Topic: Noodweer in Nederland.

05 juli 2009om 18:59

Zoals vele wel hebben gemerkt is het noodweer in Nederland. Niet alleen vandaag. Maar ook andere dagen. Maar niet overal! Wie heeft er allemaal wat van gemerkt ? Konden jullie ook zwemmen? Ook van dat hevige onweer?
Wie is er bang geweest?
Ik eerlijk gezegd wel xD Nou ik ik zat niet op me gemak! Misschien ook wel omdat die dit jaar al 4 a 5 keer in mijn hofje, straat, is ingeslagen :sorry:.

Vertel het allemaal hier!

Oja: Als er belgen met noodweer zijn is ook toegestaan xD

Een klein artikel van de laatste dagen!
[quote] VENLO – Venlo en Sittard zijn zaterdagmiddag getroffen door een hevig noodweer. Brandweerkorpsen werden overstelpt met meldingen van ondergelopen kelders. Veel straten stonden blank en putdeksels kwamen omhoog, meldde de brandweer.
NU.nl/Ton Janssen
Noodweer
slideshow

Hevige regenbuien trokken over het hele land. De regen kwam ’s middags vanuit het zuidoosten en Zuid-Limburg en ging gepaard met onweer. Het KNMI waarschuwde in de loop van de middag al voor flinke wateroverlast.

Op sommige plaatsen viel wel 30 mm neerslag. Het verkeer had flinke last van de regen. Nijmegen en Arnhem hadden te maken met veel wateroverlast. Putdeksels kwamen door het vele water omhoog. Ook in het zuiden van Friesland was het flink raak.

Ziekenhuis

In Venlo had het ziekenhuis Vie Curi veel overlast. Een tijdje mocht er van de brandweer niemand meer in en uit. Het avondbezoek werd afgelast.

Er waren diverse lekkages in het gebouw. In Limburg kreeg de brandweer ruim honderd meldingen van wateroverlast.

Auto’s

Het water stond in Nijmegen en Arnhem in sommige delen van de stad tot boven de enkels. Enkele spoorbomen werken niet meer vanwege problemen in de bedieningskasten. Auto’s liepen schade op door het hoge water in de straten.

In Arnhem, Elst en Barneveld kwamen putdeksels omhoog door het vele water en liepen ook kelders vol.

Gewonden

Bij een Romeins feest in Xanten, net over de grens in Duitsland, raakten door het noodweer minstens dertien mensen gewond, meldde de politie. De bezoekers stonden te schuilen onder een rijtje bomen, waar zij werden getroffen door de bliksem.

Vijf mensen liepen ernstige brandwonden op. Een Nederlands jongetje werd ook opgenomen in een ziekenhuis, maar kon na onderzoek naar huis.

Waarschuwing

Het KNMI waarschuwde zaterdag voor hevige regenbuien.Tot na middernacht blijft het regenen.

Op sommige plaatsen kan wel 30 mm neerslag vallen. Lokaal kan dat tot wateroverlast leiden. Hagelbuien zijn ook mogelijk, zegt het weerinstituut.
[url=”http://www.nu.nl/algemeen/2031267/hevig-noodweer-treft-nederland.html”]Bron![/url] [/quote]

Mijn verhaal:

Eigenlijk weinig gemerkt tot 20 min geleden. Toen was nood weer. Je lag geen hand voor ogen meer. De bomen ging egt niet zo zachtjes heen en weer. En licht minimaal 10 CM. Het onweert als te tiefus. En zag hem net (alweer:|) Inslaan in een boom:|. Ik woon BTW in Renswoude. Vlak bij Veenendaal en Arnhem.!

71 reacties

1. User  avatar
    3343 XP

Bij ons regende en onweerde het. Maar geen bliksem.

0
  2. User  avatar
    670 XP

bij mij schijnt lekker de zon:D

0
  3. User  avatar
    187 XP

ik was lekker aan het zwemmen bij een meertje bij ons in de buurt:D

0
  4. User  avatar
    1214 XP

even voor de duidelijkheid.. we hebben nu een onweer- en warmweer topic..:P

Regentopics, misttopics, ik-heb-het-benauwdtopics en andere weertopics hoeven niet aangemaakt te worden.. misschien in dec. weer een sneeuwtopic:).

