Topic: Het Grote Hip-Hop Topic

04 augustus 2009om 20:08

Ben jij een Hip-Hop fan? Dan is dit topic voor jouw!
Hier kun je Rappers of liedjes aanbevelen. Ook nieuwtjes zijn hier welkom!

Dan begin ik maar.
Ik beveel jullie DJ Drama [Gangsta Grillz The Album (+ GGTA Vol.2)] aan. Ook DJ Whoo Kid is de moeite om te checken.

48 reacties

1. User  avatar
    1214 XP

Sowieso hier! Mijn favo track op dit moment is Hero van Nas en Keri Hilson!:)

0
  2. User  avatar
    414 XP

[quote]Sowieso hier! Mijn favo track op dit moment is hero van Nas en Keri Hilson!:)[/quote]

Naam?

Mijn favo is: DJ Drama – 187 (feat. Project Pat, B.G. and Eightball and MJG)

0
  3. User  avatar
    2449 XP

Die nieuwe disstrack van Eminem tegen Mariah is ook leip ^^
    The Warning heet hij 🙂

0
  4. User  avatar
    863 XP

The drought is over – drake

artiest gelabeld onder Young Money van Lil Wayne

0
  5. User  avatar
    414 XP

[quote]The drought is over – drake

artiest gelabeld onder Young Money van Lil Wayne[/quote]

Vette song xD

0
  6. User  avatar
    6621 XP

Weerd science – Blueprint
    Weerd science – god bless pepsi
    The cool kids – basment party
    the cool kids – what up
    Limpbizkit – the story (zie ik ook als een beetje rap)

0
  7. User  avatar
    863 XP

[quote]Vette song xD[/quote]

Het is een hele mixtape lieve schat

0
  8. User  avatar
    414 XP

[quote]Het is een hele mixtape lieve schat[/quote]

Lieve schat, The Warning is heus geen mixtape :disgust1:

0
  9. User  avatar
    863 XP

je citeerde mijn bericht :p

0
  10. User  avatar
    414 XP

[quote]je citeerde mijn bericht :p[/quote]

Was dat niet de bedoeling dan :wacko2: 🙂

0
  11. User  avatar
    863 XP

Ik vind zelf muziek als Fakkelbrigade, Winne etc ook goed.

Al luister ik ook wel eens de geniale Jeugd van Tegenwoordig.

0
  12. User  avatar
    653 XP

Ik luister meer NL rap

Fresku – twijfel is egt een goed nummer

Dan heb je ook nog die gelievde steen.

0
  13. User  avatar
    863 XP

Fresku is goed ja. Maar meer de Zwarte Schapen dan. Solo heeft hij minder uitgebracht.

Steen vind ik niet zo. Hij maakt veel van hetzelfde.

0
  14. User  avatar
    653 XP

[quote]Fresku is goed ja. Maar meer de Zwarte Schapen dan. Solo heeft hij minder uitgebracht.

Steen vind ik niet zo. Hij maakt veel van hetzelfde.[/quote]

JA steen moet wat niewe dingen verziennen. Zwarte schepen vind ik niet zo

0
  15. User  avatar
    414 XP

DJ Whoo Kid en DJ Drama zijn op dit moment m’n favo’s. Ze maken echt geweldige mixtapes!

0
  16. User  avatar
    502 XP

Dj Whoo Kid? Wel nee joh.
    Jedi Mind Tricks, Snowgoons, Reef The Lost Cauze, Slaine, La Coka Nostra, Reks, Black Milk, Royce Da 5’9″, Slaughterhouse. Dat is HipHop. Die mixtapes zijn juist wack omdat hij die tracks eerder afkapt en dan weer er doorheen loopt te schreeuwen. Dj Drama is al helemaal wack. Ik luister nu veel naar Reks – Grey Hairs (album) van vorig jaar, en natuurlijk de langverwachte release van Slaughterhouse van vorige maand. Ook LCN’s album is wel oke.

En The Drought Is Over zijn die mixtapes van Empire, die brengen soms wat leuks uit, maar mixtapes zuigen in het algemeen imo.

0
  17. User  avatar
    800 XP

Ieder zn eigen smaak he.. 😉

0
  18. User  avatar
    863 XP

Ik vind die 3495874397 mixtapes van Lil Wayne kut. Alleen zijn albums goed.

0
  19. User  avatar
    502 XP

Ik ben vergeten Heltah Skeltah te noemen. Het beste Rap duo. Hun teksten zitten vol met wordplay, punches, maar ook humor. Awesome. Download/Koop het album DIRT van hun maar. Echt dope.

0
  20. User  avatar
    863 XP

Wat vind je van Insane Clown Posse?

