Hey mensen,
Ik heb echt een probleem met mijn computer,
Ik had eerst windows 7 RC7100 erop gezet, na een paar maanden wilde ik hem niet meer dus gisteren me xp cd gepakt om weer na xp te gaan. Dus ik kom bij die schijven en ik zie maar 1 partitie staan terwijl ik er 3 heb (C: D: E: ) maar ik C: ervoor staan met een grote van mijn hele hardeschijf. Ik formatteer het gewoon met de hoop dat het ook alleen maar de C was (wat het niet was). Dus NTFS geformatteerd, windows files gekopieerd opnieuw gestart en Kan het besturing systeem niet laden. Dus ik weer opnieuw formatteren (deze keer slow ntfs) precies hetzelfde. Heb het ook met een andere windows cd geprobeerd, heb alles losgekoppeld en weer vast gezet, stofzuiger erdoorheen andere partitie maken, bij Repair allemaal opdrachten uitgevoerd (CHKDSK, FIXBOOT FIXMDR zelfs kopiëren van nieuwe NTFS.sys) Ubuntu doet het wel gewoon bij mij.
Ik ben ten einde raad, alsjeblieft help me (A)
Alvast bedankt
svp geen reacties met oh das best kut en dingen die ik al heb gezegd want ben en beetje pissed dat mij dit nou weer moet overkomen terwijl ik het al 100 keer probleemloos heb gedaan.

Is het een originele XP CD?
dat probleem heb ik ook gehad
het enige wat bij mij uiteindelijk werkte was alle partities verijwderen, windows xp instaleren op een grote partitie en dan met norton partition magic weer opsplitsten in meerdere partities
[quote]Is het een originele XP CD?[/quote]
1 er van wel andere niet allebei geprobeerd.
@nis-gens
al geprobeerd 🙁
Wat ik zou proberen… is ff via een andere hard disk (of PC) booten en zo je HDD formateren….
En dan XP erop gooien.
ja dat werd ook al op een andere forum tegen mij gezegd maar dat heb ik niet en ik kan ook niet, maar als ik zeker weet dat het door de hdd komt wil ik best een nieuwe kopen.
[quote]ja dat werd ook al op een andere forum tegen mij gezegd maar dat heb ik niet en ik kan ook niet, maar als ik zeker weet dat het door de hdd komt wil ik best een nieuwe kopen.[/quote]
Als je toch al van plan was eentje aan te schaffen dan zou ik een nieuwe kopen….
Aangezien ik geen andere manier ken om je HDD te formateren.
[quote]Als je toch al van plan was eentje aan te schaffen dan zou ik een nieuwe kopen….
Aangezien ik geen andere manier ken om je HDD te formateren.[/quote]
Naja weet je wat het probleem is, ik weet niet of het door me hdd komt, dus als ik 50 euro voor een hdd geef en het dan nog steeds niet doet heb ik het voor niks gedaan. 🙁
[quote]Naja weet je wat het probleem is, ik weet niet of het door me hdd komt, dus als ik 50 euro voor een hdd geef en het dan nog steeds niet doet heb ik het voor niks gedaan. :([/quote]
Ik weet niet of het inderdaad door je HDD komt…
Maar whatever it is… met een nieuwe HDD ben je er 100% vanaf :rofl:
Als windows op je HDD geinstaleerd staat zal het inderdaad aan je HDD liggen:P Probeer anders eens een HDD van een vriend ofzo erin te doen:p Mischien werkt dat ook ^^
check google: ultimatebootcd
Idd run “Ultimate Boot Cd” en daarmee kan je schijven checken en als het echt nodig is een low level format geven! Wat je eerst nog kan proberen is bijv Paragon Partition Manager installeren op en andere PC, dan een Bootable CD maken en daarmee opstarten, met dit programma kan je wat uitgebreider partitioneren en zie je waarschijnlijk wel alle partities!
(low level format moet je alleen doen als het echt niet anders kan! je fabrieksgarantie op de HDD vervalt dan namelijk)
Bedankt voor al jullie tips maar het is gelukt. Op de een of andere rare reden 😛
Heb het met een windows cd slow geformatteerd en met de andere de windows bestanden gekopieerd en geinstalleerd. Ben echt blij om weer op xp te zitten 😀 Bedankt voor jullie reactie en deze kan op een slotje 😉
[quote]Bedankt voor al jullie tips maar het is gelukt. Op de een of andere rare reden 😛
Heb het met een windows cd slow geformatteerd en met de andere de windows bestanden gekopieerd en geinstalleerd. Ben echt blij om weer op xp te zitten 😀 Bedankt voor jullie reactie en deze kan op een slotje ;-)[/quote]
Reden van teruggaan naar XP??
