Topic: iPod touch 16GB

20 juni 2009om 00:34

Wat zijn jullie ervaringen met dit apparaat?
Of een andere iPOD touch. Ander GB dus de 8 of 32.
Ik ben namelijk van plan zo’n apparaat in huis te nemen, alleen wil ik goed weten of ook echt goed is. Ik heb al paar keer van iemand mogen gebruiken. En was meteen verlieft op dat ding. Maar wat zijn jullie ervaringen. plus/minus (weet teken nietxD) €300.- blijft natuurlijk veel!

[img]http://www.yooph.nl/images/uploads/ipodtouch2g.jpg[/img]

40 reacties

1. User  avatar
    670 XP

ding is super heb zelf de 1ste g touch en 2de en iphone 3g 😀

werkt super geen problemen mee gehad

0
  2. User  avatar
    3388 XP

Ik wil hem ook gaan kopen^^ Maar dat weet ik nog niet zeker! Wat ga je ermee doen? Muziek luisteren? Of ook internetten en Spelletjes spelen? Als je alleen voor muziek en video gaat kun je mischien beter een goeie MP4 speler kopen

0
  3. User  avatar
    47 XP

Geweldig apparaatje, heb zelf de 3g 16gb touch en ben er erg tevreden mee! Het touch-screen werkt echt goed en het beeld is erg scherp en duidelijk. Je kan er erg gemakkelijk mee door je muziek bladeren en een film erop kijken is ook vrij goed vind ik. Ook is het leuk dat er wifi op zit zodat je lekker op internet kan:P en hij is gewoon ongeloofelijk plat en licht je voelt bijna niet dat ie in je broekzak zit.
    Ik kan het je aanraden er 1 te kopen!

0
  4. User  avatar
    187 XP

ik heb de Ipod Touch 2g 8GB en ik ben er heel blij mee. Want hij is heel dun, er kan veel muziek op en af en toe een spelletje spelen. Je voelt ook helemaal niet dan hij in je zak zit. dus echt een aanrader!

0
  5. User  avatar
    3650 XP

Wat is het verschil tussen al die generaties ?

Neej ik wil ook op gamen xD

0
  6. User  avatar
    6621 XP

Me broertje heeft 2g 8 gig touch. En een leuk dingetje wil er ook eentje halen een keer 🙂

0
  7. User  avatar
    1755 XP

Iedereen heeft hem al, maakt het niet zo speciaal meer 😛

0
  8. User  avatar
    3650 XP

Bij ons heeft lekker nog niemand hem dus jha xD

0
  9. User  avatar
    6621 XP

[quote]Iedereen heeft hem al, maakt het niet zo speciaal meer :P[/quote]

Dat hoor ik meerdere mensen zeggen maar ik koop iets voor mezelf en niet omdat zoveel andere het ook hebben.

0
  10. User  avatar
    7 XP

Neem een iphone die is pas vet:P

0
  11. User  avatar
    69 XP

[quote]Wat zijn jullie ervaringen met dit apparaat?
    Of een andere iPOD touch. Ander GB dus de 8 of 32.
    Ik ben namelijk van plan zo’n apparaat in huis te nemen, alleen wil ik goed weten of ook echt goed is. Ik heb al paar keer van iemand mogen gebruiken. En was meteen verlieft op dat ding. Maar wat zijn jullie ervaringen. plus/minus (weet teken nietxD) €300.- blijft natuurlijk veel! [/quote]

Even de voor- en nadelen opsommen voor je

Voordelen:

– Internet/Muziek/Video/Games
    – Touch Screen werkt prima
    – Valt te hacken (Toegang tot thema’s etc..)
    – Batterij is snel op te laden tot 80%
    – Heeft externe volumeknoppen/speaker/bluetooth

Nadelen:

– Krijgt snel last van luie pixels
    – Speaker is erg slecht
    – Wifi valt vaak weg na een tijd
    – Batterij gaat niet zo lang mee als ze zeggen
    – Chromen achterkant krijgt snel krasjes
    – Games zijn nogal slecht (t.o.v andere consoles)
    – Is nogal groot (in je zakken bijvoorbeeld)

Eindconclusie:

Ik denk dat de prijs wel waard is voor wat je krijgt. Maar er zullen ook ongetwijfeld nadelen aan zitten waar je later toch van gaat balen. Verder als je veel nummers luistert/bezit dan zou ik voor de 16Gb kiezen. Ik heb zelf momenteel rond 1000 nummers en 8Gb is te weinig voor mij. Dus als ik zou moeten kiezen zou ik gaan voor de 8Gb of 16Gb :boredom:

Nog een tip: Bestel hem van de Itunes Store (via internet), dan kan je gratis nog wat laten graveren op de achterkant 🙂

0
  12. User  avatar
    3650 XP

Iphone bagger xD

@:ashjafm

Spellen vind ik juist fet die ze hebben xD
    Heb ook een Mobiel windows mobile dus kan dan alle soorten spellen spelem
    Kwa grote zal ik niks van merken want heb ook al OMNIA in mijn zak haha xD
    Heeft hij een speaker dan … Das toch de Iphone ??

