Topic: Project Natal voor de 360

04 juni 2009om 21:28

Microsoft heeft tijdens zijn E3-briefing een gesture controller voor de Xbox 360 aan het publiek getoond. Het apparaatje herkent via zijn camera niet alleen lichaamsbewegingen, maar maakt met zijn microfoon ook stembesturing mogelijk .De ‘Project Natal’-addon, die een eigen processor en software aan boord heeft, moet onder of bovenop de televisie geplaatst worden. De geïntegreerde beeld-, afstands- en geluidssensoren maken het volgens Microsoft mogelijk om spellen en gebruikersinterfaces van de Xbox 360 zonder controller te bedienen, een wens die bij een groot deel van de bevolking zou leven. De camera ‘ziet’ volgens Microsoft afzonderlijke rgb-kanalen en is in staat om lichaamsbewegingen in 3d in realtime te herkennen. De multi-array-microfoons en de software in de Project Natal-addon zouden niet alleen in staat zijn om losse woorden te herkennen, maar ook korte zinnen kunnen ‘begrijpen’.

Voor de mensen die niet weten waar ik het over heb:

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=g_txF7iETX0[/ame] [ame]http://www.youtube.com/watch?v=GH_gDreIdcM[/ame]

Ik was benieuwd wat jullie hier van vinden, ik zelf ben er benieuwd hoe het gaat uitpakken. En als het werkt zoals men laat zien, is dit misschien een reden om X360 in huis te halen.

30 reacties

1. User  avatar
    915 XP

Ik zit liever op de bank met een joystick in me hand..ik heb geen zin om als een malle te gaan springe voor de tv ofzo 😉 dat doe ik buite wel!

0
  2. User  avatar
    863 XP

+1 voor Callme :p

0
  3. User  avatar
    166 XP

mmh ik denk dat de nieuw controller van Sony beter uit pakt .

0
  4. User  avatar
    3343 XP

[quote]Ik zit liever op de bank met een joystick in me hand..ik heb geen zin om als een malle te gaan springe voor de tv ofzo 😉 dat doe ik buite wel![/quote]

Van hetzelfde. 😛

0
  5. User  avatar
    2449 XP

Denk idd ook dat die van Sony beter uit gaat pakken:P Want ik hebzelf idd liever iets in me hand wat op zijn minst op een controller lijkt dan helemaal niets:P

0
  6. User  avatar
    555 XP

Best leuk idee van microsoft en sony maar ik vind het leuk om kleine minigames mee te spelen MAAR om god of war 3 met zo’n ding te spelen.:shrug: ik moet er niet aan denken.:disgust1:

0
  7. User  avatar
    3388 XP

Als dit echt zo gaat werken komt er bij mij een xdoosie te staan:P Lijkt me geweldig om te doen!!!!^^

0
  8. User  avatar
    1191 XP

Lol zit je bijvoorbeeld Gears of War 2 te spelen, en je zegt: Kill Him!
    hoor je zo dat poppetje schreeuwen, lopen je buren net langs en die bellen gelijk het legerxD

0
  9. User  avatar
    1299 XP

Krijg je der ook een verzekering bij voor je TV xD

0
  10. User  avatar
    3388 XP

[quote]Krijg je der ook een verzekering bij voor je TV xD[/quote]

Whahahha net als bij de wii:P had zo’n man de controller losgelaten tijdens het tenissen! kleng! zo door die TV heen xD

0
  11. User  avatar
    1299 XP

[quote]Whahahha net als bij de wii:P had zo’n man de controller losgelaten tijdens het tenissen! kleng! zo door die TV heen xD[/quote]

Daar zijn die touwtjes onderop voor xD

Dit is leuk voor kleine kinderen die dan gaan vechten en zo je dure vaas omschoppen xD

0
  12. User  avatar
    1191 XP

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=gDiqQgZkw3E[/ame]

Whahahahahahahaha!xDxD

0
  13. User  avatar
    265 XP

als het goed werkt en er komen genoeg spellen uit die het ondersteunen kan nintendo wel inpaken met zijn Wii, aangezien de 360 een stuk goedkoper is en veel betere hardware heeft.

