Goedendag,
Ik weet dat er ergens een soort gelijk topic online staat (via dat topic heb ik mij aangemeld) maar kan hem niet meer vinden.
Alvast mijn excusses.
Mijn probleem is eigelijk als volgt:
Ik probeer van uit mijn notebook te streamen met mijn playstion3
Dit heb ik gebprobeerd via ps3 media server te downloaden en naderhand nog via windows mediaplayer 11 (ik gebruik vista).
Echter vindt hij op geen enkele manier zowel vanuit de pc naar console als ondersom elkaars z’n gegegevens.
Ik heb gekeken op mijn ps3 naar de instellingen en deze zouden moeten kloppen ik heb geen upnp maar wel nummer 2.
Wie kan mij helpen zodat ik optimaal gebruik kan maken van mijn console

Op je PS3 kan je instellen of je PS3 op zoek moet gaan naar MediaServers. Is die functie ingeschakeld? Je kan hem vinden bij netwerk settings.
Anders moet je eventjes je firewall checken of hij de uitgaande verbinding toe laat.
Deze functie is ingeschakeld bij mijn ps3.
Mijn firewall loopt via NOD32 ik heb mijn netwerk ingesteld als thuis (zichtbaar en tracerbaar) en mijn firewall iddem .
Je kunt je PlayStation ip-adres in de DMZ zetten.
Ik ben een echte noob en misschien ook wel ontzettend dom maar DMZ ?? en hoe vindt ik mijn ip terug ?
Zorg er voor dat je PS3 en Laptop op dezelfde manier met internet zijn verbonden. Dat wil zeggen, draadloos internet op je laptop, dus ook draadloos op je PS3 of juist alle twee via bekabeld. ik vermoedt dat je probleem dan opgelost is.
Ik geloof dat ik altijd de pech mag hebben met dit soort nieuwe leuke dingen !
Bieden werken draadloos doormiddel van een router die er tussen zit ! Dit zijn echter ook de enige apparaten die verboden zitten op deze router.
Ik heb nogmaals mijn instelling gecontroleerd zowel in mijn ps3 als firewall … ik kom er dus echt niet uit !!
Trouwens … alvast wel bedankt voor jullie snelle reacties al
Is er niemand die mij kan helpen ???/
Internet verbinding opnieuw instellen?
Port forwarding misschien. Weet alleen niet welke poorten je dan open moet zetten…
Check: [url]http://portforward.com/[/url]
Sowieso gaat streamen over draadloos natuurlijk niet optimaal, maar daar had je zelf ook wel aan gedacht neem ik aan. DMZ betekend dat je al de benodigde poorten open zet op een bepaald ip binnen je netwerk. Op de bovenstaande site kan je je router type opzoeken en dan naar PS3 NAT2 of iets in die richting. Je moet je PS3 dan wel een statisch IP geven.
Wat je ook nog kan proberen is Tversity maar ik denk dat het daar niet aan ligt.
Ikzelf heb ook NOD32. Dat probleem heb ikzelf ook dat de mediaserver de ps3niet ziet. Het makkelijkste wat je kan doen is de firewall uitschakelen in je NOD menu. Als het goed is dan is het icoontje rechtsonderin nu rood i.p.v blauw. Nu ziet de mediaserver wel je ps3.
Gr,
Martijn.
Hallo,
Ik heb mijn internet verbiding op de ps3 gecontroleerd deze is goed.
Nu heb ik mijn PS3 gewoon in zijn hoofdmeneu aanstaan en start ik windowsmedia player.
Echter kan hij hier nog steeds geen apparaat vinden. Mijn firewall in open ingesteld en via internetverbinding is delen met vebonden toestellen toegestaan … echter werkt hetn og niet steeds niet … kan iemand mij helpen … mogelijk hulp op afstand ???
BEDANKT !!!
Na aanleiding van je bericht over NOD32 is het gelukt ! ik zie mijn pc dankje wel iedereen voor de hulp en tijd
Nog een vraag moet ik nu steeds NOD32 op rood laten staan ???
Want anders is hij hem namelijk gelijk kwijt
Als je wilt blijven streamen moet ie uitblijven! Je kan hem daarna eventueel dan weer aanzetten. Je kan hem het beste denk ik gewoon uitlaten!
Als je wilt blijven streamen moet je hem op rood laten staan. Je kan hem ook instellen dat je NOD het gewoon blijft doen, maar dan moet je in je configuratie menu van NOD iets uitschakelen. Dan krijg je iedere keer als er een applicatie opgestart een bericht van NOD of je de toegang tot netwerk wilt verlenen. Eenmaal als je ja hebt gegeven zal NOD een regel aanmaken in zijn geheugen dat iedere keer als de applicatie opgestart wordt, je automatisch toegang krijg.
Snappie het nog?:rofl:
Gr,
Martijn.
Internet instellingen opnieuw instellen, PS3 media server goed installen event. codecs pakket installen. dan PS3 media server goed instellen enz.
Verder merkte ik dat PS3 media server het beste streamt op bekabelde verbinding.
En moet je wel een beetje redelijke dualcore hebbe voor HD streaming..
Hier overigens geen probleem, stottert nooit..
Draait op pc met:
AMD Athlon 64 X2, 7750 (Black Edition, AMD+)
3 GB GEIL (hyperspeed 1066)
ATI Sapphire 3870 (1024 MB)
Verders greetz aan ieders..
Peace…..