PSN Operations Director, Eric Lempel, heeft veel aanvallende uitspraken om te zeggen als het gaat om online, PlayStation Home en Playstation Network. En het komt hier op neer: er is geen competitie meer met Xbox Live.
Dat is volgens hem omdat ze geen ’tikkertje’ meer hoeven te spelen. Op dit moment is stabiel het juiste woord om het Playstation Network te omschrijven, zei Lempel in zijn interview met Industry Gamers:
‘In sommige gevallen denk ik dat wij meer hebben, en we hebben nog meer dingen die zij niet hebben. Natuurlijk is het eerste dat we gratis zijn, en we geven jullie heel veel gratis. Het is niet alleen online gaming, maar we hebben PlayStation Home, wat een grote community en applicatie is om gratis te gebruiken. Ik denk dat er heel veel dingen zijn die wij doen die zij niet doen, en ik zie weinig dingen die zij wel doen die wij niet doen.’
Hij zei ook iets over hun “competitie” met Apple, namelijk dat ze niet het pad willen volgen om allerlei andere gratis software te gaan aanbieden, bedoeld voor de PSP, dit om de ervaring niet te degraderen.
‘Op dit moment bestaat ons gratis assortiment uit demo’s, wallpapers, thema’s en video’s over games. Ik denk niet dat we de belevenis die je krijgt als je op de PSP speelt willen veranderen. Omdat de iPhone geen gaming-gericht apparaat is, denk ik dat een gebruiker het zal oppakken en zeggen; ‘Dit is dom, maar het boeit me niet omdat ik weet dat dit apparaat niet voor gamen bedoelt is’…. we willen geen kleine dingen zien die totaal nutteloos zijn en zogenaamd voor een goede beleving zorgen omdat ik denk dat dat weerhoudt waar de PSP voor bedoeld is.’
Voor een volledig interview klik [url=”http://www.industrygamers.com/news/interview-sony-not-playing-catch-up-with-xbox-live-anymore/1/”]hier[/url]. Lempel bespreekt ook de feedback van de detailhandelaren naar de PSP Go, hij zegt dat ze “werkelijk heel positief” waren.
[url=”http://ps3.qj.net/Lempel-No-more-competition-with-Xbox-Live-no-competition-at-all-with-Apple/pg/49/aid/132877″]bron[/url]
He he, Microsoft stopt er ook mee, al dat vergelijk. ^^
GOOD WORDS! Iphone is niet om te gamen:P En PSN is beter als XBL!