Topic: Freeze!

16 juli 2009om 22:00

Heey,

Ik word helemaal gek van die dingen.
Iemand tips om ze te voorkomen ?
Want ik vind maar irritant 😐
Net weer. Half uur gespeeld. En in 1 keer boem. Dag half uur spelen 🙁

Ik bedoel dus dat je PS3 vast loopt xD

25 reacties

1. User  avatar
    1377 XP

Vinnie, je bent hier al een geruime tijd, je kent de regels, je weet hoe het hier gaat…
    Zet AUB wat meer info bij je topics! Ik weet amper over wat voor freezes je het hebt! Daarbij stond het topic ook in het verkeerde deel van het forum…

0
  2. User  avatar
    1299 XP

[quote]Heey,

Ik word helemaal gek van die dingen.
    Iemand tips om ze te voorkomen ?
    Want ik vind maar irritant 😐
    Net weer. Half uur gespeeld. En in 1 keer boem. Dag half uur spelen 🙁

Ik bedoel dus dat je PS3 vast loopt xD[/quote]

Weer lekker duidelijk allemaal, misschien moet je eens wat minder gamen dan 24 uur per dag. En ik heb dit zelf nog nooit gehad en game af en toe toch ook wel eens 12-15 uur achter elkaar.

0
  3. User  avatar
    3650 XP

[quote]Weer lekker duidelijk allemaal, misschien moet je eens wat minder gamen dan 24 uur per dag. En ik heb dit zelf nog nooit gehad en game af en toe toch ook wel eens 12-15 uur achter elkaar.[/quote]

ik wel heel vaak. Helemaal bij de games KZ2 en PoP.
    Gewoon in game. Maar meestal is het als ik naar me XMB ga 😉
    Ik word er gek van. Omdat ik soms ook wel is verkeerd klik :$
    Ik perongeluk me XMB open.
    En boem 😐

0
  4. User  avatar
    3343 XP

Ik heb het heel soms als ik in het XMB een bericht terug wil schrijven, maar dat komt de laatste tijd gelukkig erg weinig voor. Maar ik denk niet dat er een manier is, om ze te voorkomen. 🙂 Gewoon niet zo spastisch zijn en niet op de PlayStation knop drukken. 😛

0
  5. User  avatar
    522 XP

[quote]ik wel heel vaak. Helemaal bij de games KZ2 en PoP.
    Gewoon in game. Maar meestal is het als ik naar me XMB ga 😉
    Ik word er gek van. Omdat ik soms ook wel is verkeerd klik :$
    Ik perongeluk me XMB open.
    En boem :|[/quote]

meestal helpt het wel als je eerst op start drukt en dan pas je XMB opent.. dan hoeft je processor minder te doen en heb je ook minder kans dat hij vast loopt.. Als ik het goed heb.. En verder is het ook niet super handig om midden in een online gevecht je XMB te openen je processor moet dan in de achtergrond het gevecht weergeven en ook nog de XMB waardoor je ps3 kan vastlopen.. dus gwoon je XMB openen als je processor niet zo druk bezig is

0
  6. User  avatar
    6621 XP

Je moet dan denk ik wat shit verwijderen, zoals je berichten en savegames/gamedata die je niet gebruikt of niet meer nodig hebt van bijvoorbeeld demos.

0
  7. User  avatar
    2449 XP

Bij KZ2 heb ik ook wel eens freezes gehad ja, alleen dit had ik alleen als ik in die ”long games” zat die soms ruim 1,5 uur tot 2 uur duren:P maar waardoor het komt zou ik t zelf niet weten, heb er nu in ieder geval geen last meer van:)

0
  8. User  avatar
    4682 XP

Ik heb er bij mijn ps3 bijna geen last van, alleen bij burnout ( online ) wel af en toe, mijn 360 doet dit wel erg veel bij falout3.

Dus gewoon zo vaak mogerlijk saven met meerdere save’s

0
  9. User  avatar
    9970 XP

ik had het nog wel eens met Battlefield, maar voor de rest niet eigenlijk

0
  10. User  avatar
    863 XP

Nooit gehad.

0
  11. User  avatar
    175 XP

Nog nooit gehad, ligt er ook aan op welk moment je op de PlayStation knop drukt. Als je weet en hoort dat je PS3 druk bezig is met het berekenen van dingen, dan moet je natuurlijk niet op de PlayStation knop drukken. :’)

0
  12. User  avatar
    9970 XP

nou, bij mij freezede het scherm gewoon tijdens het spelen
    niks geen PS knop ingedrukt

zowieso, die PS knop indrukken kan geen kwaad hoor, anders gooien ze die functie toch niet op de ps3?

0
  13. User  avatar
    1040 XP

[quote]nou, bij mij freezede het scherm gewoon tijdens het spelen
    niks geen PS knop ingedrukt

zowieso, die PS knop indrukken kan geen kwaad hoor, anders gooien ze die functie toch niet op de ps3?[/quote]

Hier zit je fout,

Op een pc kun je toch ook meer programma’s open? Die functie zit er ook op, maar loopt toch vast na een enorm aantal programma’s( in mijn geval enorm).