0
  5. User  avatar
    3650 XP

[quote]even voor de duidelijkheid.. we hebben nu een onweer- en warmweer topic..:P

Regentopics, misttopics, ik-heb-het-benauwdtopics en andere weertopics hoeven niet aangemaakt te worden.. misschien in dec. weer een sneeuwtopic:).[/quote]

Ow haha :$

maar warmweer is anders als nood weer :$
    En we hebben al een sneeuw topic :$

0
  6. User  avatar
    1299 XP

Ok, en? Overleeft? Jammer xD

0
  7. User  avatar
    522 XP

bij ons scheen de zon vandaag en het is nog steeds bloedheet op me kamerxD:(

0
  8. User  avatar
    931 XP

Heb er ook wel last van gehad,, heb een uurtje beneden gezeten omdat ik bang was xD
    (voor een inslag)

En vandaag (Nu) weer onweer!

0
  9. User  avatar
    1755 XP

Lol hier regende het eventjes, maar verder geen probleem hoor lol :p

0
  10. User  avatar
    1214 XP

Ook ff regen gehad.. lekker:)

0
  11. User  avatar
    1299 XP

[quote]Ook ff regen gehad.. lekker:)[/quote]

Lekker ja, daarna is het 2x zo warmer xD

0
  12. User  avatar
    1214 XP

Ventilator naar mn kamer gehaald.. scheelt al wat(A)

0
  13. User  avatar
    1299 XP

[quote]Ventilator naar mn kamer gehaald.. scheelt al wat(A)[/quote]

Lekker warme lucht door je kamer blazen xD

0
  14. User  avatar
    931 XP

Het is weer voorbij 😀 Heb er ook niet zo last van gehad

0
  15. User  avatar
    3388 XP

Geen spatje regen gevallen hier! Al in geen tijden:P Als het volgende week ik mook maar droog is :S Dan ga ik op kamp

0
  16. User  avatar
    1299 XP

[quote]Geen spatje regen gevallen hier! Al in geen tijden:P Als het volgende week ik mook maar droog is :S Dan ga ik op kamp[/quote]

Volgens mij word het volgende week juist slecht met regen en stuk koeler xD

0
  17. User  avatar
    3388 XP

[quote]Volgens mij word het volgende week juist slecht met regen en stuk koeler xD[/quote]
    K*T Zooi!!!!!!! Ik hoop van niet :'(

0
  18. User  avatar
    6621 XP

Was aan het zwemmen en toen opeens bliksem onweer en regen zo hard als hagel ofzo. En dan sta je daar met je handdoek. Doe je je schoenen niet aan kom je thuis kom je erachter dat er eentje mist kan je weer terug fietsen om te gaan zoeken. Ja dat is mijn verhaal 😛

0
  19. User  avatar
    1299 XP

[quote]Was aan het zwemmen en toen opeens bliksem onweer en regen zo hard als hagel ofzo. En dan sta je daar met je handdoek. Doe je je schoenen niet aan kom je thuis kom je erachter dat er eentje mist kan je weer terug fietsen om te gaan zoeken. Ja dat is mijn verhaal :P[/quote]

Ben je zo hard weggerend dan dat je hem gewoon vergeten was xD

0
  20. User  avatar
    3388 XP

Hij was bang en wou naar mama:P xD

0
  21. User  avatar
    1299 XP

[quote]Hij was bang en wou naar mama:P xD[/quote]

Dat bedoelde ik dus xD

0
  22. User  avatar
    3388 XP

Mischien is de bliksem wel in je schoen geslagen xD

0
  23. User  avatar
    3343 XP

[quote]Mischien is de bliksem wel in je schoen geslagen xD[/quote]

WHAHAHAHAHAHAHAH xD

0
  24. User  avatar
    3388 XP

Als iemand nou een grote stalen pijp op z’n fiets bint en gaat fietsen slaat bij ons de onweer teminste niet in xD

0
  25. User  avatar
    6621 XP

Nee, regen was warm en bliksem sloeg ergens anders in en me ma werkte dus noop.
    Nee ik had me schoenen achterop gezet met handoek omgewikkeld dus was toen hard gaan fietsen en was toen blijkbaar gevallen. Maar heb hem wel hoor 😀 Beetje nat enzo mr boeie 😀

0
  26. User  avatar
    3388 XP

Kan je lekker soppen xD

0
  27. User  avatar
    6621 XP

hahaa ja he 😛

0
  28. User  avatar
    653 XP

vol op zon maar vind het weer een onzin topic!

0
  29. User  avatar
    1040 XP

lag jij ook al geen hand voor ogen:O
    :$
    ok nu even serieus,
    net regen gehad hier heerlijk.
    En ik hou vna onweer:D
    woon ook in renswou btw:P

0
  30. User  avatar
    511 XP

Onweer? Regen? Wat..??

