Topic: DTS

03 juni 2009om 18:33

Beste Mensen,

Ik stream nu al een tijdje films via de ps3, en dat gaat altijd fijn.
Maar laats starte ik een film en kreeg ik wel beeld maar kwa geluid alleen maar ruis. Nu bleek het dus dat er een DTS spoor bij de film zat.
Nou heb ik wel een DTS reciever dus waarom krijg ik dan geen geluid???

Heeft iemand hier ook ervaring mee gehad en kan die mij hier mee helpen want ik heb nog heel veel films met DTS spoor.

Bedankt alvast voor een antwoord……

14 reacties

1. User  avatar
    1299 XP

Hoe stream je dit precies, gaat dit via een pc met software, dan kan het zijn dat de software de DTS niet mee streamt, dit kan dan weer een beperking van de software zijn of een instelling die niet goed staat.

0
  2. User  avatar
    32 XP

[quote]Hoe stream je dit precies, gaat dit via een pc met software, dan kan het zijn dat de software de DTS niet mee streamt, dit kan dan weer een beperking van de software zijn of een instelling die niet goed staat.[/quote]

Stream via de PC. Heb een code pack erop zitten en meer niet. Maar zelf denk ik dat de reciever niet weet dat er DTS wordt gestreamd en daarom ook automatisch niet op DTS springt. Maar zkr weet ik het niet.

Bedankt voor de snelle reactie.

0
  3. User  avatar
    643 XP

Met welke software stream je?

0
  4. User  avatar
    32 XP

[quote]Met welke software stream je?[/quote]

Ps3 media server.

0
  5. User  avatar
    643 XP

[quote]Ps3 media server.[/quote]
    Heb je de readme van dat programma al eens bekeken?

0
  6. User  avatar
    203 XP

[u]ik heb nooit problemen mee ik koop ze en ik heb meer als 70 blu-ray’s thuis [/u]

0
  7. User  avatar
    164 XP

[quote][u]ik heb nooit problemen mee ik koop ze en ik heb meer als 70 blu-ray’s thuis [/u][/quote]

volgens mij gaat het om streamen en niet om het feit dat jij 70 ray’s thuis heb liggen…

[quote]Stream via de PC. Heb een code pack erop zitten en meer niet. Maar zelf denk ik dat de reciever niet weet dat er DTS wordt gestreamd en daarom ook automatisch niet op DTS springt. Maar zkr weet ik het niet.

Bedankt voor de snelle reactie.[/quote]

hoe heb je de receiver aangesloten op je ps3??? ik namelijk via Optical-kabel… zodra er dan een DTS spoor bij zit springt mijn receiver naar DTS… je moet dan wel in je ps3 aangeven dat hij ook DTS sporen kan gebruiken (zie geluidopties)…

een goede optical-kabel is misschien een kleine investering, maar in mijn ogen dubbel en dwars waard…

0
  8. User  avatar
    32 XP

[quote]hoe heb je de receiver aangesloten op je ps3??? ik namelijk via Optical-kabel… zodra er dan een DTS spoor bij zit springt mijn receiver naar DTS… je moet dan wel in je ps3 aangeven dat hij ook DTS sporen kan gebruiken (zie geluidopties)…[/quote]

De reciever is met een optical aangesloten op de PS3, en het kabeltje is van goeie kwaliteit. Ik zal ff sneupen in de geluids opties van de PS3 aangezien die in het verleden het DTS spoor wel gaf.

Thanks voor reacties.

0
  9. User  avatar
    164 XP

[quote]De reciever is met een optical aangesloten op de PS3, en het kabeltje is van goeie kwaliteit. Ik zal ff sneupen in de geluids opties van de PS3 aangezien die in het verleden het DTS spoor wel gaf.

Thanks voor reacties.[/quote]

en al gevonden wat het is???

0
  10. User  avatar
    32 XP

[quote]en al gevonden wat het is???[/quote]

Heb het opgegeven, heb alle mogelijk volgens mij gedaan maar hij pakt het niet.
    Jammer…

0
  11. User  avatar
    265 XP

Misschien een rare vraag maar is het toevallig een WMVHD film??

Als dat het is dan is dan heb je je druk gemaakt om niks 😀
    WMVhd is namelijk KUT, aangezien ze voor de DTS een hele rare encoding gebruiken die bijna geen een speler goed af kan spelen. (ik ken alle de Xbox360) zelfs mijn mediacenter krijgt het niet voor elkaar om DTS uit wmv te halen.

Ik nam eigenlijk aan dat je dit al wist en dat het dus geen WMV film is maarja je weet maar nooit 😀

0
  12. User  avatar
    32 XP

[quote]Misschien een rare vraag maar is het toevallig een WMVHD film??

Als dat het is dan is dan heb je je druk gemaakt om niks 😀
    WMVhd is namelijk KUT, aangezien ze voor de DTS een hele rare encoding gebruiken die bijna geen een speler goed af kan spelen. (ik ken alle de Xbox360) zelfs mijn mediacenter krijgt het niet voor elkaar om DTS uit wmv te halen.

Ik nam eigenlijk aan dat je dit al wist en dat het dus geen WMV film is maarja je weet maar nooit :D[/quote]

Hey, is geen WMVhd dat kan je volgens mij ok niet streamen met de PS3, maar ja dat weet ik niet zeker. Het is een MPEG bestand.

Bedankt voor je reactie.

0
  13. User  avatar
    164 XP

[quote]Heb het opgegeven, heb alle mogelijk volgens mij gedaan maar hij pakt het niet.
    Jammer…[/quote]

dat is zonde…..

0
  14. User  avatar
    265 XP

Doet hij het wel als je de file op de PS3 zet?? zo ja dan ligt het aan PS3media server, zo nee, en andere bestanden doen het wel dan ligt het aan de video file.

0