Topic: Klein vraagje over HDD

20 augustus 2009om 20:17

Ik wil binnekort een nieuwe HDD gaan kopen maar nu heb ik PSN games geshared gekregen van mensen en die zijn dan weg als ik een nieuwe HDD erin doe :disgust1: Maar nu was mijn vraag, als ik een backup maak blijven mijn PSN games en demo’s dan bewaard?

35 reacties

1. User  avatar
    3343 XP

Volgens mij als je onder systeeminstellingen een back-up maken kiest, heb je je PSN games nog.

0
  2. User  avatar
    59 XP

Ja, als je een back-up maakt en deze terug zet blijven je gesharede spellen gewoon speelbaar. het makelijkste is om alleen de gesharede spellen de back-uppen en je eigen spul wwer opnieuw te downloaden. vergeet overiens geen aparte back-ups van je save games te maken anders ben je deze wel kwijt.

0
  3. User  avatar
    3388 XP

Oké bedankt dit wou ik ff weten 😉 En heb ik nog een vraag :$ Welke HDD moet ik dan hebben? Ik kan eigenlijk bij dixons enzo alleen maar externe hardeschijven vinden :O En je moet een laptop HDD hebben toch? En die moest ook nog aan bepaalde eisen doen…………… Weet iemand welke eisen?

0
  4. User  avatar
    3343 XP

[quote]Oké bedankt dit wou ik ff weten 😉 En heb ik nog een vraag :$ Welke HDD moet ik dan hebben? Ik kan eigenlijk bij dixons enzo alleen maar externe hardeschijven vinden :O En je moet een laptop HDD hebben toch? En die moest ook nog aan bepaalde eisen doen…………… Weet iemand welke eisen?[/quote]

Volgens mij moet hij FAT32 zijn maar daar kan je hem heen formatteren door [url=http://www.ps3-sense.nl/forum/showthread.php/externe-hdd-fat32-formatteren-2651.html]deze[/url] tutorial te gebruiken.

0
  5. User  avatar
    863 XP

Fat32 idd. EN PSN shizzl ben je kwijt.

0
  6. User  avatar
    420 XP

Ik ga ook opzoek naar een nieuwe..

320GB wss..

Ik dacht dat het een 2,5″ SATA II 5400rpm moest zijn als ik het me goed herrinner. Maat van mij heeft al een andere gekocht, moet het nog ff navragen.

Toevallig wilde ik net een back-up plaatsen. Maar de PSN games kan je niet terug krijgen. Je zult hem opnieuw moeten downloaden wat dus weer 1 activatie minder betekend (stond er..)

// Dawes

0
  7. User  avatar
    3388 XP

THnx dawes dat was wat ik bedoelde 😉 Met dat sata gebeuren 😉 Egt klote man dat dat niet meer kan want ik heb wipeout HD gekregen (20 euro) COD MP1 + 2 (ook weer 20 euro) Worms (10 euro) CoD4 Maps (10 euro) en Battlfield 1943 (13 euro) ik heb alleen COD map pack 3 zelf xD

0
  8. User  avatar
    863 XP

[quote]Ik ga ook opzoek naar een nieuwe..

320GB wss..

Ik dacht dat het een 2,5″ SATA II 5400rpm moest zijn als ik het me goed herrinner. Maat van mij heeft al een andere gekocht, moet het nog ff navragen.

Toevallig wilde ik net een back-up plaatsen. Maar de PSN games kan je niet terug krijgen. [b]Je zult hem opnieuw moeten downloaden wat dus weer 1 activatie minder betekend (stond er..)[/b]

// Dawes[/quote]

Als het hetzelfde systeem is niet. Dat meldde mn ps3 zelf.

0
  9. User  avatar
    3388 XP

Echt? Dat zou wel nice zijn 😉 Maar ik zie het vanzelf, ik denk ook wel dat je PSN games mee gaan aangezien je gebruikers en de rest van je data allemaal meegaan! Als je geen backup van je gebruikers maakt dan zal het ook niet meer afspeelbaar zijn 😉 Ik ken echt nergens een laptop HDD vinden……… heeft iemand links van de BCC, dixons of andere electronica winkels? Dus geen webshops………..

0
  10. User  avatar
    1983 XP

Misschien een lokale computerwinkel. Misschien bij de Mediamarkt. En anders toch maar Webshops.

0
  11. User  avatar
    3388 XP

We hebben een dixons en een BCC en nog andere winkels 😉

0
  12. User  avatar
    511 XP

bij Alternate kan je kijken,
    yorcom.nl
    PCLcomputers
    ligt eraan waar je woont, er zijn zat pcwinkels
    Misschien heeft bol.com wel wat 😛

0
  13. User  avatar
    3388 XP

bol.com wil ik wel bestellen 😉 Maar ik heb hem het liefst als ik hem nodig heb dat ik heb gelijk kan halen 😉 Yorcom zit ook in de buurt bij mij (d8 ik) Alternate zit te ver weg maar me pa weet het wel te vinden daar heeft ie toen mijn TV gekocht 😀 Ik ga is kijken op de site van alternate, dankje wel 😉

0
  14. User  avatar
    863 XP

bol.com levert toch binnen 1 dag?

