Er is een grote ontslagronde aanstaande bij de ontwikkelaar van Oblivion Remastered, Virtuos. In een statement aan Eurogamer heeft een woordvoerder van het bedrijf een eerder gerucht hieromtrent bevestigd, ruim 300 medewerkers zullen hun baan verliezen. De woordvoerder van Virtuos gaf aan dat ongeveer 7 procent van de medewerkers slachtoffer is van de ‘herstructurering’ die het bedrijf doorvoert, vanwege structurele veranderingen in de industrie.
Van de om en nabij de 300 ontslagen zullen er rond de 200 banen verdwijnen in Azië en 70 in Europa. De woordvoerder gaf aan dat het team dat betrokken is bij de ontwikkeling van Oblivion Remastered, die gevestigd is in Frankrijk, iets minder dan 10 mensen zal verliezen.
“We are grateful for the contributions of those impacted. We are providing separation packages, career transition assistance, and opportunities for redeployment across our global network where possible. The company’s immediate focus is on managing this transition with care, transparency, and respect. We will continue to invest in global delivery, technical excellence, and creative collaboration, ensuring that Virtuos remains the partner of choice for the world’s leading game creators. We thank our teams, partners, and peers for their continued support as Virtuos adapts to lead the future of game development.”
Volgens eerdere berichtgeving wilt Virtuos in gaan zetten op het gebruik van generatieve AI, waardoor zij flink kunnen gaan snijden in de ontwikkelingskosten.


Maakt zelf niet meer uit als je game succesvol is, er komen zowiezo ontslagen. Tja, AI moet je niet betalen en klaagt ook niet
Het wordt tijd dat AI de hele show overneemt, dan kunnen we allemaal kappen met school of werk en kunnen we de hele dag doen wat we willen. Of wat AI wil dat we doen. En dan wordt het weer werken. Fuck!
Terecht, opdoeken die handel.
Heel goed! Weg met de regenbooghaar cult! Nerds aan de top
Mooi missen we niks aan
@Anoniem-2532: ik ga stuk
logisch AI en robots gaat ons werk overnemen
de welbekende meme van southpark” they took our jobbbb” begint werkelijkheid te worden.
Als afval in de sloot gegooit, haha