0
  14. User  avatar
    764 XP

Als ik als een gek wil springen etc koop ik wel een wii -.-‘ maar dit gaat floppen imo

0
  15. User  avatar
    3388 XP

[quote]Als ik als een gek wil springen etc koop ik wel een wii -.-‘ maar dit gaat floppen imo[/quote]

Als het goed werkt zoals op het filmpje haal ik 100% zeker een xbox (en als er leuke games voor komen:P^^)

0
  16. User  avatar
    863 XP

[quote]als het goed werkt en er komen genoeg spellen uit die het ondersteunen kan nintendo wel inpaken met zijn Wii, aangezien de 360 een stuk goedkoper is en veel betere hardware heeft.[/quote]

De spellenreeks die de Wii heeft vind ik alsnog wel lachen.
    Ik zou er zelf geen Wii voor kopen, maar af en toe een potje spelen bij m’n broer is gruwelijk.

0
  17. User  avatar
    1512 XP

de wii hoeft niet in te pakken want het is niet te vergelijken (ik vind wii eigelijk geen GAME console, meer een fitnis apparaat 😛 )

0
  18. User  avatar
    1810 XP

Ik was erg onder de indruk van Project NATAL. :$

Maar ook weer erg onder de indruk van sony’s project.

Ik vind dit geen reden om een Xbox360 te kopen, alhoewel ik er wel over na heb moeten denken. xD

Maar ik heb het niet zo op die spring, dans, beweeg dingen zoals de wii en die Project NATAL. Ook heb ik er op mijn kamer ook geen ruimte voor. xD

Controllers gaan nog, zoalang het daar bij blijft.
    Dus de wii-fit zou hier nooit komen, en Project NATAL al heeelaamaaaal niet. :rofl:

0
  19. User  avatar
    20030 XP
    0
  20. User  avatar
    1983 XP

[quote]http://cache.gawker.com/assets/images/gizmodo/2009/06/pennyarcadenatal.jpg

ownage xD[/quote]

LOL, maar er zijn waarschijnlijk ook strips tegen de playstation motion controller

0
  21. User  avatar
    1512 XP

[quote]http://cache.gawker.com/assets/images/gizmodo/2009/06/pennyarcadenatal.jpg

ownage xD[/quote]
    en dat post de strenge moderator 😛

0
  22. User  avatar
    3388 XP

Wahahahahaaa geweldig plaatje!:P xD xD xD xD Werkt dit ook bij vrouwen (A) :$

0
  23. User  avatar
    3650 XP

geweldig xD

OMG bard jij weer xD

0
  24. User  avatar
    3388 XP

Ja sorry! als dit zo werkt dat je melkaar zo kan zien neem ik ook een xbox xD

0
  25. User  avatar
    2574 XP

[quote]en dat post de strenge moderator :P[/quote]

why streng nou weer :disgust1:
    en het is geen eens een moderator 😛

0
  26. User  avatar
    1512 XP

ik vind project NATAL typisch iets wat op een playstation thuis hoor 😛

0
  27. User  avatar
    166 XP

ik ga deze tog wel halen na wat meer filmpjes te hebben gezien ( puur voor de fun met mini games Etc, ik vind het wel een goed ding dit kan echt wel wat worden met voedbal keepenn basketbal boxen en nog veel meer ) zit aleen een beetje met de ruimte in me kamer 😛 dat word de 360 in de huis kamer zetten 😛

0
  28. User  avatar
    491 XP

THE NEXT BIG THING

Xbox 360
    Goes Wii
    And now so does the ps3
    All hoping to be

THE NEXT BIG THING

0
  29. User  avatar
    3650 XP

Nu in NL :$?

0
  30. User  avatar
    4682 XP

Ga dit echt niet voor mijn 360 kopen, zie je het voor je!!! springen en rennen enz voor het raam in de woonkamer. Laat mijn 360 maar lekker stof happen tot dat…Alan wake en Metro 2033 uit komen.

0