Topic: Trophy waarde

30 juni 2009om 19:44

hey luitjes,
ik werd er kort geleden aan herinnerd, en was er zelf ook wel van op de hoogte dat de trophy’s iig naar mijn mening niet helemaal kloppen.
Wie bepaald of een trophy brons, zilver of goud is. kort geleden heb ik bij de game infamous platinum gehaald maar ik moest 350 brokstukken verzamelen, wat een klote werk, voor veel collectables word zilver uitgedeeld in de games maar hier kreeg ik slechts brons voor. ik heb vernomen dat je bij mirrors edge voor 30 luizige tasjes maarliefst een gouden trophy krijgt, lijkt mij niet helemaal eerlijk. en kort geleden heb ik battlefield bad company gekocht(jaja nu nog…) waar ik voor 25 kills in story mode al een zilveren trophy kreeg? wtf!? lijkt mij toch echt krom. zo zijn er wel meerdere trophys die naar mijn mening in waarde over- of onderschat worden. hele makkelijke trophys worden zilver en sommige pittige trophy’s of trophys die buitengewoon veel werk kosten slechts bronze waarde krijgen.

een het buitengewoon MEEST WAARDELOZE VOORBEELD VAN ALLEMAAL!!!
terminator salvation… voor elk level/chapter die je haald krijg je een GOUDEN trophy?????? wtf, ook voor het uitspelen op hard krijg je een gouden trophy… dit zijn ook de enige trophys die er te halen zijn. speel 9 levels op het niveau hard, en je hebt meteen 10 gouden trophy’s + de platinum die gelijk word verkregen, ik geloof niet dat het spel zo ontieglijk moeilijk is dat de trophy’s zo beoordeeld worden.

48 reacties

1. User  avatar
    522 XP

De makers van het spel zelf zullen zelf wel bepalen wat de waarde van de trophy is want anders zou dit niet gebeuren.

0
  2. User  avatar
    3650 XP

[quote]De makers van het spel zelf zullen zelf wel bepalen wat de waarde van de trophy is want anders zou dit niet gebeuren.[/quote]

Klopt :)!!!

0
  3. User  avatar
    120 XP

mjah ik vind t maar krom, maar ik dacht misschien doet playstation network of een dergelijke organisatie zoiets in het algemeen. Maar ik vind eigenlijk dat er wel een soort reglement of duidelijke richtlijnen moeten komen want als je het mij vraagt is het hele trophy systeem afgezien van de platinum gewoon hartstikke krom…

0
  4. User  avatar
    863 XP

Ehm, boeiend?

0
  5. User  avatar
    120 XP

ik vind van wel, hou wel van een btje trophy hunten

0
  6. User  avatar
    863 XP

het gaat toch om de game zelf en ga je toch niet janken of het nou zilver of goud is.

Als je het nou op je bankrekening kreeg uitgekeerd snap ik ’t probleem maar nu niet

0
  7. User  avatar
    120 XP

nou jah kijk het gaar er een beetje om hoeveel waarde je zelf hecht aan het hele trophy systeem. ik merk al dat jij het geen succes vind maar voor de echte trophy hunters onder ons is het een soort van “game cv”. nou valt het nog mee hoe hardcore ik hierin ben, maar omdat het een soort van cv is willen degene die er waarde aan hechten zich hier wel een beetje kunnen presenteren, veel brons heeft iedereen maar zilver en goud beginnen ertoe te doen en platinum hoef ik voor de echte trophy hunters niet over te beginnen, bovendien krijg je die altijd voor op dezelfde manier, haal alle trophys.
    maar ik ben redelijk fanatiek geworden in he trophy hunten dus ik vind de manier waarop het nu gaat niet altijd helemaal oprecht.

0
  8. User  avatar
    1214 XP

Er bestaat geen onafhankelijke trophy instantiexD..

Enniewee, ik doe alleen trophies die de moeite waard zijn.. jammer dan als ik er een paar niet heb:).

0
  9. User  avatar
    120 XP

naja weetikveel:P
    maar ik vind t wel mooi om gewoon veel platinum te hebben(heb er nog maar 1 maar los daarvan:P)
    het staat wel leuk op je trophykaart 🙂

0
  10. User  avatar
    863 XP

trophies boeien mij echt niet.