Ik was van plan deze week nog over te stappen naar W7!!!
XP is sneller als je te weinig ram hebt:P En je kan op XP meer dingen draaien^^
[quote]Reden van teruggaan naar XP??
Ik was van plan deze week nog over te stappen naar W7!!![/quote]
Ik haat hoe je moet sharen in w7, echt ingewikkeld als een mofkucker. Ik heb niet echt een bakke beest dus het was nogal sloom hier en daar en nog niet alles word ondersteund door w7. Ik ben al 2x naar w7 gegaan en weer terug en elke keer als ik weer terug ga naar xp voel het alsof ik weer thuis ben want uiteindelijk vind ik xp nummero uno.
Ze hebben nog tot eind dit jaar dus er kan nog getweakd worden enzo.
[quote]XP is sneller als je te weinig ram hebt:P En je kan op XP meer dingen draaien^^[/quote]
Op XP meer draaien??
Volgens mij moet dat geen probleem meer zijn met W7… heel veel was al mogelijk in Vista en alleen maar meer moet mogelijk zijn in W7.
En ja als je te weinig ram hebt is XP sneller maar Ram is bij mij geen probleem :yahoo:
[quote]Op XP meer draaien??
Volgens mij moet dat geen probleem meer zijn met W7… heel veel was al mogelijk in Vista en alleen maar meer moet mogelijk zijn in W7.
En ja als je te weinig ram hebt is XP sneller maar Ram is bij mij geen probleem :yahoo:[/quote]
ik heb windows 7 nu al 2 maanden ofzo en toe nu toe vind ik hem beter als windows xp en bij niemand is ram tog een probleem
[quote]Ik haat hoe je moet sharen in w7, echt ingewikkeld als een mofkucker. Ik heb niet echt een bakke beest dus het was nogal sloom hier en daar en nog niet alles word ondersteund door w7. Ik ben al 2x naar w7 gegaan en weer terug en elke keer als ik weer terug ga naar xp voel het alsof ik weer thuis ben want uiteindelijk vind ik xp nummero uno.
Ze hebben nog tot eind dit jaar dus er kan nog getweakd worden enzo.[/quote]
Ik vind het sharen ideaal werken in 7 het werkt fijner dan in Vista, ook al ziet het er bijna hetzelfde uit!
[quote]ik heb windows 7 nu al 2 maanden ofzo en toe nu toe vind ik hem beter als windows xp en bij niemand is ram tog een probleem[/quote]
Yup en hij is toch ook lichter dan Vista?
mwha dat valt wel mee, hij start wel sneller op en er wordt beter omgegaan met der services.
[quote]mwha dat valt wel mee, hij start wel sneller op en er wordt beter omgegaan met der services.[/quote]
Dat bedoel ik 🙂
Na ik krijg dat sharen echt niet voor elkaar. Ik moet op 3 plekken share klikken voordat ik ook daadwerkelijk op een andere pc erin kon, laat staan kopieeren. Ik zeg ook niet dat w7 slecht is, integendeel zelfs. Alleen ik wil ff een snellere pc hebben en wat meer ondersteuning. Dan ga ik zeker naar w7.
[quote]Na ik krijg dat sharen echt niet voor elkaar. Ik moet op 3 plekken share klikken voordat ik ook daadwerkelijk op een andere pc erin kon, laat staan kopieeren. Ik zeg ook niet dat w7 slecht is, integendeel zelfs. Alleen ik wil ff een snellere pc hebben en wat meer ondersteuning. Dan ga ik zeker naar w7.[/quote]
Dus je hebt een hardware probleem met W7? 🙂
ik heb geen problemen met xp me pc staat dag en nacht aan all maanden:rofl1:
[quote]ik heb geen problemen met xp me pc staat dag en nacht aan all maanden:rofl1:[/quote]
Heb je dat al geprobeerd met W7? :mellow:
[quote]ik heb geen problemen met xp me pc staat dag en nacht aan all maanden:rofl1:[/quote]
Waarom als ik vragen mag, das toch pure energie verspilling?
