Topic: Java Game

30 juni 2009om 15:15

Ik ben bezig met het maken van een browser game in Java. Ik ben heel benieuwd wat jullie er van vinden en wat jullie leuk lijkt om er in te zien.

Momenteel zijn er twee versies:

Software rendering versie > meest compatible
[url]http://blissfulthinking.nl/gamezero_software[/url]

OpenGL hardware versie (Java 6 Update 10 of hoger vereist) > harder faster stronger better
[url]http://blissfulthinking.nl/gamezero[/url]

Anyway, het staat nog allemaal in de steigers, bekijk de controls in het pauze menu (druk P). Als je de controls vaag vind druk dan even in het pauze menu op A en kijk hoe je dat vind.

Wapen wisselen met 1, 2, 3 en 4 > linker en rechter muis gebruiken om te schieten.

Wapen 1 – Machine geweer
Wapen 2 – Shotgun (rechter muis voor een spray)
Wapen 3 – Pipe bomb (rechter muis doet boem)
Wapen 4 – Gravity gun (linker muis trekt troep aan, rechter muis schiet het weg, allebij de muisknoppen tegelijk ingedrukt houden = win)

13 reacties

1. User  avatar
    522 XP

Heheh:P het is opzich nog best wel grappig:P maja er moet nog wel veel aan getweakt worden denk ik.. misschien is het handig om wat checkpoints er in te verwerken zodat als je doodgaat je niet helemaal opnieuw hoeft te beginnen?

0
  2. User  avatar
    6621 XP

Ik vind het vet 😀
    Die physichs ofzo zijn cool, als je tegen de muur aan schiet alleen het rondlopen(?) is een beetje kut soms.

0
  3. User  avatar
    7 XP

[quote]Heheh:P het is opzich nog best wel grappig:P maja er moet nog wel veel aan getweakt worden denk ik.. misschien is het handig om wat checkpoints er in te verwerken zodat als je doodgaat je niet helemaal opnieuw hoeft te beginnen?[/quote]

Dat komt er zeker in. Uiteindelijk moet het mogelijk zijn om savegames te maken al dan niet op een wat andere manier dan je gewend bent. Het idee is om een e-mailtje te versturen met daarin een link om weer verder te spelen waar je gebleven was.

0
  4. User  avatar
    7 XP

[quote]Ik vind het vet 😀
    Die physichs ofzo zijn cool, als je tegen de muur aan schiet alleen het rondlopen(?) is een beetje kut soms.[/quote]

Heb je de alternatieve controls geprobeerd, druk op “A” in het pauze menu “P”. Dan is omhoog gewoon omhoog etc.

0
  5. User  avatar
    9970 XP

werkt niet bij mij
    laad em in en dan krijg ik alleen wit beeld te zien
    ik gebruik firefox 3

0
  6. User  avatar
    3343 XP

Übervet! ^^ Alleeen ESC laat hem vastlopen.

0
  7. User  avatar
    3650 XP

[quote]werkt niet bij mij
    ik gebruik firefox 3[/quote]

Bovenste link gebruiken 🙂

0
  8. User  avatar
    7 XP

[quote]Übervet! ^^ Alleeen ESC laat hem vastlopen.[/quote]

Thanks dat was idd zo; een functie van een stukje software waar ik gebruik van maak. Dat moest even afgevangen worden. Is dus gefixed in de volgende versie die online komt.

0
  9. User  avatar
    7 XP

[quote]werkt niet bij mij
    ik gebruik firefox 3[/quote]

Vreemd, welk bestuuringsysteem draai je en wat voor grafische kaart heb je?

Java up to date? (Ik zou zeggen van wel want je krijg blijkbaar wel de OpenGL loader te zien)

Zoals gezegd kun je de software versie proberen.

0
  10. User  avatar
    9970 XP

bovenste werkt ook niet

zodra ik die opengl loader heb ingeladen moet ik me browser herstarten, en dan doet hij het nog een keer die loader

0
  11. User  avatar
    7 XP

[quote]bovenste werkt ook niet

zodra ik die opengl loader heb ingeladen moet ik me browser herstarten, en dan doet hij het nog een keer die loader[/quote]

Er wordt inderdaad voorgesteld om je browser te herstarten, echter zoals je zei, dan vraagt hij het opnieuw. Je hoeft dus niet je browser te herstarten.

Nadat de loader is geinitialiseerd duurt het nog eventjes voordat het daadwerkelijke spel ook geladen is.

0
  12. User  avatar
    7 XP

Het spel is een stuk vooruit gegaan sinds de vorige keer dat ik er over schreef:
    -Je ziet niet meer de physics geometry maar gewoon muren uit een stuk
    -De transitie tussen levels is soepel (te horen aan een geluidje)
    -Levensbalk en nieuw energie systeem
    -Wapens wisselen met scrollwheel plus lelijke iconen voor de wapens

0
  13. User  avatar
    3343 XP

Hij wordt steeds nicer, ik vind het knap! ^^

0