0
  11. User  avatar
    3650 XP

Maar als je nu slim denkt

ene spel zijn ze te hoog te veel goud
    en andere te laag
    als je alle 2 hebt klopt het dus (H)

0
  12. User  avatar
    863 XP

Het is maar een virtueel iets hoor, omg.

0
  13. User  avatar
    120 XP

haha jah maar zul je zien dat jij en ik daar altijd in benadeeld worden:P zou bijna terminator kopen voor de makkelijke gouden en platinum:P

0
  14. User  avatar
    3650 XP

Ik heb al 3 keer platina (H)

0
  15. User  avatar
    120 XP

welke games allemaal? ik alleen infamous, cod waw bijna en killzone moet ik nog ff mee bezig, dan zit ik ook op 3:)

0
  16. User  avatar
    3650 XP

Burnout
    LBP
    UNcharted

KZ2 nog 3 trophies
    FIFA 09 nog 8 trophies
    MErcenaries noh 6 trophies
    RS2 moet ik nog 70 % maar die haal ik wel ff 😛 Want heb guide en ze lijken me easy 😛
    ME is ook easy dus daar ga ik ookmaar is aan beginnen
    Sonic zijn ook easy xD als ik snap hoe ik verder in het spel kom xD

0
  17. User  avatar
    120 XP

haha ok chill lekker op weg dus;)
    ik heb infamous platinum, cod waw bijna, killzone moet ik ff aan trekken dan lukt t wel, gta zit ik op n derde maar daar heb ik nog flink wat af te leggen… en mcla maar dat zijn allemaal kuttrophys en is eigenlijk ook n btje een kutgame, verder heb ik socom nog 0% maar die kocht ik ook eigenlijk voor de headset, die was uitverkocht en voor 7 eu meer had ik de game er ook bij dacht nou doe die dan maar, maar valt een btje tegen. toch staat socom platinum wel goed op je tophy card maar ben je ook echt lang mee bezig wil je die halen..

0
  18. User  avatar
    3343 XP

Mij maakt het niet veel uit ondanks ik een grote trophy hunter ben. Ik koop soms games voor de trophies zoals Burnout Paradise.

[b]Ik heb de platina’s van:[/b]
    Uncharted Drake’s Fortune
    LittleBigPlanet
    Skate 2
    Mirror’s Edge
    Call of Duty: World at War
    [b]De platina’s die ik bijna heb:[/b]
    Fallout 3
    Burnout Paradise
    Buzz Quiz TV (schiet wel op)
    007: Quantum of Solace

Zie verder me trophycard (me signature, handtekening) hieronder.

0
  19. User  avatar
    903 XP

Ik heb nog geen één platinium XD :P…. ben wel bezig met de inFamous platinium, want die is tenminste ‘haalbaar’

0
  20. User  avatar
    153 XP

Men trophies zijn leuk maar boeien dat je ze snel of niet snel haalt.

Ik snap dat het vervelend is, maar het is leuker om ze te halen dan dat ik echt aan het vergelijken ben.

Anders kan ik nog wel even doorgaan met erg makkelijke en heel moeilijke trophies.
    Boeien en anders vergelijk je toch gewoon even lekker per spel

0
  21. User  avatar
    153 XP

trouwens mijn eerste platinum is er ook bijna

nog een half uurtje spelen ofzo maar heb met dit weer geen zin.

0
  22. User  avatar
    863 XP

Welke game?

0
  23. User  avatar
    778 XP

Ik heb net op m’n nieuwe account m’n eerste platinum trophy behaald. De platinum van Call of Duty: World at War 🙂

0
  24. User  avatar
    931 XP

[quote]Ik heb net op m’n nieuwe account m’n eerste platinum trophy behaald. De platinum van Call of Duty: World at War :)[/quote]

Deze is echt klote om te halen! 😀
    Heb wel trofeeën, geen platinum
    Trofeeen boeien me niet echt. Er zijn mensen die een cod5 platinum hebben maar online heel erg slecht zijn 😛

0
  25. User  avatar
    778 XP

[quote]Deze is echt klote om te halen! 😀
    Trofeeen boeien me niet echt. Er zijn mensen die een cod5 platinum hebben maar online heel erg slecht zijn :P[/quote]

