Hey,
Klein probleempje (Ter grootte van een HDMI stekker)
Vanwege een blikseminslag hier van de grote onweersbui een tijdje geleden heeft mijn PS3 60GB de geest gegeven en hij was ondertussen bijna 2 jaar oud… ik de helpdesk bellen en op de wettelijke garantie gewezen en het was geen probleem, ik kon hem opsturen en ze zeiden zelfs dat er een europese wet is die 3 tot 4 jaar garandeerd..
Nu kon ik dus ff niet met de PS3 maar mijn buurman was zo aardig om zijn 40GB af te staan totdat ik mijn 60gb weer heb, ik heb vanmiddag daarom ook maar meteen de PS3 aangesloten en LBP opgehaald uit de winkel, ik kom thuis, doe de PS3 aan en…. geen beeld, dat is normaal denk ik, dus reset de instellingen en nog… geen beeld :disgust1:
De kabel die ik bij m`n Ps3 heb gekregen aangesloten en zo instellingen standaard gezet, HDMI aan en…. NIETS!!
Kabel ligt het niet aan, heb zelf de originele van sony en heb die van de buurman ook al geprobeerd.
TV is een LG 32LB1R LCD
Iemand hier die een oplossing weet? Of is het gewoon de 40GB die hier wel vaker last van heeft? De HDMI van de PS3 doet het namelijk wel, want op de TV van de buurman doet hij het zonder problemen.
Grtz Emile

Je hebt toch je kanaal veranderd als je die HDMI aansloot?
Zo ja, dan denk ik dat de HDMI-kabel doorgebrand is door de donderslag. Misschien moet je eens proberen die HDMI-kabel op een ander apparaat met HDMI-uitgang aan te sluiten en kijken welk resultaat dat geeft. Laat me raden, je woont in Oost-vlaanderen, Vlaams-Brabant of Antwerpen?
[quote]ik kon hem opsturen en ze zeiden zelfs dat er een europese wet is die 3 tot 4 jaar garandeerd.. [/quote]
Dit klopt niet hoor, dit even terzijde
[quote]
Dit klopt niet hoor, dit even terzijde[/quote]
Dit klopt half ๐
Aangezien ze met een EU wet bezig zijn ๐
Die komt binnen kort ๐
Oplossing:
Reset je PS3:)
5 seconde je Aan ingedrukt houden tot hij 3 keer piept ๐
[quote]
Reset je PS3:)
5 seconde je Aan ingedrukt houden tot hij 3 keer piept :)[/quote]
Lees dat bericht eens goed, hij heeft dat al gedaan
Als ik hem ingedrukt houdt dan piept hij 1 keer en gaat weer uit, als hij uit staat en ik houdt hem dan 5 sec. ingedrukt dan gaat hij ook uit. piept 1 keer.
kabel is niet doorgebrand, heb ook al kabel van de buurman geprobeerd, en bij hem werkt het wel…
Vind het allemaal maar raar.. en zit nu niet zo ruim dat ik een nieuwe LCD kan gaan kopen.
[quote]Lees dat bericht eens goed, hij heeft dat al gedaan[/quote]
Ow sorry verkeerd gelezen ๐
Eeh heb je wel geluid ?
[quote]Als ik hem ingedrukt houdt dan piept hij 1 keer en gaat weer uit, als hij uit staat en ik houdt hem dan 5 sec. ingedrukt dan gaat hij ook uit. piept 1 keer.
kabel is niet doorgebrand, heb ook al kabel van de buurman geprobeerd, en bij hem werkt het wel…
Vind het allemaal maar raar.. en zit nu niet zo ruim dat ik een nieuwe LCD kan gaan kopen.[/quote]
Kan ook zijn dat je HDMI-port in je tv kapot gebrand is.
[quote]Kan ook zijn dat je HDMI-port in je tv kapot gebrand is.[/quote]
Probeer is Start kabel te doen ๐
Start kabel?
HDMI poort van m`n Tv weet ik niet, heb geen andere HDMI apparaten die ik kan proberen.. wat ik al zei, zit nu dus niet op kapotte tv te wachten ๐
[quote]Start kabel?
[/quote]Hij bedoelt een scart-kabel
Scart kabel werkt wel, zo heb ik ook de standaard instellingen terug kunnen zetten, heb ik als het goed is ook in mijn 1e post vermeld.. misschien niet goed omschreven ๐
[quote]Scart kabel werkt wel, zo heb ik ook de standaard instellingen terug kunnen zetten, heb ik als het goed is ook in mijn 1e post vermeld.. misschien niet goed omschreven ;)[/quote]
Dan denk ik dat je HDMI-port kapot is jammergenoeg
*zucht*
Nou ja, heb maar een Composiet kabel besteld via Ebay, dan moet ik het daar maar eerst even mee doen, kwaliteit zal niet veel uitmaken..