Misschien draait hij wel een (game-,media-,ftp-, web-) server thuis 😀
Wat ik begrijp heb je met de cdrom van windhoos xp opgestart, dat is alvast goed,
nu is het even belangerijk om te weten of je schijf op een raid controller hebt zitten, zoja gebruik dan de drivers voor deze controller tijdens het starten van de cdrom van windhoos xp, wil je een partitie herstellen, had dat gekunt met testdisk, maar je hebt de cdrom van windhoos xp laten formateren naar ntfs dus is het niet meer mogelijk om deze partities te herstellen, vooral omdat al veel data overschreven kunnen zijn met je nieuwe installatie.
Je kunt wel je opstart volgorde regelen in de bios van je pc, je kunt in de bios
setup kiezen van welk station als eerste geprobeert moet worden om van op te starten.
Je kunt in deze setup komen tijdens het op starten, door del in te drukken of bij veel computers ook met de F2 toets of F10 toets.
Bij veel voor geinstalleerde systemen zoals bijvoorbeel Acer kun je Alt+ F10 in drukken tijdens het start scherm van de bios, ook wel het BIOS Post scherm genoemd om je recovery te op roepen.
Als je in de bios gaat aan passen, PAS OP!!!
De bios (Basic Input/ Output System) bevat ook instellingen die er voor zorgen
dat je pc goet functioneert, daarmee bedoel ik de volage waardes voor processor en geheugen enzv. doe hier voorzichtig mee.
Je kunt ook de partities op je schijven bekijken en beheren met GParted live cd of met de live cd van Parted magic.
Kijk voor Parted Magic [url=http://partedmagic.com/]hier.[/url]
Kijk voor Gparted [url=http://gparted.sourceforge.net/]hier.[/url]
Kijk voor testdisk [url=http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_Download]hier.[/url]
[quote]Wat ik begrijp heb je met de cdrom van windhoos xp opgestart, dat is alvast goed,
nu is het even belangerijk om te weten of je schijf op een raid controller hebt zitten, zoja gebruik dan de drivers voor deze controller tijdens het starten van de cdrom van windhoos xp, wil je een partitie herstellen, had dat gekunt met testdisk, maar je hebt de cdrom van windhoos xp laten formateren naar ntfs dus is het niet meer mogelijk om deze partities te herstellen, vooral omdat al veel data overschreven kunnen zijn met je nieuwe installatie.
Je kunt wel je opstart volgorde regelen in de bios van je pc, je kunt in de bios
setup kiezen van welk station als eerste geprobeert moet worden om van op te starten.
Je kunt in deze setup komen tijdens het op starten, door del in te drukken of bij veel computers ook met de F2 toets of F10 toets.
Bij veel voor geinstalleerde systemen zoals bijvoorbeel Acer kun je Alt+ F10 in drukken tijdens het start scherm van de bios, ook wel het BIOS Post scherm genoemd om je recovery te op roepen.
Als je in de bios gaat aan passen, PAS OP!!!
De bios (Basic Input/ Output System) bevat ook instellingen die er voor zorgen
dat je pc goet functioneert, daarmee bedoel ik de volage waardes voor processor en geheugen enzv. doe hier voorzichtig mee.
Je kunt ook de partities op je schijven bekijken en beheren met GParted live cd of met de live cd van Parted magic.
Kijk voor Parted Magic [url=http://partedmagic.com/]hier.[/url]
Kijk voor Gparted [url=http://gparted.sourceforge.net/]hier.[/url]
Kijk voor testdisk [url=http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_Download]hier.[/url][/quote]
Thx voor de info mr ik heb het al gefixt 🙂
Mijn laptop ook :D, eerst zonder problemen, nu lijkt het wel alsof me hd niks meer bij kan houden xD
[quote]Bedankt voor al jullie tips maar het is gelukt. Op de een of andere rare reden 😛
Heb het met een windows cd slow geformatteerd en met de andere de windows bestanden gekopieerd en geinstalleerd. Ben echt blij om weer op xp te zitten 😀 Bedankt voor jullie reactie en [b]deze kan op een slotje ;-)[/b][/quote]
hahahah 3 paginas terug xD
:lock:
[quote]hahahah 3 paginas terug xD
:lock:[/quote]
hahahaha :rofl: echt he, naja dan niet 😛