Topic: Externe HDD in FAT32

29 augustus 2009om 18:57
[b]Deze TUT zorgt ervoor dat je je [b]hele harde schijf omzet naar FAT32.[/b] Dus ik leg niet uit hoe je een partitie maakt. JE harde schijf mag [b]niet groter zijn als 2TB.[/b][/b]

Killermen had ons al uitgelegd hoe je je externe HDD kan formateren in Fat32. Je moest ervoor iets downloaden maar dat kan voor één of andere reden niet meer.

Dus ben ik op zoek gegaan om toch 1 TB te kunnen formateren (geen partitie). Ik heb dit gevonden [b]FAT32formatter 1.0.[/b]

[b]Op deze site heb ik het gedownload[/b], [url=”http://www.freewarefiles.com/downloads_counter.php?programid=38041″]http://www.freewarefiles.com/downloads_counter.php?programid=38041[/url], het was niet eens een MB.

Zo ziet het eruit (LET NIET OP DE PARTITIES EN DE KLEURTJES)

:[img]http://tokiwa.qee.jp/EN/Fat32Formatter/Fat32Formatter.jpg[/img] [b] [b]- Je pakt het programmaatje uit met bijvoorbeeld winrar.
– Je opent de map die verschijnt na het uitpakken en start het programma.
– Nu kies je je drive door op het pijltje bovenaan te drukken.
– Dan moet je initialize drive doen. Hiermee haalt het programma alles van de harde schijf.
– Als volgt kun je bepalen hoeveel van de harde schijf naar FAT32 moet worden geformatteerd.
– Als laatste druk je op start. (Eventueel Quick format als het te lang duurt)
[/b] [/b] Je hebt nu een harde schijf in Fat32. :yahoo:

Commenteer en zeg of dit een goede TUT is.
[b] (Ik heb een LaCie 1 TB Neil Poulton gebruikt)[/b]

14 reacties

1. User  avatar
    643 XP

Zeer handige Tut, maakt de mijne dus overbodig, Good Job :p

0
  2. User  avatar
    1983 XP

[quote]Zeer handige Tut, maakt de mijne dus overbodig, Good Job :p[/quote]

Komt omdat ik een nieuwe HDD had en toen ik het bestandje wou downloaden kon het niet. Dus ik weer zoeken en kwam eindelijk hierbij terecht.

0
  3. User  avatar
    863 XP

Zeker een mooie tutorial!

0
  4. User  avatar
    3650 XP

Ik wil de helft Fat32

De andere helft wil ik NTFS

Hoe doe ik dat:$?

[b]EDIT:[/b]

Al gelukt:)

0
  5. User  avatar
    3 XP

Is het als ik je tutrial uitvoer, dus zo dat ik dan nu bestanden groter dan 4 gb op me ps3 kan zetten:PXD?:$

0
  6. User  avatar
    643 XP

[quote]Is het als ik je tutrial uitvoer, dus zo dat ik dan nu bestanden groter dan 4 gb op me ps3 kan zetten:PXD?:$[/quote]
    Neen, dat lukt nooit, never!

0
  7. User  avatar
    1983 XP

[quote]Neen, dat lukt nooit, never![/quote]

Volgensmij wist hij het zelf ook wel, mensen zijn toch niet zo dom ofwel:shrug:

0
  8. User  avatar
    643 XP

[quote]Volgensmij wist hij het zelf ook wel, mensen zijn toch niet zo dom ofwel:shrug:[/quote]
    You never know

0
  9. User  avatar
    278 XP

Windows Schijfbeheer lijkt mij anders ook prima werken :yeahright:

0
  10. User  avatar
    531 XP

Kent iemand de reden waarom ps3 geen NTFS ziet?

0
  11. User  avatar
    1983 XP

Dat weet ik ook niet. Onder Linux kon het volgensmij wel maar dat kan nu niet meer. Volgensmij is NTFS van windows en dan begrijp je het denk ik al.

0
  12. User  avatar
    3 XP

PS3 gebruikt geen NTFS omdat Linux dat niet ondersteund hij kan het zien maar hij kan er niet op werken.
    Daarom was er eerst ook een OtherOS functie beschikbaar. En nee zelfs als er een NTFS ondersteuning bestond zou Sony denk ik niet het mogelijkheid geven om een Windows te installeren.

Dankzij dat PS geen NTFS heeft kunnen geen iso bestanden opgezet worden waar door bijvoorbeeld homebrew no chance heeft om *.iso games vanaf hdd te draaien. Wat natuurlijk veel beter is (ben tegen piraterij op ps).

Wat wel een vraag voor me blijft is hoe Sony het dan doet met de PSN games (bijvoorbeeld de aankomende Mass Effect 2) die groter zijn dan 4GB.

Hopelijk was dat genoeg info ?^_^

0
  13. User  avatar
    1983 XP

De Interne HDD is van een ander formaat dan wat de USB’s accepteren

0
  14. User  avatar
    1810 XP

PS3 grbruikt SATA 2 ofzowiets…?

(geen verstand van), maar herrinner me dat ik daar op moest letten toen ik een andere HDD wou plaatsen.

0