0
  21. User  avatar
    558 XP

ICP heb ik ook jaren naar geluisterd..
    opzich wel grappig maar nu mijn ding niet meer zo, al blijven bepaalde nummers wel killing 😀

Mijn favo’s

Mobb Deep, beste duo ever (echt fan van)
    2Pac, legende..
    Lloyd Banks, beste van the Unit..
    Reef the Lost Cauze
    Army of the Pharaohs
    Celph Titled
    GZA/Genius
    Eminem, blijft een genie..

enz. enz.

Maar nu alleen ff Michael Jackson 😛

0
  22. User  avatar
    414 XP

Eminem is inderdaad een genie 😛 Zijn liedjes gaan toch nog over iets (vind ik toch). De hiphop-liedjes van tegenwoordig hebben meestal geen inhoud…

0
  23. User  avatar
    414 XP

[quote]Dj Whoo Kid? Wel nee joh.
    Die mixtapes zijn juist wack omdat hij die tracks eerder afkapt en dan weer er doorheen loopt te schreeuwen. Dj Drama is al helemaal wack.[/quote]

Man je weet niet wat je zegt, DJ Whoo Kid kan ik nog in komen omdat het inderdaad zijn eigen liedjes niet zijn. Maar DJ Drama ,man. Het zijn zijn eigen liedjes, zelf geschreven en de beat is van hem.

0
  24. User  avatar
    502 XP

[quote]ICP heb ik ook jaren naar geluisterd..
    opzich wel grappig maar nu mijn ding niet meer zo, al blijven bepaalde nummers wel killing 😀

Mijn favo’s

Mobb Deep, beste duo ever (echt fan van)
    2Pac, legende..
    Lloyd Banks, beste van the Unit..
    Reef the Lost Cauze
    Army of the Pharaohs
    Celph Titled
    GZA/Genius
    Eminem, blijft een genie..

enz. enz.

Maar nu alleen ff Michael Jackson :P[/quote]

:O :O (L)
    Deze smaak digg ik hardd…
    Je moet google’e naar Berry Music Presents Reef The Lost Cauze Art Of The Lost, 10.000x gedownload, mixtape door mij. Gedraaid op Kink Fm enzo! Check et uit!

0
  25. User  avatar
    558 XP

[quote]:O :O (L)
    Deze smaak digg ik hardd…
    Je moet google’e naar Berry Music Presents Reef The Lost Cauze Art Of The Lost, 10.000x gedownload, mixtape door mij. Gedraaid op Kink Fm enzo! Check et uit![/quote]
    Is cool man, zal het in m’n achterhoofd houden..
    Ik ben wel weer toe aan wat nieuwe hiphop, als je nog meer tips hebt hoor ik het graag..
    Weetje trouwens waar ik het album van Chief Kamachi kan vinden? (zo ja Pm me ff) 😉
    Ook een zeer gewaardeerd member van AOTP 🙂

Ik vergat trouwens gewoon Rick Ross te noemen, shame on me..
    Ook een goede MC imo..Dikke beats ook..
    Qua producing vind ik DJ Khaled ook altijd hard komen 🙂

Mensen die AOTP oftewel Army of the Pharaohs niet kennen, hier een harde van hun:

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=W-KOa4Wscs4[/ame]

0
  26. User  avatar
    863 XP

Heel jammer dat je Eazy E niet noemt. Banks is onderdeel van G-unit zoals je al zei en dat probeer ik voor 100% te vermijden. Notorious BIG/Biggie Smalls/Big Poppa/Christopher Wallace is soms ook chill om naar te luisteren.

@ Sammerd

Eminem zijn teksten gaan over drugs, z’n moeder, verkrachtingen en dat soort shit :p

‘I was born with a dick in my brain, yeah fucked in the head.. my stepfather said that i sucked in the bed’

Eminem – Insane

0
  27. User  avatar
    3343 XP

Ik weet niet eens of dit hiphop is? Ik weet nooit wat voor soorten muziek dat is. :rofl: maar ik vind Drama (ft. Terry Kennedy) wel goed met H.I.T.

Dus Drama (ft. Terry Kennedy) – H.I.T.

0
  28. User  avatar
    863 XP

Sjoerd OMG. Je kan toch wel inschatten of iets een soort muziek is of niet XD

0
  29. User  avatar
    3343 XP

[quote]Sjoerd OMG. Je kan toch wel inschatten of iets een soort muziek is of niet XD[/quote]

Eh neee. xD

0
  30. User  avatar
    414 XP

Wu-Tang Clan is ook wel naais 😀

0
  31. User  avatar
    863 XP

Wu-Tang is voor junkies :p

Rede dat ik er zo over denk is dat vrienden van me OPEENS heel veel Wu-Tang gaan luisteren sinds ze meer gebruiken dan vroeger.