En hoe duur is die daar dan :$?

0
  13. User  avatar
    3343 XP

[quote]Iphone bagger xD

@:ashjafm

Spellen vind ik juist fet die ze hebben xD
    Heb ook een Mobiel windows mobile dus kan dan alle soorten spellen spelem
    Kwa grote zal ik niks van merken want heb ook al OMNIA in mijn zak haha xD
    [b]Heeft hij een speaker dan … Das toch de Iphone ??[/b]

En hoe duur is die daar dan :$?[/quote]

Dat heb je alleen als je de oortjes eruit haalt, dan stopt de muziek maar dan kan je weer op play klikken en dan hoor je het best zacht.

0
  14. User  avatar
    3650 XP

Ow dus de iPod touch heeft een speaker xD

0
  15. User  avatar
    69 XP

[quote]Ow dus de iPod touch heeft een speaker xD[/quote]

De Ipod touch 2g heeft een speaker de 1g niet. Maar die speaker is echt bagger. Een 8gb kost 200 euro en denk een 16gb 300 euro. Wel duur voor een 16gb als je bij nadenkt dat die Harddisk voor Apple bijna niets kost.

0
  16. User  avatar
    3388 XP

Neej klopt:P De nieuwe wel maar je kan dan beter gewoon boxjes aansluiten:P Dan is je kwaliteit beter! Iphone = tog gewoon Ipod touch met meer functies? Of zie ik dat verkeerd?

0
  17. User  avatar
    3650 XP

Ow okee 🙂 Dankje 🙂

Hoe kan ik via Itunes dan iPod kopen :|?

0
  18. User  avatar
    69 XP

[quote]Neej klopt:P De nieuwe wel maar je kan dan beter gewoon boxjes aansluiten:P Dan is je kwaliteit beter! Iphone = tog gewoon Ipod touch met meer functies? Of zie ik dat verkeerd?[/quote]

Enige extra functies die ik zie is 3g, telefoon functies en spraakopname. Voor de rest als je zelfde versie OS hebt dan is die precies hetzelfde. 3g is soort EDGE maar dan veel sneller en telefoon functies bedoel ik gewoon mee bellen en sms’en enz en de Iphone heeft een microfoon. Nogal handig als je wilt praten met de persoon aan de lijn(Y) En ja boxen zijn echt handig aangezien ze bijna niks kosten tegenwoordig 🙂

@Vinnie1234

[url]http://store.apple.com/nl/browse/home/shop_ipod/family/ipod_touch?mco=MTE2NTk[/url]

0
  19. User  avatar
    3650 XP

Dankje 🙂
    Ik denk dat ik hem daar koop 🙂
    En lekker mijn naam er op ga zetten xD

0
  20. User  avatar
    3388 XP

lol! Dat vindt ik lelijk je eigen naam achterop:P

0
  21. User  avatar
    3650 XP

Wat moet ik danxD?

0
  22. User  avatar
    3388 XP

Niks op de acherkant of roze hartjes en kraaltjes! xD Als ik jou was had ik wel ff een hoesje erbij gekocht want hij is volgensmij best kwetsbaar^^

0
  23. User  avatar
    4682 XP

Heb je al op deze site gekeken,
    [url]http://www.kieskeurig.nl/mp3-speler/apple/ipod_touch_-_2e_generatie_8_gb/237956/[/url] kijk ik vaak ook op voordat ik iets koop.

0
  24. User  avatar
    3650 XP

Als je via die apple site koopt is die 300 dollar. Dat is dus 230 euro ongeveer 🙂

0
  25. User  avatar
    585 XP

lol kwist zelf ni da er al verschillende generaties zijn vn den touch:P

0
  26. User  avatar
    3650 XP

Hahah 😛
    Dat wist ik dan weer wel xD

0
  27. User  avatar
    3388 XP

Ga je ook jailbreaken of niet?

0
  28. User  avatar
    3650 XP

Wat is dat :$

0
  29. User  avatar
    3388 XP

Je Ipod touch ombouwen zodat je alles kan doen:P Was je opmerking sarcastisch of wist je het echt niet? :O

0
  30. User  avatar
    3650 XP

Ik wist egt niet :$

En hoe bedoel je alles kan …?

