switch, Nintendo Switch 2 is the newest system.”
“We really struggled because there were so many different ideas, but in the end, after lots of back and forth, we all agreed that it should be Nintendo Switch 2 after all.”


Ach, super switch, switch 2, ik vrees dat ze dezelfde fout maken als met de Wii / Wii U, veel mensen denken “gewoon dezelfde met wat extra’s” en laten hem dus links liggen.
Vroeger was Nintendo elke console vernieuwend, nu melken ze de oude nog net even langer uit…
@pOZORjED: klopt.
Zo denk ik er ook.over
Vind het allemaal wat tegenvallen
Skip
Het is eigenlijk gewoon een switch 1.5.
Maar wel erg slim van ze om lekker veel geld te vragen voor de console en voor de games.
Veel casual gamers kopen toch wel een Mario. Of de game nou 60 euro is of 90, maakt niet uit.
@pOZORjED: Ik denk het niet. Extreem veel mensen zijn hyped voor de switch 2, veel meer dan voor de WiiU
@Anoniem-1069: die hype was wel heeeeel snel weg toen ik de prijs hoorde en de prijs van een losse game… betalen voor een kennismakings demo (die was op de PS5 gratis),
Al met al koop je naar mijn mening veel meer console als je een PS5 koopt dan een Switch 2. Voor mij speel ik toch enkel docked. Dus de handheld functie is voor mij geen toegevoegde waarde. Had veel liever een Switch 2 gezien die als handheld te gebruiken was en enkel docked (voor een goedkopere prijs).
@Anoniem-1069:
Die hype was snel weg naar de prijzen van de console en vergeet de prijs voor de games.
Overal is er alleen maar kritiek over de Nintendo Switch 2 dit wordt een verhaal ala wiiu flop.
Voor mij wordt deze ook een skip.
Dat hele pre order is weer een groot gedoe bol een mediamarkt pas 8 april dat terwijl nedgame een nog paar anderen winkels alle pre orders hebben gehad een alle uitverkocht is
Die naam had absoluut perfect geweest. Beter nog iets zonder switch maar switch 2 is gewoon slecht.
@Anoniem-5406: SwitchUwII had een schot in de roos geweest.
Switch 2 Ripoff was een betere naam
De naam had super switch moeten zijn
Nintendo Super Switch was natuurlijk de logische keuze geweest.
Super Fami Switch Com.
gewoon N.E.S. Nintendo Entertainment Switch.