Trophy’s boeiden mij ook nooit. Ik heb nog een ander account, waarop ik altijd online speelde, nooit trophy’s haalde. Daarop ben ik nu al verschillende keren prestige in gegaan.
    Maar ben nu bij een clan gegaan en heb daarvoor een clanaccount aangemaakt, en vind het nu wel leuk om wat trophy’s te halen. Toen speelde ik CoD5 uit op veteran en bleek de rest van de trophy’s een eitje te zijn 🙂

0
  26. User  avatar
    3343 XP

[quote]Deze is echt klote om te halen! 😀
    Trofeeen boeien me niet echt. Er zijn mensen die een cod5 platinum hebben maar online heel erg slecht zijn :P[/quote]

Zoals ik? Online kan ik wel maar ben niet heel goed ofzo en toch heb ik de platinum. xD :$

0
  27. User  avatar
    778 XP

Sjoerd krijgt gewoon plotseling skills als het om trophy’s gaat xD Of hij is gewoon goed in het uitbuiten van AI :p

0
  28. User  avatar
    3343 XP

[quote]Sjoerd krijgt gewoon plotseling skills als het om trophy’s gaat xD Of hij is gewoon goed in het uitbuiten van AI :p[/quote]

Nee vooral dat skills gedeelte klopt. :$ :rofl: Ik heb namelijk bij de Veteran mode van Call of Duty: World at War een paar woorden (meerdere keren :$) gezegd waarvoor ik waarschijnlijk 7 jaar zal branden in de hel.

0
  29. User  avatar
    931 XP

[quote]Nee vooral dat skills gedeelte klopt. :$ :rofl: Ik heb namelijk bij de Veteran mode van Call of Duty: World at War een paar woorden (meerdere keren :$) gezegd waarvoor ik waarschijnlijk 7 jaar zal branden in de hel.[/quote]

Waarom denk je dat ik het niet haal dan? 😛 Ik word helemaal gek

0
  30. User  avatar
    9970 XP

er zijn ook mensen die games juist kopen voor de trophies!

0
  31. User  avatar
    863 XP

ik koop wel liever een spel mét trophies dan zonder.
    Maar ik koop geen spel die ik niet wil spelen maar toch speel omdat hij trophies heeft.

0
  32. User  avatar
    9970 XP

ik heb meerdere games zonder trophies, wat ik enigzins wel jammer vind, aangezien het wel DE games zijn juist voor trophies

Rock Band
    Guitar Hero World Tour
    MEtal Gear Solid 4
    Silent Hill Homecoming (niet echt trophy worthy)

0
  33. User  avatar
    120 XP

ik moet nog 2 trophies voor cod waw, sum all zero’s en hardened war hero, nog 4 levels op hardened. heb alle veteran level trophys al wel maar mn progress gaat steeds verloren ofzo:S daardoor heb ik hardened war hero niet, maar #2 platinum is in zicht.

@7th son:
    zelf heb ik ook guitar hero world tour, vond het ook wel enigzins jammer dat ie geen trophys had maar als je kijkt naar de nieuwere guitar heros met trophys hebben ze ook allerlei trophys voor zang en drums, ik heb alleen gitaren dus ik zou ze nooit platinum kunnen halen, wat dat betreft kan het me toch weinig schelen bij die game.

0
  34. User  avatar
    1512 XP

weet je ik heb de “Gouden” tip :
    koop gewoon games waar veel goud en zilver in zit en niet la die moeilijk bronzen dan ben je overal vanaf 😀

0
  35. User  avatar
    903 XP

Met de xbox live service was het toch zo dat je punten kreeg bij het halen van een archiefment en dat je met die punten dingen kon kopen ofzo??? Dat moeten ze ook met playstation 3 doen.