0
  32. User  avatar
    414 XP

Wu-Tang is real hiphop

0
  33. User  avatar
    863 XP

Dat is idd een feit. Van die oldskool shizzl is nooit iets mis mee

0
  34. User  avatar
    863 XP

Wat vinden jullie hiervan:

The 7 day theory is 1 van de redenen dat hij in leven kan zijn. Er kwam wel verdacht veel het nummer 7 voor bij ”dood” van Tupac. Deze wordt de ”7 Day Theory” genoemd omdat de eerste CD die na zijn dood werd uitgebracht ”The Don Killuminatie: The 7 Day Theory” heette
    Op deze blog geef ik een paar voorbeelden..

Tupac werd 25 jaar. (2+5=7)

* Hij stierf in 1996. (1+9+9+6=25. 2+5=7)

* Toen hij neergeschoten werd, leefde hij nog 7 dagen.

* Op zijn auto werden 12 kogels afgevuurd. Hij werd 5 keer geraakt. (12-5=7)

* In het ziekenhuis overleed hij om 04.03 (0+4+3+0=7)

* 61 dagen na Tupac, werd Yaki Kadafi van Tha Outlawz vermoord. Kadafi was een goede vriend van Shakur, en hij was waarschijnlijk de enige die getuige was van de dood van de rapper. (6+1=7)

* Het het nummer Only Fear of Death zegt Shakur: “Never will I die, I’ll be back” op 2:41 (2+4+1=7)

* In clips van de rapper word ook naar de dood verwezen. In de clip van I wonder if Heaven got a ghetto loopt Shakur een kamer binnen met het nummer 7 erop. Volgens een klok in de clip doet hij dit om 4.03 (De tijd van het overlijden van de rapper). Dit zou ook kunnen betekenen dat de rapper om die tijd naar de hemel ging. Aan het begin van de clip wordt de locatie weergegeven : Rukahs, New Mexico. Als je dit omdraait krijg je: Shakur, New Mexico. Dit zou de huidige locatie van de rapper kunnen weergeven.

* Hij stierf op de 250ste dag van het jaar. (2+5+0=7)

* In de film Gang Related speelt Shakur een corrupte agent. In een scene wacht hij in kamer 7. Het nummer op zijn badge is 115 (1+1+5=7)

* In het nummer Hail Mary zegt Shakur op 0:49 : I’m a ghost. (7×7=49)

* In het nummer Ambitions Az A Ridah zegt Shakur als er nog 1.06 minuur over is: “But I’m back reincarnated” (1+0+6=7)

* In het nummer Thug Luv met Bone Thugs-N-Harmony klinkt er een schot om de 7 seconde.

* In de clip van Hit ‘Em Up komen er 7 verschillende achtergronden voorbij.

* In het nummer Heartz of Men zegt Shakur: I died and came back op 3.13 minuut. (3+1+3=7)

Andere aanwijzingen:

* In het nummer: God bless the dead, dat verscheen op de Greatest Hits CD uit 1998 zegt Shakur: “Rest in peace to my motherfucking Biggie Smalls / That’s right boy, it’s goin on/Right here, Thug Life/God bless the dead” Biggie Smalls (ook bekend als The Notorious B.I.G.) werd vermoord in 1997. Dit zou kunnen betekenen dat Tupac nog leefde toen B.I.G. werd vermoord.

* In het nummer Ain’t Hard 2 Find rapt Shakur: “I heard a rumor I died, murdered in cold blood dramatized/Pictures of me in my final stage you know Mama cried/But that was fiction, some coward got the story twisted, like I no longer existed, mysteriously missin'”

* In het nummer Hold Ya Head van het album The Don Killuminati: The 7 Day Theory hoor je een stem fluisteren: “Can you see him?”, en dan fluistert een andere stem: “I see him”. Dan hoor je Tupac fluisteren: “I’m alive”.

* Als je de letters van het album The Don Killuminati: The 7 Day Theory in een andere volgorde zet, krijg je: “Ok on tha 7th u think I’m dead yet I’m really alive”.

* Er was een foto vrijgegeven van het lijk van Tupac. Deze is bewezen nep te zijn, wegens het ontbreken van een tattoo.

Tegenstrijdige argumenten:

Teksten die gaan over de dood, en over doodgaan zelf, zijn normaal voor een gangsta-rapper. Vooral voor een rapper die zelf wel eens is neergeschoten. Met muziek en teksten, proberen mensen ‘onsterfelijk’ te worden. Meestal doen mensen die een korte levensverwachting hebben dit. Bijvoorbeeld een crimineel die denkt binnenkort te sterven door moord. Bij Tupac was dit ook het geval. Hij had een voorspelling over zijn dood gekregen en daarom rapte hij veel over zijn overlijden.