0
  15. User  avatar
    3388 XP

Ja ligt eraan wat je besteld 😉 Sommige producten duuren langer, maar ik heb het liefst een winkel omdat ze me daar persoonlijk kunnen informeren!

0
  16. User  avatar
    863 XP

Expert? (is een winkel)

0
  17. User  avatar
    420 XP

De HDD’s die je nodig heb verkopen ze alleen in echte computerwinkels.

Een elektronicawinkel als BCC, Expert, MM zal ze hoogstwaarschijnlijk niet hebben. Maar kunnen het wel bestellen 😉

// Dawes

0
  18. User  avatar
    511 XP

[quote]Expert? (is een winkel)[/quote]

Bart Smit is ook een winkel, misschien heeft de warme Bakker ook wel een harde schijf?

(Is ook een winkel)

😛 Kon het niet laten

0
  19. User  avatar
    59 XP

zelf heb ik [url=http://www.alternate.nl/html/product/Harddisks_2,5_inch_SATA/Western_Digital/WD5000BEVT/-1073534/?tn=HARDWARE&l1=Harddisks+%2F+SSD&l2=Serial-ATA&l3=2%2C5+inch]deze[/url] gekocht, ook bij alternate. Ik weet dat je liever niet online besteld maar aangezien je al ervaring met alternate hebt lijkt dit mij een goede keus. WD staat bekend om zijn degelijke schijven, die bovendien erg stil zijn en koel blijven. Bovendien is deze per GB erg goedkoop.

0
  20. User  avatar
    3388 XP

Die had jij gekocht voor je PS3? Als dat zo is bestel ik hem wel 😉

0
  21. User  avatar
    59 XP

Ja, ik heb hem gekocht voor de PS3. Ik had al zoveel PSN spellen en spellen met installatie dat gelijk maar een grote gekocht heb. Ik vindt het bovendien makkelijk dat ik nu all mijn muziek gewoon op mijn ps3 heb staan en dat ik bovendien ook films op de PS3 kan zetten.

0
  22. User  avatar
    9970 XP

ja, maar niet in verschillende mappen, dat blijft klote
    vooral als je 1 massa aan mp3’s hebt of even een paar seizoenen van 24 er op hebt staan
    onoverzichtelijk!

het voordeel van een externe hdd is dat je in elke categorie (films/music etc) een aparte map kunt maken
    al kan dat maar 1 keer, kun je toch een beetje overzicht behouden
    je kunt alleen geen playlists maken met een externe…

0
  23. User  avatar
    3388 XP

[quote]Ja, ik heb hem gekocht voor de PS3. Ik had al zoveel PSN spellen en spellen met installatie dat gelijk maar een grote gekocht heb. Ik vindt het bovendien makkelijk dat ik nu all mijn muziek gewoon op mijn ps3 heb staan en dat ik bovendien ook films op de PS3 kan zetten.[/quote]

Oké bedankt! Ik ga dan denk ik binnenkort die kopen 😉

0
  24. User  avatar
    59 XP

[quote]ja, maar niet in verschillende mappen, dat blijft klote
    vooral als je 1 massa aan mp3’s hebt of even een paar seizoenen van 24 er op hebt staan
    onoverzichtelijk!

het voordeel van een externe hdd is dat je in elke categorie (films/music etc) een aparte map kunt maken
    al kan dat maar 1 keer, kun je toch een beetje overzicht behouden
    je kunt alleen geen playlists maken met een externe…[/quote]

Het voordeel is dat alleen volledige cd’s heb en geen losse nummers, als je er voor zorgt dat alle mp3’s goede metatags hebben kun je ze gewoon sorteren op album, artiest of stijl.

Video’s kun je achteraf in een album plaatsen. Zo heb ik bijvoorbeeld een map met gametrailers, een map met films en series verdeel ik per seizoen.

0
  25. User  avatar
    420 XP

[url=http://www.databyte.nl/shop/detail.asp?bron=main&Product_rg={3E8B4DE0-B40D-46B7-81D8-84FDA4FC5E89}] Deze heb ik net, 5 minuten geleden, besteld[/url]

320GB =)

// Dawes

0
  26. User  avatar
    3388 XP

[quote][url=http://www.databyte.nl/shop/detail.asp?bron=main&Product_rg={3E8B4DE0-B40D-46B7-81D8-84FDA4FC5E89}] Deze heb ik net, 5 minuten geleden, besteld[/url]

320GB =)

// Dawes[/quote]

Die is misschien wel beter 😉 500GB ga ik toch nooit vol krijgen xD Bedankt man! Deze ga ik ook bestellen als me ouders tijd hebben………… Die hebben Ideal en ik niet xD

0
  27. User  avatar
    420 XP

[quote]Die is misschien wel beter 😉 500GB ga ik toch nooit vol krijgen xD Bedankt man! Deze ga ik ook bestellen als me ouders tijd hebben………… Die hebben Ideal en ik niet xD[/quote]