0
  36. User  avatar
    931 XP

[quote]er zijn ook mensen die games juist kopen voor de trophies![/quote]

😀 Klopt, sommige mensen doen dat alleen voor de trofeeën

0
  37. User  avatar
    511 XP

[quote]Met de xbox live service was het toch zo dat je punten kreeg bij het halen van een archiefment en dat je met die punten dingen kon kopen ofzo??? Dat moeten ze ook met playstation 3 doen.[/quote]

Ja, maar dan moeten de trophies wel met elkaar afgestemd worden.. niet dat je bij het ene spel een gouden trophy t.w.v. 2,99 (bijvoorbeeld) krijgt voor: ‘Complete Level 1 at any difficulty’.
    En bij de ander een gouden krijgt voor: ‘Kill 43,579 people with a paper towel within 3 seconds’.

Want dat is ongeveer zoals het nu is..

0
  38. User  avatar
    120 XP

helemaal mee eens, maar het idee klinkt opzich leuk

0
  39. User  avatar
    903 XP

[quote]Ja, maar dan moeten de trophies wel met elkaar afgestemd worden.. niet dat je bij het ene spel een gouden trophy t.w.v. 2,99 (bijvoorbeeld) krijgt voor: ‘Complete Level 1 at any difficulty’.
    En bij de ander een gouden krijgt voor: ‘Kill 43,579 people with a paper towel within 3 seconds’.

Want dat is ongeveer zoals het nu is..[/quote]

Misschien is level 1 wel super moeilijk. (bijv. niveau 30 met zombie mode: cod5)

0
  40. User  avatar
    1700 XP

Oftewel, effe snel Terminator kopen en dan heb ik me eerste Platinum? (A)

0
  41. User  avatar
    778 XP

[quote]Oftewel, effe snel Terminator kopen en dan heb ik me eerste Platinum? (A)[/quote]

Als het je lukt om em op Hard uit te spelen, Ja xD

0
  42. User  avatar
    153 XP

Schijnt een slecht spel te zijn, ik ga geen twee tientjes uitgeven om even snel wat gouden trophies te halen, daar is mijn tijd te waardevol voor, ik speel nog steeds een stel spellen waar geen trophies voor zijn.

Civilization !!!
    Valkyria!!!
    Rock Band
    Guitar hero world tour
    Metal Gear Solid.
    Gran Turismo (speel ik eigenlijk niet veel meer)

zou je ook eens moeten doen,

0
  43. User  avatar
    233 XP

haha, je hebt wel gelijk ja. Is niet helemaal eerlijk. Zou een soort van onafhankelijke Trophy instantie opgezet moeten worden om de trophies te beoordelen en in te delen in brons zilver of goud :dizzy:

0
  44. User  avatar
    120 XP

nou ja kijk ik ga ook geen game kopen puur omdat hij makkelijke trophies heeft, het spel moet wel mijn geld waard zijn en ik speel ook nog wel enkele spellen zonder trophies(tegenwoordig krijgen ze allemaal toch wel trophies) zoals guitar hero world tour, maar ik vind t hunten toch wel vet en er zou idd een onafhankelijk iets moeten komen om trophies te beoordelen of whatever, de game producers mogen best zelf trophies verzinnen maar moeten ze niet zelf onderverdelen in brons zilver of goud

0
  45. User  avatar
    491 XP

Ik vind ook dat er iets scheelt met dat indelen van die trophy’s: bij Red Faction Guerrilla (RF:G) krijg je namelijk zilver wanneer je twee missies doet(!?), maar voor het verzamelen van 300 kristallen, verspreid over heel de map krijg je amper brons. Je krijgt ook maar brons voor 25 miljoen schade in wrecking crew, een mode alleen gericht op zoveel mogelijk schade aanrichten. 25 miljoen is HEEL VEEL! Daar klopt iets niet.

Ik heb gezien dat ze op Xbox met punten werken, zo krijg je bijvoorbeeld meer of minder punten voor twee verschillende opdrachten waar ze op PSN gewoon alletwee brons waard zijn (dit vind ik niet kunnen op PSN). Er zit ook veel meer nuance in het systeem van de Xbox, je krijgt meer of minder punten naargelang hoe moeilijk of hoe lang het duurt vooraleer je hem hebt.

0
  46. User  avatar
    3650 XP

Zeik niet jongens xD
    ALs je lvl 13 ben is een platina nog maar 3% xD

0
  47. User  avatar
    52 XP

Level 12 begint het al heel moeilijk te worden XD

0
  48. User  avatar
    2574 XP