0
  14. User  avatar
    3650 XP

[quote]Hier zit je fout,

Op een pc kun je toch ook meer programma’s open? Die functie zit er ook op, maar loopt toch vast na een enorm aantal programma’s( in mijn geval enorm).[/quote]

klopt niet 😉
    Kom op je moet wel heel raar bezig zijn dan xD
    En meestal is onder game. En ik neem niet aan als je aan game ben. Je ook msn open hebt. En dan ook dat en dat en dat 😉

0
  15. User  avatar
    3388 XP

MSN heb ik gewoon aanstaan hoor :O En Xfire en Google Chroome en meestal ook nog WMP

0
  16. User  avatar
    3650 XP

[quote]MSN heb ik gewoon aanstaan hoor :O En Xfire en Google Chroome en meestal ook nog WMP[/quote]

google chrome kom op!
    Maar ik bedoel dan ook naar 2 games open en zo xD
    Wat jij noemt zijn de standaard dingen xD

0
  17. User  avatar
    9970 XP

de XMB is in principe een stukje software wat draait om de OS van je PS3 makkelijk en overzichtelijk te houden, netzoals je desktop dat is voor windows.

daar heb je toch ook een windows knop op zitten om terug te gaan naar windows terwijl je spel (of wat dan ook) nog draait?
    Enige verschil is dat als je dat bij windows doet, je dan alles kunt opstarten enzo, waardoor het inderdaad een stuk langzamer word
    Maar bij de PS3 kun je geen 2de game gaan starten, dan word de ander afgesloten

do i have a point?

0
  18. User  avatar
    3650 XP

[quote]de XMB is in principe een stukje software wat draait om de OS van je PS3 makkelijk en overzichtelijk te houden, netzoals je desktop dat is voor windows.

daar heb je toch ook een windows knop op zitten om terug te gaan naar windows terwijl je spel (of wat dan ook) nog draait?
    Enige verschil is dat als je dat bij windows doet, je dan alles kunt opstarten enzo, waardoor het inderdaad een stuk langzamer word
    Maar bij de PS3 kun je geen 2de game gaan starten, dan word de ander afgesloten

do i have a point?[/quote]

You do had a point 🙂

0
  19. User  avatar
    175 XP

Robinginkel heeft eigenlijk gelijk. 😛

Als je tijdens een game, bijvoorbeeld Crysis, tijdens een zwaar gevecht voor je pc (veel explosies/rennen/100 gasten op je scherm) op de windows knop drukt. Dan loopt waarschijnlijk je PC vast. 😛

0
  20. User  avatar
    3650 XP

[quote]Robinginkel heeft eigenlijk gelijk. 😛

Als je tijdens een game, bijvoorbeeld Crysis, tijdens een zwaar gevecht voor je pc (veel explosies/rennen/100 gasten op je scherm) op de windows knop drukt. Dan loopt waarschijnlijk je PC vast. :P[/quote]

Me PC loopt volgens mij al vast zodra ik Crysis probeer te spelen op alles hoog :yahoo:

0
  21. User  avatar
    1377 XP

De vergelijking met Windows gaat totaal niet op. Windows kan niet ingrijpen tijdens games als je terug gaat naar het bureaublad bijvoorbeeld. De PlayStation pauzeert het spel wanneer je op de PS button klikt, hierdoor verbruikt het spel minder resources waardoor het Ingame XMB makkelijker geladen kan worden.

De freezes ontstaan waarschijnlijk gewoon door het “slechte” programmeer werk en het complexe apparaat met een (zeer) hoge beveiliging.

0
  22. User  avatar
    3650 XP

[quote]De vergelijking met Windows gaat totaal niet op. Windows kan niet ingrijpen tijdens games als je terug gaat naar het bureaublad bijvoorbeeld. De PlayStation pauzeert het spel wanneer je op de PS button klikt, hierdoor verbruikt het spel minder resources waardoor het Ingame XMB makkelijker geladen kan worden.

De freezes ontstaan waarschijnlijk gewoon door het “slechte” programmeer werk en het complexe apparaat met een (zeer) hoge beveiliging.[/quote]

Niet alle spelen stoppen zodra je die PS toets in drukt. PoP loopt gezellig bij mij door op de achtergrond :yay:

0
  23. User  avatar
    1377 XP

[quote]Niet alle spelen stoppen zodra je die PS toets in drukt. PoP loopt gezellig bij mij door op de achtergrond :yay:[/quote]
    Wat niet betekent dat de PlaySation zijn aandacht schenkt aan PoP…

0
  24. User  avatar
    9970 XP

[quote]Robinginkel heeft eigenlijk gelijk. 😛

Als je tijdens een game, bijvoorbeeld Crysis, tijdens een zwaar gevecht voor je pc (veel explosies/rennen/100 gasten op je scherm) op de windows knop drukt. Dan loopt waarschijnlijk je PC vast. :P[/quote]

dit zegt volgens mij meer over windows dan over het spel 😉

windows vind ik zowieso een hoopje onstabiele software waar ze belachelijke prijzen voor vragen

0
  25. User  avatar
    433 XP

ik heb wel is bij mijn neef (voor de lol dan) wel ongeveer 9 aan 12 uur zitten spellen achter elkaar maar dan looptie bij mij ook niet vast

0