In februari werd duidelijk dat Sony PlayStation in gesprek was met Tobii omtrent eye-tracking technologie voor PlayStation VR2. Dit bedrijf is gespecialiseerd in deze technologie, daar waar Sony natuurlijk op zoek is naar topkwaliteit om dat te implementeren in de aankomende vr-headset.
Nu een half jaar later heeft Tobii via een persbericht laten weten dat beide partijen tot een overeenkomst zijn gekomen. PlayStation VR2 zal dus de eye-tracking technologie van Tobii gaan gebruiken in de headset. Anand Srivatsa, CEO van Tobii, zegt het volgende:
“PlayStation VR2 establishes a new baseline for immersive virtual reality (VR) entertainment and will enable millions of users across the world to experience the power of eye-tracking. Our partnership with Sony Interactive Entertainment (SIE) is continued validation of Tobii’s world-leading technology capabilities to deliver cutting-edge solutions at mass-market scale.”
Overigens is dit niet de eerste keer dat de software van Tobii gebruikt wordt voor vr-headsets. Eerder hebben ze al samengewerkt met HTC, HP en Pico. Dit voor respectievelijk de HTC Vive Pro Eye, HP Reverb G2 Omnicept Edition en Pico Neo 3 Pro Eye.
Ik hoef het niet. Had de eerste VR en was er na paar dagen klaar mee
Ik wil het wel. Heb het sinds launch en ben er nog niet klaar mee.
Enige nadeel is dat er niet veel nieuws meer verschijnt de laatste tijd. Maar ook logisch, gezien men volop voor PSVR2 is aan het ontwikkelen.
Leuke praatjes maar in de praktijk valt het vies tegen.
@Anoniem-8305:
Oh jij hebt hem al mogen testen? Tof ja, mazzelpik.
Ik koop deze ook het eerste model was voor zijn tijd ook goed erg benieuwd er naar .
koop het alleen met goede ondersteuning niet zo als de vr 1 vond toch zonde van me geld
Zo lang ze GT7 volledig PSVR2 support geven ipv een simpele demo mode zal het er wel komen, zo niet, wachten op aanbieding
De eerste heb ik aan me voorbij laten gaan. Deze komt er wel
Deze lijkt me echt wel volwaardige VR beelden te gaan geven. 1 ste was leuk maar kwam toch net wat te kort, deze lijkt me echt wel voldoende power te gaan hebben om helemaal in een VR wereld gezogen te worden.
Als de casual gamer ontdekt dat ie alle cod maps in VR gratis kan downloaden bij een game ( contractors 19,99) zullen ze massaal VR aanschaffen ( quest2). Inclusief gratis online en grote playerbase. Ik denk niet dat Sony de club is die mensen massaal aan de VR krijgt. Hun support voor niet basisspelcomputers is niet zo groot..
@Anoniem-5264:
Hetzelfde geldt voor mij,
De eerste vond ik de moeite niet waard.
@Marlon_o: Alleen al voor RE7 was de PSVR voor mij de moeite waard, laat staan voor andere prachtige titels als Astrobot, Moss, Superhot VR, en nog veel meer.
Voor een eerste generatie niet slecht, ik kijk dan ook uit naar PSVR 2
@Marlon_o: Inderdaad. Ik heb er volgens mij bijna €250 voor betaald, maar gebruik hem nooit. Er viel gewoon niet fatsoenlijk een spel mee te spelen ‘het waren vooral veel blokjes, wazige beelden en veel ruis.
Heel erg veel game plezier gehad van de eerste.. nu 2 oculus 2 headsets welke ook heel erg leuk zijn en de kids hier dagelijks mee spelen samen online.. vooral veel Gorilla tag..
Deze VR2 gaat er ook zeker komen.. icm met de ps5 en een rig moeten racegames echt een next gen experience geven.. kan ook niet wachten tot de eerste echte race game voor VR.. driveclub was super.. maar wil nu meer..
@Anoniem-9123: Zo te lezen was je afstelling niet goed of anders je ogen.
Het was geen 4k screen maar het was verre van slecht voor de prijs.
@Anoniem-1561: Dus jij wil zeggen dat de beelden bij jou heel scherp waren? Je geen blokjes zag etc? Dat wazige kon je inderdaad tot op zekere hoogte afstellen maar voor de rest was de beeldkwaliteit zelf gewoon matig.
@Anoniem-3150: Definieer scherp. Blokjes zeker niet, qua games zag het er meer PS3 game uit, maar gezien de processing power die nodig is, is dat niet gek.
Misschien heb je alleen Minecraft gespeeld?
Resident Evil 7 zag er bijvoorbeeld super uit, maar ook Astrobot, Moss, WipeOut, Superhot VR, The Room VR, Batman Arkham VR, Until Dawn en andere fatsoenlijke titels zagen er prima uit.
Screendoor effect was zelfs vrij minimaal tegenover andere sets van die generatie.
Op PS4 Pro was het allemaal nog iets beter.
@Anoniem-1561: Vage beelden. Nee dat kon je niet afstellen, dat lag aan de slechte games “op RE7 na”. RE7 was de enige game VR waardig, de andere games ik heb getest waren slechte vr games. Die Mouse game moet ik nog verder testen. De ruis zat vast in het scherm, de vage beelden kwamen door de beweging en de blokken door de extreme lage resolutie.
@Anoniem-8644: Had Until Dawn een vr mode? Die ook maar dan eens testen.
@Anoniem-1561: Nee voor nog geen €250 inc camera was het wel oke, maar vergeet niet dat de VR normaal net zo duur was als een PS4 toen.
@Anoniem-9832: Nee hoor dat kon je wel afstellen. De eye distance is daarin heel erg belangrijk en maakt een wereld van verschil als die fout staat afgesteld. Daarbij moet je de bril op de goede hoogte hebben zitten voor optimaal zicht.
En zoals gezegd, je moet geen 4K PS4 graphics verwachten.
@Anoniem-8037: Sorry ik had het uitgebreider moeten plaatsen, Until Dawn had de spinoff Rush of Blood voor PSVR.
@Anoniem-3181: En vergeet niet dat andere VR sets in die tijd nog veel duurder waren EN een dikke PC nodig hadden. 😉
@Anoniem-8305: hoe weet jij dat nou de headset is nog niet eens uit