hee iedereen,
ik heb een vraag: is een RGB Scart kabel beter als een Gewone Scart kabel??
want ik heb gehoord dat en RGB Scart kabel beter moet zijn
ik ga hem aansluiten met de hdmi op de ps3 en se scart in de tv
dus weet iemand hier iets van ???
hee iedereen,
ik heb een vraag: is een RGB Scart kabel beter als een Gewone Scart kabel??
want ik heb gehoord dat en RGB Scart kabel beter moet zijn
ik ga hem aansluiten met de hdmi op de ps3 en se scart in de tv
dus weet iemand hier iets van ???
RGB scart is beter inderdaad
omdat de standaard ps3 kabel geen scart is, maar gewoon 3 tulpstekkertjes met een scart verloopstukje, zodat hij toevallig ook in een scart ingang past
De standaard kabels van de ps3, bestaan uit 3 draadjes
Geel = video
Wit = audio links
Rood = audio rechts
RGB Scart daarentegen heeft geloof ik 20 pinnetjes, en dus ook 20 draadjes.
nou gebruikt de ps3 die niet allemaal (net als de PS2 en PS1), maar die gebruikt er 6 geloof ik.
3 pinnetjes voor beeld, R(ood)G(roen)B(lauw)
1 voor audio links
1 audio rechts
1 voor de ground
je hebt dus zowieso al 3 draadjes voor alleen het beeld, wat een veel rustigere beeldweergave geeft, ook minder last van trillingen, en het is meer compatible met NTSC (60hz) beeldweergave.
ik heb dan wel een 100 Hz SD tv en welke moet ik dan nemen
???
[quote]ik heb dan wel een 100 Hz SD tv en welke moet ik dan nemen
???[/quote]
maakt niet uit scart is altijd beter 😉
Ga ik ook is tengen mijn broertje zeggen:P Die heeft een SD TV
er is geen andere betere voor SD tv’s als (RGB) SCART
oke bedankt allemaal 😀
ik ga me er snel een halen
Hoeveel kost dat dan? (en hebben ze dat in de Media Markt?)
Is het de moeite om over te stappen van de 3 stekkertjes naar de Scart?
ja, is er een andere stap dan als je een SD TV hebt?
die kosten ca 10 euro, ff vragen daar
Ben zojuist naar de Media Markt geweest en daar zeiden ze dat het niet bestond? :S
EDIT: [url]http://gamemania.be/Default.aspx?tabid=87&gmgame=000000000000020214[/url]
Dit is goed he?
die is perfect gozer
als je liever je geluid naderhand ook nog met tulp stekkertjes (die kleine ronde rode en witte aansluitingen) wilt aanlsuiten op je versterker, kun je ook nog zoeken naar een RGB kabel met een blokje ertussen, waar 3 tulp aansluitingen op zitten
Zelf had ik een universele scart kabel, voor wii, ps3 en de 360 in 1
[quote]die is perfect gozer
als je liever je geluid naderhand ook nog met tulp stekkertjes (die kleine ronde rode en witte aansluitingen) wilt aanlsuiten op je versterker, kun je ook nog zoeken naar een RGB kabel met een blokje ertussen, waar 3 tulp aansluitingen op zitten
Zelf had ik een universele scart kabel, voor wii, ps3 en de 360 in 1[/quote]
OK, Thanx (Y)
Als er mensen zijn die ook twijfelen om een RGB Scart kabel te kopen, raad ik deze aan: Snakebyte PS3 Premium RGB Cable (PS3)
Ik heb hem op Amazon UK besteld en sinds gisteren binnen en het verschil met de standaard PS3 kabel is echt verbluffend! Echt een aanraden, het is zijn meerprijs echt waard!
meerprijs vergeleken met wat?
en hoeveel heb je er voor neergelegt?
[quote]meerprijs vergeleken met wat?
en hoeveel heb je er voor neergelegt?[/quote]
Omgerekend heb ik er 24 euro met verzenden e.d betaald. De meerprijs is met de andere kabels. Die ongeveer de helft kosten.
veel verschil zal er niet zitten tussen de rgb kabels hoor, als het maar geen andere kabel is (afgezien van component, dvi en hdmi natuurlijk)
[quote]veel verschil zal er niet zitten tussen de rgb kabels hoor, als het maar geen andere kabel is (afgezien van component, dvi en hdmi natuurlijk)[/quote]
Op de site van Amazon stonden reviews die aantoonden dat de andere kabels niet het gewilde resultaat gaven, maar die dat ik gekocht heb had veel positieve reviews…
De kabel maakt 0,0% verschil als je onder de 3 meter zit. De ene zeurt gewoon meer dan de ander, en de ander is positiver dan de ene.
HDMI is beter.:)
natuurlijk, sluit die maar even aan op je CRT TV