0
  31. User  avatar
    3388 XP

Beetje hetzelfde als PSP je kan zelf gedownloade games spelen! Homebrew (denk ik) Aplicaties zonder dat je hoeft te payen en je thema aanpassen etc

0
  32. User  avatar
    69 XP

[quote]Beetje hetzelfde als PSP je kan zelf gedownloade games spelen! Homebrew (denk ik) Aplicaties zonder dat je hoeft te payen en je thema aanpassen etc[/quote]

– Customizen
    – YT vids downloaden
    – Flash player in safari (safari is de internetbrowser:p)

Er zijn ook enkele nadelen aan waar ik nu last van heb.

– Ipod is een stuk slomer
    – Cydia is een kut app (langzaam, altijd refreshen) (soort illegale app store)
    – Ipod crasht heel vaak
    – Emulators kosten nu vaak geld
    – Meeste games zijn al verhuisd naar de app store
    – Er zit een risico aan 2g jailbreaken

Waarom je dan zoveel goede dingen hoort over jailbreaken. Omdat voor de OS 2.0 kwam kon je nog geen apps downloaden van Itunes. Daarvoor had je alleen Cydia en Installer waarop je alles kon downloaden. Heel veel is weg en is verhuisd naar de App Store. Waarom? Omdat je in App Store geld krijgt.

Voor de rest kan je de meeste belangrijke dingen gewoon in de App Store vinden. Apps als

– Hyves
    – Telegraaf/Nu/Trouw
    – Skype/Instant messengers (voor msn etc..)
    – Google apps (g. Mobile/G. Earth etc..)
    – Games (veel zijn gratis, anders hebben ze een gratis variant)

Mijn eindoordeel is dan ook, doe het pas als je garantie bijna weg is. Maar veel waarde heeft het niet laatste tijd. En slechts 14% van de bezitters jailbreakt zijn/haar ipod ook echt.

0
  33. User  avatar
    3388 XP

Tis alleen handig als je er veel spelletjes op gaat spelen maar dan kan je beter een PSP nemen denk ik:P

0
  34. User  avatar
    47 XP

en taptap revenge is een geweldig leuk spelletje:p

0
  35. User  avatar
    3388 XP

Je hebt idd wel leuke spelletjes! Zoals dat spelletje met die aap:P Dat Guitar Hero gebeuren maar ik had geen risico genomen om hem te jailbreaken…………. Dan koop ik die grappige dingetje wel:P

0
  36. User  avatar
    69 XP

Ik herinner nog dat eerst je eigen songs kon gebruiken. Nu heb je alleen maar slechte nummers waarop je kan spelen.

0
  37. User  avatar
    3388 XP

[quote]Ik herinner nog dat eerst je eigen songs kon gebruiken. Nu heb je alleen maar slechte nummers waarop je kan spelen.[/quote]

Waarom kan dat niet meer dan? :O Raar dat ze dat dan gedaan hebben :O:O

0
  38. User  avatar
    69 XP

[quote]Waarom kan dat niet meer dan? :O Raar dat ze dat dan gedaan hebben :O:O[/quote]

Eigen songs was in de tijd van Installer/Cydia. Sinds het in de App Store kwam hadden ze van apple geen toestemming meer om eigen songs te gebruiken. Waarschijnlijk door auteursrechten ofzo.

0
  39. User  avatar
    670 XP

[quote]- Customizen
    – YT vids downloaden
    – Flash player in safari (safari is de internetbrowser:p)

Er zijn ook enkele nadelen aan waar ik nu last van heb.

– Ipod is een stuk slomer
    – Cydia is een kut app (langzaam, altijd refreshen) (soort illegale app store)
    – Ipod crasht heel vaak
    – Emulators kosten nu vaak geld
    – Meeste games zijn al verhuisd naar de app store
    – Er zit een risico aan 2g jailbreaken

Waarom je dan zoveel goede dingen hoort over jailbreaken. Omdat voor de OS 2.0 kwam kon je nog geen apps downloaden van Itunes. Daarvoor had je alleen Cydia en Installer waarop je alles kon downloaden. Heel veel is weg en is verhuisd naar de App Store. Waarom? Omdat je in App Store geld krijgt.

Voor de rest kan je de meeste belangrijke dingen gewoon in de App Store vinden. Apps als

– Hyves
    – Telegraaf/Nu/Trouw
    – Skype/Instant messengers (voor msn etc..)
    – Google apps (g. Mobile/G. Earth etc..)
    – Games (veel zijn gratis, anders hebben ze een gratis variant)

Mijn eindoordeel is dan ook, doe het pas als je garantie bijna weg is. Maar veel waarde heeft het niet laatste tijd. En slechts 14% van de bezitters jailbreakt zijn/haar ipod ook echt.[/quote]

hoe heb jij flash aan de praat gekregen dan want dat is me nog niet gelukt

0
  40. User  avatar
    69 XP

[quote]hoe heb jij flash aan de praat gekregen dan want dat is me nog niet gelukt[/quote]

Hacken -> Cydia -> zoek dan naar Imobilecinema

Installeer Imobilecinema en je kan flash video’s bekijken op youtube

0