Ik heb hier helemaal niks gemerkt, het is de hele dag al droog + heel licht bewolkt.

Maar ik zou wel willen dat het hard zou onweren + regenen nu, leuk als je in bed ligt. Dan hoor je de regen tikken op het dak + onweer/ lichtflitsen 😀
    Altijd leuk, behalve als je buiten bent/ ergens naartoe moet :s

0
  31. User  avatar
    3388 XP

Je hebt helemaal gelijk:P Laat het please morgen om 5 uur droog zijn PLEASE PLEASE!!! Kheb ook nog geen regen gehad ^^ Vlaardingen FTW!!!!

0
  32. User  avatar
    9970 XP

hier in oosterhout nog helemaal niets,afgezien van zon

0
  33. User  avatar
    863 XP

Wij hadden onweer + regen + hitte tegelijk.

0
  34. User  avatar
    753 XP

Hier in Spijkenisse geen last van onweer :). Maar wel de hele tijd warm weer. Met dit weer kan ik echt niet gamen xD. Dus lekker buiten gevoetbald :). Maar ik hoop dat morgen een stuk koeler is zo’n 15 a 19 graden :).

0
  35. User  avatar
    3388 XP

[quote]Hier in Spijkenisse geen last van onweer :). Maar wel de hele tijd warm weer. Met dit weer kan ik echt niet gamen xD. Dus lekker buiten gevoetbald :). Maar ik hoop dat morgen een stuk koeler is zo’n 15 a 19 graden :).[/quote]

15 graden 😮 Dat wordt 5 uur s’ochtends lange broek aan 😮

0
  36. User  avatar
    863 XP

Ik moet vroeg mn bed uit gvd :l

0
  37. User  avatar
    3388 XP

[quote]Ik moet vroeg mn bed uit gvd :l[/quote]

Zeik niet ik moet er 5 uur uit :O

0
  38. User  avatar
    863 XP

dat is wel eerder dan ik ja!

Maar ik hoop dus dat het droog is.

0
  39. User  avatar
    3388 XP

[quote]dat is wel eerder dan ik ja!

Maar ik hoop dus dat het droog is.[/quote]

Het was droog 😛 Maar je moet zeker dan wat langer werken dan 1 uurtje? xD

0
  40. User  avatar
    753 XP

[quote]Zeik niet ik moet er 5 uur uit :O[/quote]

Zo dat is chill :P. Ik moet vandaag alleen maar boeken inleveren :yahoo:. Dat mag ik weer weg. Negen uur pas men bed uit :).

0
  41. User  avatar
    2449 XP

Heb vandaag nog steeds geen zak gemerkt:P
    xD

0
  42. User  avatar
    3343 XP

Bij ons staat vandaag een lekker briesje. Heerlijk! ^^

0
  43. User  avatar
    863 XP

Volgens mij heb ik over het algemeen het zelfde weer als jij, sjoerd ;p

0
  44. User  avatar
    515 XP

Het is hier erg warm…. we hebben alle ramen en deuren open staan..

Heel benauwd en droog weer

0
  45. User  avatar
    1536 XP

Bij ons is het al een week droog gewoon :p.

0
  46. User  avatar
    3388 XP

De pleures breekt hier nu ook uit :'( Onweer Regen alles :'(

0
  47. User  avatar
    511 XP

Hmm.. Er begint nu hier wat druppels te vallen.. ff kijken hoe het er verderop uitziet..

Ook de 1e donder gehoord.. maar het lijkt of het mijn wijk/dorp net schrampt. Hooguit 15 minuten regen en dan weer helder denk ik 😛

0
  48. User  avatar
    3388 XP

[quote]Hmm.. Er begint nu hier wat druppels te vallen.. ff kijken hoe het er verderop uitziet..

Ook de 1e donder gehoord.. maar het lijkt of het mijn wijk/dorp net schrampt. Hooguit 15 minuten regen en dan weer helder denk ik :P[/quote]

Bij mij is het alweer afgelopen ^^ Was net 20 min regen + donder ofzo:dizzy:

0
  49. User  avatar
    9970 XP

hmmmz eindelijk 5 minuten onweer en hard regen gehad

nou heb ik alleen een lekkage aan mijn waterleiding

0
  50. User  avatar
    151 XP

Het is zomer in zeeland, Met de zon aan de zeekant..

T’ heeft hier wel geregent/onweert, maar was niet noemenswaardig..
    En meestal s’nachts…. dan slape we tog…

Peace…..

0
  51. User  avatar
    511 XP

Oke, nu is het wel ff zwaar kloteweer hier. Regen valt met bakken uit de lucht niet normaal meer, en af en toe een bliksempie erbij..

