Ik heb via via een email gekregen om sommige kleine problemen op te lossen als er iets met je ps3 is
[QUOTE]Naar aanleiding van ons telefonisch onderhouden stuur ik u bij deze de instructies voorOpstarten in “Safe Mode”
Sinds firmware versie 2.60 is er een “safe mode” toegevoegd. Voordat je een omruiling start adviseren wij dringend om onderstaande stappen uit te voeren.
Hoe kom je in de safemode?
1. Schakel het systeem uit door de standbyknop in te houden. (Dus NIET uitschakelen via de hoofdschakelaar achterop).
2. Toets wederom de standbytoets in en hou deze vast totdat het lampje naar twee keer piepen weer rood wordt.
3. Toets tenslotte weer de standbytoets in en laat deze los zodra het apparaat twee keer kort achter elkaar piept.
4. Verbind nu een controller met de USBkabel aan de Playstation en toets de PS toets in.
5. Er verschijnt een scherm met 6 opties.
De opties zijn:
1. Restart System
2. Restore Default Settings (alle instelling worden hersteld. Save data blijft bewaard)
3. Restore File System (gelijk aan optie 2, echter wordt nu ook de harde schijf hersteld. Save data blijft in principe bewaard, maar niets is 100% zeker)
4. Rebuild Database (gebruik deze optie wanneer de icoontjes niet verschijnen na een update)
5. Restore PS3 System (dit is het berucht systeemherstel waarbij alle opgeslagen data verloren gaat)
6. System Update (tot nader order niet van toepassing en dus NIET gebruiken.
Wanneer u in de safe mode bent, kunt u het beste meteen kiezen voor optie 5.
Kies voor volledig en de firmware van de PS3 zal zichzelf gaan herïnstalleren. Deze actie dient tussen de 2 en de 5 uur in beslag te nemen,
en let op: Hiermee zullen uw saved games verloren gaan.
Alle mogelijke softwarematige fouten zullen verwijderd worden van uw systeem, mocht het probleem zich hierna nog voortdoen.
Neem dan weer contact op met de helpdesk. Vernoem het volgende verwijzingsnummer: 090615-000209
En ze kunnen u snel verder helpen.
Veel succes!!
Met vriendelijke groeten,
Sony Playstation helpdesk[/quote]

Het kan ckr handig zijn
Dat wist ik nog niet. Thx hoop natuurlijk niet dat er iets met me ps3 gebeurd.
dopeeeeeeeeee
Nice dat je het ff post! Kan handig zijn!!! (Ik hoop het nooit nodig te hebben hoor^^)
Valt wel onder de tutorials. xD Very handy! ^^
dat had ik dus ook gedaan nadat hij niet zoveel meer deed/ niks meer deed(A)
was zelf ook in het menutje maar heb zelf nog niks gedaan maarja je weet maar nooit kan altijd wel iemand blij mee maken:D
Op het moment heb ik blijkbaar dit menu-tje nodig.
Mijn PS3 start niet verder op tot de waves (daarna is het moment dat ie de HDD gaat laden). Wat waarschijnlijk inhoudt dat mijn HDD kapot is.
Enkel, heb ik na een tip van bartfieldt, de ps3 in de ‘safetymode’ opgestart (ik had voor ogen dat dit net zoals bij windows zou zijn ofzo.) Maar er bleek niet veel anders dan bij de normale opstartprocedure. Uiteindelijk kon ik (op de een of andere manier) wel opstarten, heb gewoon PES kunnen doen. Maar daarna ging ik Guitar Hero WT spelen, waarbij die freezde (de vorige keer gebeurde het ook in dezelfde game, zelfs dezelfde afspeel-gig)…
Daarna opnieuw opstarten, maar kwam niet verder dan die golven.
Laatste week had mijn PS3 wel meer last van freezes, dus zodoende weet ik nu niet of ik dit menutje moet gaan gebruiken op eigen initiatief. Of het door sony moet laten doen.
Ik heb de 40GB uit Februari 2008, officiele garantie zou dus al vervallen zijn. Maar volgens mij heeft elke PS3 momenteel 2 jaar garantie?
Iemand tips over het hoe en wat nu ?
// Dawes
Via dat menutje je HDD formateren? Mischien helpt dat?
Na contact met de PS-hulplijn kreeg ik het advies om via dit recovery menu stap 3 en 4 achter elkaar te doen..
daar is ie momenteel nu mee bezig..
ben benieuwd
// Dawes