Topic: Externe HDD probleem

31 juli 2009om 09:31

Jeuw guys,
Ik heb me externe hdd van 1TB binnengekregen van WD.
Ik probeerde meteen met swissknife v3.22 te formateren. Deel fat32 en deel NTFS. Bij die lijst van wat er beschikbar was zag ik een ding met 931MB dus klikte ik op delete partition. Maar ik moest dat blijkbaar niet doen want ik heb nu maar 489 mb op mijn hdd en de 500 andere mb zijn foetsie zeg maar. Als ik in windows xp op hardware info ga zie ik wel bij niet geformatteerde grootte die 500 mb mr i kzie geen optie bij swissknife om dat terug te krijgen.
Dus please help

:$

12 reacties

1. User  avatar
    1377 XP

Probeer het niet geformatteerde deel ook eens te formateren via Windows XP?

0
  2. User  avatar
    9970 XP

of ff alle partities verwijderen met swissknife, en naderhand 2 nieuwe partities maken

0
  3. User  avatar
    6621 XP

ja maar dat is het probleem windows en swissknife zien alleen het 490mb gedeelte, de rest niet en ik ben een beetje bang om die partitite die nu te zien is verwijderen omdat ik dan mssn helemaal niks meer heb. Kan ik het niet met win xp cd doen?

EDIT:
    Zo ziet het er nu uit:
    http://img53.imageshack.us/img53/7625/naamloosw.jpg

0
  4. User  avatar
    9970 XP

hmmz, windows ziet het wel, maar swissknife niet, dat iswel vreemd ja

maar in principe kun je nooit zomaar je 500gb kwijt zijn geraakt natuurlijk
    dus formateren, of je partitie verwijderen zal geen kwaad kunnen denk ik

misschien in windows ff het stuurprogramma verwijderen van je USB HDD en dan opnieuw inpluggen en laten herkennen?

0
  5. User  avatar
    6621 XP

Heb nu de partitie verwijderd maar nog steeds hetzelfde probleem, ik ga zometeen het 2de doen wat je zei 🙂

0
  6. User  avatar
    1377 XP

Niet via Swissknife formateren maar via Windows die verdwenen 500gb formateren 😉

0
  7. User  avatar
    6621 XP

Ik heb het probleem al gevonden, swissknife formateerd max 500gb dus heb die partitie verwijderd en via schijfbeheer de hele zoo (alle 931mb 😀 ) kunnen formatteren. Dus ik ben weer blij 😀

0
  8. User  avatar
    1377 XP

[quote]Ik heb het probleem al gevonden, swissknife formateerd max 500gb dus heb die partitie verwijderd en via schijfbeheer de hele zoo (alle 931mb 😀 ) kunnen formatteren. Dus ik ben weer blij :D[/quote]
    Als je dus van die schijf even 2 partities maakt van 500gb via Windows en dan die partities weer even FAT32 formateerd via Swissknife

0
  9. User  avatar
    6621 XP

Nee heb het nu met magic partition gedaan echt een pracht programma maar je kan hetzelfde als bij schijfbeheer alleen y’tjes meer. Heb nu 2 partities en ze werken dus ben blij 😀

0
  10. User  avatar
    9970 XP

je ps3 ziet maar 1 partitie he!

0
  11. User  avatar
    6621 XP

Ja weet ik eentje ntfs en eentje fat32 🙂

0
  12. User  avatar
    9970 XP

en maak de eerste dan FAT32, anders werkt het nog niet 😛