Dat InFamous niet slecht verkoopt is al langer bekend, dit soort feiten zijn dan ook vaak de enige die naar buiten komen na de ontwikkeling van een game. Echter komt Sucker Punch vandaag met wat leuke andere nieuwtjes met betrekking tot de ontwikkeling en toekomst van InFamous. Wist je bijvoorbeeld dat er in totaal zo’n 30.486 blikjes cola zijn gedronken op het kantoor van Sucker Punch tijdens de ontwikkeling van de game?

– Het InFamous team is ongeveer zo’n 18.200 keer naar Starbucks gegaan voor een shot caffeine. Twee groepen van tien mensen per dag, vijf keer per week.

– Er zijn tien Infamous baby’s geboren tijdens de ontwikkeling, waarvan een werknemer twee van deze kinderen heeft gekregen.

– Zo’n 70.000 verschillende artworks, codes en media inzendingen zijn nodig geweest om de game te ontwikkelen

– Het team heeft 17,472 blikjes Cola Light en 13,104 blikjes Pepsi Light gedronken tijdens de ontwikkeling

– Binnen 3 straten van het kantoor zijn tijdens de ontwikkeling 14 gebouwen gebouwd

Echter gaan niet alle weetjes over het team, maar weten we nu ook dat de demo van InFamous als snelste demo op het PlayStation Network de mijlpaal van 1 miljoen downloads heeft bereikt. Bovendien was de game in mei de vijfde snelst verkopende titel beschikbaar.

Om deze mijlpalen te vieren wist de ontwikkelaar ons nog te verwachten met een aankondiging, namelijk een InFamous Space in Home:

We’re excited to announce that a new inFAMOUS space will be launching in Home very soon. We’ll have a lot more details on the new space for you all next week, so please stay tuned!