Kan ik ondertussen sparen voor andere TV.
Ik wens je dan veel succes:)
Das echt kut voor je……. eerst je PS3 en dan je TV :'( tzit niet mee:P Heb je geen garantie meer op de TV?
Garantie is net 1 maand verlopen…. :\
[quote]Garantie is net 1 maand verlopen…. :\[/quote]
Als je mazzel heb kan je met iets zeuren nog wel iets wagen he..
Terug naar winkel gaan.
Moet je wel heel veel mazzel hebben. Toen onze 2de pc (niet van 2e die we nu hebben staan, maar 2e die we hadden) waren we 2 dagen buiten de garantie. Lukte echt niet.
Heb je geen meerdere HDMI porten? Anders doe je hem toch daarin? ^^
1 van de laatste met enkele HDMI poort ๐
heb wel gemaild naar LG (hier stuurde MM me vorige keer ook meteen heen voor een reparatie) over hoe het zit en of er wat te regelen valt, vaak is het als het net buiten de garantie valt nog wel zo dat de kosten worden gedeeld.
Het zit me allemaal wel mee hoor (en hierbuiten heeft dus ook nog iemand schade aan mijn auto gereden toen hij geparkeerd stond en heeft geen briefje oid achtergelaten)
Je hebt soms van die dagen..
Je hebt ook egt peg he ๐
ja eerst je PS3 dan je TV en als je denkt dat het niet erger kan gaat ook nog je auto eraan
jij bent echt een pechvogel
Heb je goede verzekering lopen ?
De kabel die ik bij m`n Ps3 heb gekregen aangesloten en zo instellingen standaard gezet, HDMI aan en…. NIETS!!
Kabel ligt het niet aan, heb zelf de originele van sony en heb die van de buurman ook al geprobeerd.
HDMI aan en…. NIETS!! vind je het gek! bij de ps3 zit geen scart kabel die hdmi ondersteund
[quote]De kabel die ik bij m`n Ps3 heb gekregen aangesloten en zo instellingen standaard gezet, HDMI aan en…. NIETS!!
HDMI aan en…. NIETS!! vind je het gek! bij de ps3 zit geen scart kabel die hdmi ondersteund[/quote]
Dit vat ik even niet ?
[quote]Dit vat ik even niet ?[/quote]
Hij bedoeld wss: je krijgt geen hdmi kabel bij je ps3.
[quote]De kabel die ik bij m`n Ps3 heb gekregen aangesloten en zo instellingen standaard gezet, HDMI aan en…. NIETS!!
HDMI aan en…. NIETS!! vind je het gek! bij de ps3 zit geen scart kabel die hdmi ondersteund[/quote]
er is ook nog nooit een scart geweest dei HDMI kon weergeven xD
het is ook niet zo dat ik denk dat het HDMI signaal over de scart kabel loopt ๐
Heb de originele kabel die je bij je PS3 krijgt erin samen met een Originele Sony HDMI kabel. Als ik hem op HDMI zet dan switch ik inderdaad ook van de AV naar het HDMI kanaal op de TV.
Maar er is een klein lichtpuntje, bij sommige LG tv`s doen sommige ps3`s het niet op HDMI, vraag me niet waarom, maar heb erover gelezen op het internet.
Kijken wat hij doet als ik m`n eigen PS3 weer heb.. want daar heb ik geen problemen mee gehad (2x 60gb modellen)
En anders wil ik eens kijken of hier iemand in de buurt is met een HD ontvanger van Ziggo oid, kan ik het zo ook testen.. Ik hou jullie iig op de hoogte ๐
oohhh oke ik las het ff verkeerd ๐
[quote]het is ook niet zo dat ik denk dat het HDMI signaal over de scart kabel loopt ๐
Heb de originele kabel die je bij je PS3 krijgt erin samen met een Originele Sony HDMI kabel. Als ik hem op HDMI zet dan switch ik inderdaad ook van de AV naar het HDMI kanaal op de TV.
Maar er is een klein lichtpuntje, bij sommige LG tv`s doen sommige ps3`s het niet op HDMI, vraag me niet waarom, maar heb erover gelezen op het internet.
Kijken wat hij doet als ik m`n eigen PS3 weer heb.. want daar heb ik geen problemen mee gehad (2x 60gb modellen)
En anders wil ik eens kijken of hier iemand in de buurt is met een HD ontvanger van Ziggo oid, kan ik het zo ook testen.. Ik hou jullie iig op de hoogte ๐
Oke, ik hoop voor je dat dat het is. Kan je strax gewoon weer op HDMI spelen. Maar het zou nog erger zijn als je helemaal niet meer kon spelen he ๐
Ik hoor het binnenkort wel hoe het is afgelopen :ninja_hide: