Forum

Topic: Sony brengt filmdienst Vidzone naar Europa

Anoniem's avatar

Sony introduceert zijn filmdienst Vidzone ook in Europa. Ook kondigt de fabrikant voor zijn PlayStation Network een nieuw betaalsysteem aan, dat geen creditcard meer vereist. Nederlandse PS3- en PSP-bezitters moeten nog tot 2010 wachten.

De filmdienst werd al eerder in de VS geïntroduceerd, maar op de Gamescom-gameconferentie in Keulen heeft Sony bekendgemaakt vanaf november ook een pal-versie beschikbaar te zullen stellen. Eerst zijn Frankrijk, Duitsland, Spanje en het Verenigd Koninkrijk aan de beurt; andere pal-landen, waaronder Nederland en België, volgen in 2010, al is een exacte introductiedatum voor die overige landen nog niet bekend.

Via de zogenoemde video delivery service kan content van diverse filmstudio’s worden gehuurd of gekocht om te worden bekeken op de PlayStation 3 of de PSP. Behalve Sony Pictures Entertainment doen ook grote namen als 20th Century Fox, MGM, Paramount Pictures en Warner Bros. mee. Hierdoor zijn er volgens Sony enkele honderden titels via PSN beschikbaar.

Sony heeft nog niet bekendgemaakt hoe en hoeveel er voor de content moet worden betaald. Wel heeft het Japanse concern aangegeven in september vouchers van 20 euro en 50 euro voor PSN te zullen introduceren, die via retailkanalen te koop worden aangeboden. De introductie van de vouchers is belangrijk voor het mogelijke succes van PSN in Europa, omdat hierdoor voor het betalen niet langer een creditcard is vereist. Het is nog niet bekend in welke Nederlandse winkels de vouchers in de etalage zullen liggen.

De nieuwe videodienst wordt geheel geïntegreerd met PSN, waardoor geen aparte login nodig is. Films kunnen op naam worden gezocht. Ook kunnen gebruikers door het aanbod bladeren, waarbij gefilterd kan worden op diverse categorieën, zoals ‘nieuwe releases’, ‘genre’ en ‘populair’. De video’s worden via progessive streaming aangeboden, waardoor kijkers niet hoeven te wachten tot de film helemaal is gedownload

gron: tweakers

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

13 reacties

  1. 1562 XP
    dikked's avatar

    waarvoor moeten wij weer w8ten tot 2010 ?? 🙁

  2. 2623 XP
    nis-gens's avatar

    stomme onzin dat wij weer zo laten komen
    stond dit ook niet al op de fp alleen dan in een uitgeklede versie ?

  3. 703 XP
    sweetkill_NL's avatar

    stomme onzin dat wij weer zo laten komen
    stond dit ook niet al op de fp alleen dan in een uitgeklede versie ?

    nee
    die op fp is dat die niet komt
    en bij deze is dat die wel komt
    alleen zul je zien dan gaan ze hem zo sluiten
    en dan als reden
    staat al op frontpage
    en dan is het niet zo
    en dan veranderen ze het niet
    pff

  4. 515 XP
    patrickvanloosbroek's avatar

    vidzone komt gelukkig dit jaar wel en de psn cards ook alleen pas volgent jaar krijgen we videostore en mischien nog later de psp digtale reader voor stripboeken op de psp

  5. 86 XP
    ralph9994's avatar

    filmdienst vidzone ok….

    gaat het nou over de Video store of vidzone??

  6. 515 XP
    patrickvanloosbroek's avatar

    video store

    vidzone komt toch eind dit jaar uit Q4

  7. 3457 XP
    bardfielt's avatar

    Nah kga der sowieso geen gebruik van maken dus maakt mij niet uit 😉

  8. 515 XP
    patrickvanloosbroek's avatar

    ik ga er heel veel gebruik van maken dus ik wel het zo snel moggelijk hebben

  9. 3457 XP
    bardfielt's avatar

    Hahahaa oké als ik films wil dan krijg ik ze wel via de PC en stream ik via media server 😉

    ff heel iets anders loosbroe ja avatar is te oud 😉

  10. 871 XP
    -Sander's avatar

    tis wel leuk als je ff zoiets hebt van; ey laat ik és filmpje kijken vanavond haal je voor goedkoop ff een film van t psn.

  11. 515 XP
    patrickvanloosbroek's avatar

    en hoef je ook niet lang te wacten voorda je je film hebt

  12. 3457 XP
    bardfielt's avatar

    Oké das waar 😉 Dat is inderdaad wel handig:p Moeten er wel PSN cards komen 😀

  13. 1562 XP
    dikked's avatar

    Oké das waar 😉 Dat is inderdaad wel handig:p Moeten er wel PSN cards komen 😀

    de psn cards komen naar de EU

    dus nu zijn al je dromen vervult :whack: