Topic: Vraagje nieuwe harde schijf in ps3 zetten

03 augustus 2009om 22:41

ik had een vraagje.

ik wil graag een grotere harde schijf kopen voor mijn ps3.
alleen als ik er een nieuwe in doe hou ik dan mijn mappacks etc.?
ik weet dat ik mijn saves niet hou, maar met mappacks wist ik het niet.

16 reacties

1. User  avatar
    1755 XP

Zelf al zijn ze weg, kan je ze toch nog terug downloaden 🙂

0
  2. User  avatar
    3650 XP

Deze zijn weg ;). Je bent alles kwijt. Je saves kan je backuppen. Je dingen kan je vanaf de store weer terug downloaden xD

0
  3. User  avatar
    1390 XP

oke, bedankt ;D

0
  4. User  avatar
    9970 XP

sterker nog, je kunt alles backuppen, alleen moet je daar natuurlijk wel de ruimte voor hebben…

0
  5. User  avatar
    3650 XP

[quote]sterker nog, je kunt alles backuppen, alleen moet je daar natuurlijk wel de ruimte voor hebben…[/quote]

Tuurlijk kan je je PSN games niet backuppen xD
    Dan zou je ze op PC toch kunnen zetten 😐
    En als je hem op de PC krijgt is die ook zo gekraakt dan die oneindig geshared kan worden etc xD

0
  6. User  avatar
    9970 XP

ohw? ik heb toch wel degelijk ALLES kunnen backuppen wat er op me hdd stond! (afgezien van de linux partitie dan).
    Moet je alleen wel het backupprogramma van de PS3 zelf gebruiken!

0
  7. User  avatar
    404 XP

Je kan alles backuppen!
    Ik heb alles proper eerst gebackupt en heb achteraf alles PERFECT terug erop kunnen zetten, alle savegames, alle downloads alle PSNgames, alle gebruikers, alle instellingen enz…

0
  8. User  avatar
    3343 XP

Ja, dit kan inderdaad. Dit kan je doen bij de systeeminstellingen (in dat rijtje).

0
  9. User  avatar
    1390 XP

nog beter 😀

0
  10. User  avatar
    1390 XP

moet ik het dan backuppen op een externe harde schijf of usb stick?

0
  11. User  avatar
    9970 XP

dat hangt ervan af wat je wilt backuppen
    als je alles wilt doen, zul je hoogstwaarschijnlijk meer als 10gb moeten hebben
    bij alleen de basis maar een paar gb…

ik weet niet hoe groot jou usb stick is, en hoe groot jou backup zou worden, dat kun je zien zodra je die backup wilt gaan maken, hij geeft dan aan hoeveel ruimte je nodig hebt

0
  12. User  avatar
    1390 XP

ik heb een usb stick van 1 gb, en ik heb ongeveer nog 16 gb over van de 40..

0
  13. User  avatar
    2036 XP

ik heb ook alles terug kunnen zetten na een hdd upgrade.
    als je je savegames los wil backuppen heb ik bij need for speed dat de savegames beveiligd zijn en dus niet gekopieerd kunnen worden.
    als je de backup functie van de ps3 zelf gebruikt neemt hij die zelfs mee.
    zorg wel dat je je trophies eerst synct met de server 🙂

externe hdd fat32 formatteren en aansluiten op je ps3, dan die backup maken.
    mijn complete backup was 31GB..
    wel een extra usb stick gebruiken met de laatste ps3 firmware om je nieuwe harddisk te formatteren en installeren. 🙂

0
  14. User  avatar
    1390 XP

[quote]ik heb ook alles terug kunnen zetten na een hdd upgrade.
    als je je savegames los wil backuppen heb ik bij need for speed dat de savegames beveiligd zijn en dus niet gekopieerd kunnen worden.
    als je de backup functie van de ps3 zelf gebruikt neemt hij die zelfs mee.
    zorg wel dat je je trophies eerst synct met de server 🙂

externe hdd fat32 formatteren en aansluiten op je ps3, dan die backup maken.
    mijn complete backup was 31GB..
    wel een extra usb stick gebruiken met de laatste ps3 firmware om je nieuwe harddisk te formatteren en installeren. :)[/quote]

oke, maar hoe zet ik die firmware op mijn usb? 😛

0
  15. User  avatar
    9970 XP

die kun je toch ook op die externe hdd zetten? of ben ik nou gek

ik vind het achterlijk dat je je savegames (vaak) niet zelf kunt backuppen
    als ik naar een vriend van me ga om te gamen ben ik altijd verplicht om me eigen ps3 mee te nemen!
    Het hoord voor mij toch voldoende te wezen dat je geen een usb stick met de savegame kunt meenemen?

0
  16. User  avatar
    2036 XP

[quote]oke, maar hoe zet ik die firmware op mijn usb? :P[/quote]

Via [url=http://nl.playstation.com/help-support/ps3/system-software/download/]deze link[/url] downloaden op je FAT32 USB stickkie. is als het goed is een .PUP bestand. die zet je in de map PS3/UPDATE

Fat32format kan je [url=http://www.softpedia.com/get/System/Hard-Disk-Utils/FAT32format.shtml]HIER[/url] downloaden.

lukt het niet, dan hoor ik het wel 🙂

0