Atomic Heart II krijgt diepere RPG-elementen en meer keuzes met consequenties

Onlangs kondigde ontwikkelaar Mundfish Atomic Heart II aan, een sequel op de unieke game Atomic Heart uit 2023. We hebben een aankondiging gekregen, maar heel veel concrete info kwam daar eigenlijk niet echt bij kijken. Robert Bagratuni van Mundfish heeft nu een interview gegeven waarin hij een beetje meer vertelt (maar nog steeds heel mysterieus blijft).

Zo leren we, allereerst, bij dat Atomic Heart II meer diepgaande RPG-elementen zal krijgen. Meer manieren om je wapen aan te passen, uitgebreidere skill trees en algemeen meer verschillende speelstijlen:

“Yes, we’re introducing a more expanded RPG layer in Atomic Heart 2, but we’re doing it the Mundfish way – integrated into the world and the experience, not layered on top just for complexity’s sake. […]

As for the RPG elements – we are aiming for deeper weapon customization, skill trees, and progression paths that allow players to shape their playstyle much more than before.”

Daarnaast liet hij ook weten dat deze sequel meer persoonlijke keuzes zal bevatten, die (grote) consequenties zullen hebben voor het verhaal. Hij blijft hier echter mysterieus, want hij wou nog niet al te veel prijsgeven.

“Without giving too much away, we can say that Atomic Heart 2 will offer players more agency than before. Choices do matter, and your actions can influence how certain events or missions unfold.”

Atomic Heart II heeft nog geen releasedatum gekregen.

  1. Anoniem-6424's avatar

    Atomic Hearts was een hele vette game..vooral de Sovjet samenleving was heel erg interessant

    0
  2. Anoniem-4115's avatar

    ik heb het met veel plezier gespeeld totdat ik die kutpuzzels met laserse moest oplossen en zodra ik buiten was kwam al die kutdingen op me af continu

    prima verhaal met plottwists,characters

    ik kijk de meeste uit naar ILL,dat ziet er insane goed uit met real life psyshics

    0
  3. Anoniem-5727's avatar

    @Anoniem-6424: absoluut maaar dikke propaganda ook

    0
  4. Anoniem-6867's avatar

    @Anoniem-5727: Wat voor propaganda? In elke game zit propaganda. Maar als niet Amerikaans of westers is dan is het fout?

    0
  5. Anoniem-134's avatar

    @Anoniem-5727: Dan is elke Call of Duty ook megapropaganda. Juist interessant om als objectieve spectator een kijkje te krijgen in de Sovjet denkwijze

    0
  6. Anoniem-6319's avatar

    @Anoniem-5727:

    Simp.

    0

Meer Atomic Heart II

Meer

Mundfish kondigt Atomic Heart II aan

Na het succes van Atomic Heart, dat na de release meerdere uitbreidingen heeft gekregen, heeft ontwikkelaar Mundfish tijdens Summer Game Fest aangekondigd dat ze werken aan een opvolger: Atomic Heart II. De game werd geïntroduceerd met een...