Topic: Mailprobleem

18 juni 2009om 06:58

Sensers,

Ik weet deze keer niet waar ik dit posten moest, maar ik denk in “Algemene Discussie”. Hier komt mijn vraag:

Ik moet wat voor school mailen, me e-mail deed het gister nog, maar toen had ik even geen internet, dus toen heb ik me computer gereset nadat ik Outlook af had gesloten. Maar telkens als ik nu Outlook wil openen, krijg ik een schermpje in beeld met de informatie dat hij het Oulook venster niet kan laden (zie bijlage). Weten jullie wat ik moet doen zodat ik me mail weer kan openen?

Alvast bedankt en met vriendelijk groet,

Sjoerd

1 reactie

1. User  avatar
    2574 XP

is opnieuw instaleren ook geen optie ?
    of wil je je mailtjes behouden ?
    voor alleen je mailtjes backuppen doe ik altijd het volgende:
    [quote]Outlook (MS Office-pakket)
    Outlook slaat alle verzonden en ontvangen e-mail, het adresboek, de notities en agenda-items op in het bestand OUTLOOK.PST. Windows XP plaatst dit bestand op de locatie C:\Documents and Settings\inlognaam\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook\, Windows Vista op de locatie C:\Gebruikers\inlognaam\AppData\Local\Microsoft\Outlook. Met de Windows-zoekfunctie (Start, Zoeken) is het PST-bestand overigens eenvoudig te vinden (stel de Windows Verkenner wel zo in dat verborgen en systeembestanden worden weergegeven). Door het PST-bestand naar een veilige locatie te kopiëren, wordt een back-up van de Outlook-gegevens gemaakt. Het is verstandig vooraf via Taakbeheer (CTRL-SHIFT-ESC), tabblad Processen te controleren of het proces OUTLOOK.EXE is afgesloten zodat onherstelbare schade aan het archiefbestand wordt voorkomen.

Na herinstallatie van Windows kan het bestand weer op de originele locatie worden teruggezet, of beter nog: kan Outlook worden aangepast zodat deze naar dit bestand verwijst. Deze laatste methode is vooral handig wanneer de persoonlijke bestanden naar een aparte datapartitie moeten worden verplaatst (belangrijk bij het maken van een systeemback-up). Outlook laten verwijzen naar deze locatie is eenvoudig: verwijder het originele bestand (bewaar eventueel een kopie) en start het programma opnieuw op. Outlook komt nu eerst met een foutmelding, waarna de nieuwe locatie kan worden ingesteld.[/quote]

0