De terugkeer:

Het hele punt van The 7 Day Theory is dat Tupac terug zou keren in september 2003, 7 jaar na zijn dood. Er werden verschillende datums genoemd voor zijn terugkeer, en mensen wachtte gespannen af. Maanden gingen voorbij, maar van de rapper was niks te bekennen. Maar in 2003 kwam wel de documentaire Tupac: Resurrection uit.

Sommige mensen hebben een nieuwe datum vastgesteld: 7 juli 2007 (07/07/07). Andere mensen denken 16 juni 2007, omdat dit de verjaardag van de rapper was. Het zou de 36ste verjaardag van de rapper zijn.

0
  35. User  avatar
    3388 XP

Dat is echt grote bullshit 😉 Hij komt niet meer terug………………… Ik kan ook van ieder getal 7 maken dat is niet zo moeilijk :O Dus beetje bullshit wat hier staat 😉

0
  36. User  avatar
    863 XP

Ik geloof er ook niet in. Voor veel mensen is het moeilijk te begrijpen dat iemand als hij overleden is rond zulke rare omstandigheden. Maar het is gewoon zo.

0
  37. User  avatar
    558 XP

Tupac is dood, die hele theorie is allemaal een bij elkaar geraapt zooitje denk ik..
    Ik denk dat er niks van waar is…
    Er is ook een filmpje op youtube waarin je hem op straat ziet met de Outlawz, ook dit is niet waar..
    Je hebt ook een rapper, die qua stem heel veel op hem lijkt, maar in real life er heel anders uit ziet…
    Veel mensen denken dan ook dat hij plastische chirurgie heeft ondergaan om niet meer herkend te worden..

Ik denk dat hij dood is, hoe fucked up het ook is..
    Maar zoals BIG zei: “You’re nobody ’till somebody kills you” pas wanneer je er niet meer bent, heb je ineens dubbel zoveel fans, dat zie je nu maar weer met Michael Jackson.

Ik ben pas naar Pac gaan luisteren toen hij dood was, aangezien ik in ’96 niet veel om muziek gaf, heb ik dus weinig meegemaakt op muzikaal gebied in die periode..

Misschien wel beter dat hij dood is gegaan, het is nu een legende “fo all time” geworden..
    Hij had anders niet zo populair geweest als nu, denk ik

Toch jammer..de beste rapper voor altijd (imo)

R.I.P.

http://i24.photobucket.com/albums/c25/nickclipp/tupac.jpg

0
  38. User  avatar
    863 XP

Ik ben het met je eens.

0
  39. User  avatar
    558 XP

Luister deze eens boys, de gekste Wu-Tang member: GZA/Genius
    …en hard zetten hé 😉

http://www.youtube.com/watch?v=DiOrX4_Sieg

0
  40. User  avatar
    441 XP

ff nieuw leven in dit topic xDxD

The Game – Bang Along <33

0
  41. User  avatar
    6621 XP

The Game – The Kill
    Die is pas echt hard, he’s back 😀 !

0
  42. User  avatar
    441 XP

NiceNice!!

Nederlands talig: cker Nice!!

Kempi – Lovesong
    Kempi – Tuignegers
    Kempi – Dans met je moeder

(eigenlijk alles van kempi voor mij!! <3)

0
  43. User  avatar
    6621 XP

Heb het niet zo met kempi.
    Fresku
    Sticks heel fakkelteit eigenlijk

0
  44. User  avatar
    441 XP

Fresku is zeker te weten ook nice!

0
  45. User  avatar
    3388 XP

Ik vind nogsteeds Eminem – Like Toy soldiers hard hard! (h)

0
  46. User  avatar
    441 XP

[quote]Ik vind nogsteeds Eminem – Like Toy soldiers hard hard! (h)[/quote]

Het nummer zelf vind ik wel mee vallen, maar de tekst en de betekenis ervan is ziekelijk..

0
  47. User  avatar
    3388 XP

[quote]Het nummer zelf vind ik wel mee vallen, maar de tekst en de betekenis ervan is ziekelijk..[/quote]

Ja daarom & met die clip erbij! vind het echt van de beste nummers van Eminem

0
  48. User  avatar
    764 XP

Voor laatste nieuws kan je altijd kijken op Puna.nl ;x

Kleine Jay, Per-Verz, Fresku, Killian dit zijn rappers die ik meeste luister en die tenminste goede tekst hebben ipv over vrouwen geld drugs en sex ;x

0