Ik heb ‘m binnen gekregen, prima service. Ga hem alleen nog niet installeren.. mijn PS3 is dus officieel kapot. Loopt elke keer vast en komt soms niet eens voorbij de waves als ie het XMB-menu wilt opstarten. Daar load ie de HDD, ofwel daar zit het probleem. En aangezien ik van mijn 40GB een externe HDD wil maken, wil ik eerst mijn garantie hebben :p

// Dawes

0
  28. User  avatar
    3388 XP

[quote]Ik heb ‘m binnen gekregen, prima service. Ga hem alleen nog niet installeren.. mijn PS3 is dus officieel kapot. Loopt elke keer vast en komt soms niet eens voorbij de waves als ie het XMB-menu wilt opstarten. Daar load ie de HDD, ofwel daar zit het probleem. En aangezien ik van mijn 40GB een externe HDD wil maken, wil ik eerst mijn garantie hebben :p

// Dawes[/quote]

Garantie heb je sowieso ondanks dat je je HDD hebt verwisseld 😉 Je moet alleen als je hem opstuurd naar sony je oude HDD er weer indoen, dat is het enige:P Ik hoor graag of hij werkt want ik kan volgende week aan een exterene harddisk komen (ff lenen) om me ps3 te backuppen! Dan bestel ik gelijk me grootere HDD! :yahoo:

0
  29. User  avatar
    420 XP

[quote]Garantie heb je sowieso ondanks dat je je HDD hebt verwisseld 😉 Je moet alleen als je hem opstuurd naar sony je oude HDD er weer indoen, dat is het enige:P Ik hoor graag of hij werkt want ik kan volgende week aan een exterene harddisk komen (ff lenen) om me ps3 te backuppen! Dan bestel ik gelijk me grootere HDD! :yahoo:[/quote]

I know, maar ik ga hem nog niet inbouwen. Mijn oude HDD zit er dus nog in die ik ga opsturen..

Dus ik kan je niet zeggen of ie werkt, want ik verwacht dat ik mijn PS3 wel ff kwijt ben :\

// Dawes

0
  30. User  avatar
    3388 XP

Zonde man! Maar de fout zit in je HDD? Kan je dat niet die nieuwe erin doen en dattie het dan wel weer doet? Want dan kan je je oude HDD formateren op de PC zodat ie het ook weer doet

0
  31. User  avatar
    420 XP

[quote]Zonde man! Maar de fout zit in je HDD? Kan je dat niet die nieuwe erin doen en dattie het dan wel weer doet? Want dan kan je je oude HDD formateren op de PC zodat ie het ook weer doet[/quote]

Ik laat m mooi door Sony repareren / vervangen zodat ik hem dáárna kan formatteren en als externe HDD kan gebruiken.

Want wss zit er dus idd een fout in de HDD van mijn PS3, maar dat kan je niet verhelpen met formatteren. Dus ik verwacht gewoon een gerepareerde / nieuwe en daarna plaats ik mijn eigen nieuwe HDD 🙂

Maar misschien zit het niet in de HDD, kan ook nog altijd.. zodoende laat ik het Sony maar oplossen

// Dawes

0
  32. User  avatar
    3388 XP

[quote]Ik laat m mooi door Sony repareren / vervangen zodat ik hem dáárna kan formatteren en als externe HDD kan gebruiken.

Want wss zit er dus idd een fout in de HDD van mijn PS3, maar dat kan je niet verhelpen met formatteren. Dus ik verwacht gewoon een gerepareerde / nieuwe en daarna plaats ik mijn eigen nieuwe HDD 🙂

Maar misschien zit het niet in de HDD, kan ook nog altijd.. zodoende laat ik het Sony maar oplossen

// Dawes[/quote]
    Das waar 😉 Maar als je de HDD hebt liggen kan je het toch hooguit proberen 😉

0
  33. User  avatar
    6 XP

[quote]Het voordeel is dat alleen volledige cd’s heb en geen losse nummers, als je er voor zorgt dat alle mp3’s goede metatags hebben kun je ze gewoon sorteren op album, artiest of stijl.

Video’s kun je achteraf in een album plaatsen. Zo heb ik bijvoorbeeld een map met gametrailers, een map met films en series verdeel ik per seizoen.[/quote]

Beste New Dust, hoe krijg je dit voor elkaar? Kopieer je gewoon de hele map naar de harde schijf o.i.d?

Groeten

0
  34. User  avatar
    3388 XP

Als je een CD kopieert dan moet je je sortinging op album zetten en dan zie je de map met de naam van je CD. Je kan ook bij song opties kijken en daar eventueel de nodige dingen veranderen/ bijvoegen

0
  35. User  avatar
    6 XP

Ah okee, duidelijk en dit kan zo ook bij video bestanden zkrs?

Nog even een vraagje. Kan je ook ondertitel bestanden (bv .srt van een divx bestandje op je harde schijf zetten. Of is dit niet mogelijk?

Ik stream nu met ps3 med server en vind ondertiteling nu erg makkelijk. Ik overweeg een grote hd in te bouwen maar vraag me dus af of ik dan nog wel met ondertitels kan kijken.

1 van de aanwezige ps3 pro’s hier kan mij dat vast wel vertellen :-)?!

Gr.!

0