Tja, als het maar voor half 12 afgelopen is 🙁 want dan moet ik naar buiten…

0
  52. User  avatar
    3388 XP

[quote]Oke, nu is het wel ff zwaar kloteweer hier. Regen valt met bakken uit de lucht niet normaal meer, en af en toe een bliksempie erbij..

Tja, als het maar voor half 12 afgelopen is 🙁 want dan moet ik naar buiten…[/quote]

Hier valt het ook met bakke kga ff buienrader checken want ik ga zo naar de stad denk ik :dizzy:

0
  53. User  avatar
    3343 XP

Bij ons hier is het inmiddels droog maar het heeft vanmorgen geplenst!

0
  54. User  avatar
    515 XP

En hier regent het al weer een dik uur… (iets ten westen van Arnhem)

0
  55. User  avatar
    653 XP

Eiglijke vind ik dit raar. week gelden was er een topic van oo wat is het toch warm ik wil dat het gaat regen. Dan regen et dan is et weer gezeik lal

0
  56. User  avatar
    1536 XP

Door verschillende mensen hoor.

0
  57. User  avatar
    2449 XP

[quote]Eiglijke vind ik dit raar. week gelden was er een topic van oo wat is het toch warm ik wil dat het gaat regen. Dan regen et dan is et weer gezeik lal[/quote]

Nja ik heb er geen problemen mee hoor:P
    🙂

0
  58. User  avatar
    3388 XP

Tis hier ook weer droog!! Volop zon! 😀 Houden zo!!!!!!!!!!!

0
  59. User  avatar
    653 XP

[quote]Nja ik heb er geen problemen mee hoor:P
    :)[/quote]

Nee miss jij niet maar weel hier wel hahah

0
  60. User  avatar
    3650 XP

[quote]Nee miss jij niet maar weel hier wel hahah[/quote]

Te warm is kut.
    Regen is heerlijk xD
    Storm dat alles naar de klote plenst xD En de bliksem in slaat is een ramp xD :boredom:

0
  61. User  avatar
    778 XP

Kloteregen! Sta ik net lekker te meppen op de tennisbaan, komt er toch een stortbui 🙁 Op alle banen dikke plassen. Ben maar weer naar huis gegaan >.>

Kutzooi.

0
  62. User  avatar
    3388 XP

Het is lekker aan het onweren :'( Het mag wel een keer stoppen! Tis zo wel geonoeg! Over 2 weken mag het weer gaan plenzen en dan weer 2 weken droof etc:P Dan ben ik precies op vakanite ^^

0
  63. User  avatar
    863 XP

’s nachts regenen overdag droog vind ik ook al best.

Al ben ik snachts ook buiten trouwens bedenk ik me net..

Helemaal droog!

0
  64. User  avatar
    3388 XP

[quote]’s nachts regenen overdag droog vind ik ook al best.

Al ben ik snachts ook buiten trouwens bedenk ik me net..

Helemaal droog![/quote]

Juist! Helemaal droog:P!!!!!!!

0
  65. User  avatar
    863 XP

Slecht voor de natuur x.x

0
  66. User  avatar
    3388 XP

Naja we hebben sproeiers toch? YES! Het was droog vanochtend :D:D:D 😀

0
  67. User  avatar
    3650 XP

[quote]
    Vannacht van het zuidwesten uit regen- en onweersbuien, mogelijk met hagel en zware windstoten. Morgenmiddag meest droog.
    donderdag 16 juli 2009 18.23 uur
    [/quote]

KNMI!

Gadver ik haat dit weer. Hij slaat weer in wedden !

0
  68. User  avatar
    3343 XP

Ik wil warm weer! ^^ Kan ik morgen lekker skaten bij een skatepark bij ons in de buurt! 🙂

0
  69. User  avatar
    3650 XP

[quote]Ik wil warm weer! ^^ Kan ik morgen lekker skaten bij een skatepark bij ons in de buurt! :)[/quote]

Dat ziet er niet in;)
    Noodweer, wateroverlast, onweer en hagel voorspelt :sorry:

0
  70. User  avatar
    3343 XP

[quote]Dat ziet er niet in;)
    Noodweer, wateroverlast, onweer en hagel voorspelt :sorry:[/quote]

Ja, dat weet ik! 🙁

0
  71. User  avatar
    3388 XP

Ik ben net een weekie weggeweest en we hebben egt te relaxed weer gehad:P We hadden alleen s’nachts 1x regen gehad! Dus het klaart alweer op!^^

0