Forum

Topic: Column FuckGamekings (Lees)

Anoniem's avatar

Het is vandaag één September. De dag na 31 Augustus (Jawel, ook dit jaar weer). Ik schrijf vandaag een column, over GameKings, Fuck GameKings, en Ps3-Sense. Ik doe dit dit keer alleen niet als member van de PS3-Sense website, maar als bezoeker, ex-deelnemer, en zelfs ex-tijdelijk-redactie-lid. Waarom? Ik weet het niet, frustratie denk ik….

Het begon allemaal een jaar of twee geleden toen de FuckGamekings actie begon, je kon voor drie euro een site maken, en na een half jaar zou de winnaar een zogeheten ‘affiliate’ van GameKings worden. Leuk, ik dacht: laat ik is meedoen. Zo gezegd, Zo gedaan, we deden ons best. Maar het werd niks, grotere sites zoals PS3-Sense deden al mee, maar hoewel we eerste stonden, hadden we er allemaal geen zin meer in. GameKings liet namelijk alles afweten van deze wedstrijd. Ze deden alsof ze er nooit van gehoord hadden, en alles werd compleet genegeerd. Twee jaar lang… Tot een maand geleden. Iedereen deed weer vrolijk mee, en nu zou echt de wedstrijd op 31 augustus sluiten.

En vandaag was het dan zover. De uitslag. Op de derde plaats kwam PS3-Sense, op de tweede vrouwelijke gamers, en op de eerste plaats Gamebreak…. Wat? Was dit echt waar? Ik klikte even terug naar het begin. En ja hoor, ik hoorde het echt. Het was deze uitslag, in deze volgorde. Ik begrijp hier dus helemaal niets van. De argumenten van ‘Vasco’ en ‘Boris’ waren namelijk niet erg sterk. PS3-Sense en Female Gamer waren namelijk al langer bezig voor alle andere sites. En GameBreak deed wat anders. Namelijk een of andere van de straat geplukte nerd een scheve jas laten dragen. Nee, dat vind Boris nou leuk, daar win je mee. En wat ook zo top is aan GameBreak, ze maken video items.. Video Items? Ze zetten iemand voor de camera die in zijn broek schijtend vertelt dat je een prijs kan winnen. En no offence, ik zeg niet dat ik het beter kan. Maar PS3-Sense heeft ook video items hoor! Weliswaar maar éen of twee. Maar het zijn wel kwalitatief uistekende items. Geen domme prijsvraag voor een muur, maar echt professioneel, in Keulen, informatief vertellen over behind closed doors sessies waar hun aanwezig waren! Maar een schrale troost, Sense wint wel een prijs. Perskaarten die ze al hadden, en twee shirts voor een redactie van tien. Top! Geweldig! En die affiliate en aandacht op de site voor de winnaars? Daar praten we niet meer over……

Bij deze wil ik even, PS3-Sense en de gehele redactie van PS3-Sense in het zonnetje zetten. Thanks voor het dagelijkse nieuws, de specials, reviews, de tutorials, en ook de video items (C’mon, make some more, cuz they rock). En als alles eerlijk was verlopen waren jullie eerste geworden. Het maakt niet eens uit, ik vind dat jullie op de eerste plaats horen, en ook zonder GameKings word PS3-Sense natuurlijk veel groter, dus (heel toepasselijk) Fuck Gamekings!

Zo, alles gelezen? Tof want ik heb het niet voor niks geschreven. Vraag je nou af wat me doel is, of waarom ik dit heb geschreven? Ik weet het niet, gewoon frustratie denk ik…..

Bernd D.!

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

39 reacties

  1. 3891 XP
    vinnie1234's avatar

    Cool Egt leuk 😀

  2. 6677 XP
    Myx's avatar

    ik geef je van de ene kant gelijk, maar van de andere kant boeit het me ook niet echt.

  3. 656 XP
    Killermen's avatar

    Jij was dus die Bernd die in de comments onze supporter is:p En bedankt voor de complimenten

  4. 1402 XP
    Selec1's avatar

    Bedankt voor deze woorden. Het is erg fijn dat de community ons steunt, daar doen we het uiteindelijk voor.

  5. Redacteur - 1887 XP
    GlobalSoldier's avatar

    @ Myx
    mij boeit ’t wel:P
    Thx voor t typen van dit upd8nl
    ik ben het nog steeds totaal oneens met de keuze van de gaymekings maar oke…
    ik vond dat ps3-sense op 1 moet staan.. niet omdat ik er alleen redacteur ben maar ps3-sense is veel groter en ps3-sense is niet zomaar een site voor ps3nieuws:S
    heel vaak wordt het nieuws goed bekeken en zijn we er vroeg bij, tevens besteden we ook veel aandacht aan andere dingen zoals bijv hele toffe tutorials en specials.. female-gamers en gamebreak.tv heeft niks nieuws vind ik.. sense is veel uitgebreider dn ze denken.. ze mochten er wel meer aand8 aan besteden
    hopelijk lezen de GK’s dit maar ik dnek t niet:P

  6. 1386 XP
    Redd's avatar

    Ik sluit me aan bij Selec1. Het is jammer dat het zo gelopen is, maar het zij zo. We gaan vrolijk door, komen met knallende nieuwe items en features en blijven gewoon doen wat we leuk vinden; Jullie voorzien van alles rondom de PlayStation 3.

  7. 480 XP
    Flow's avatar

    Ik sluit me volledig aan bij Redd. Blijf Sense checken, want we stoppen natuurlijk niet met nieuwe items maken!

    Over de actie: wees allemaal niet te negatief. We wisten natuurlijk wel dat de GK’s niet puur naar cijfers zouden kijken en we staan toch mooi derde. Keep on smiling!

  8. Redacteur - 1887 XP
    GlobalSoldier's avatar

    ye ok true:P
    maar tog ben ik nog een beetje teleurgesteld in de gamekings:P

  9. 3422 XP
    sjoerdgames4's avatar

    Ik sluit me volledig aan bij Redd. Blijf Sense checken, want we stoppen natuurlijk niet met nieuwe items maken!

    Over de actie: wees allemaal niet te negatief. We wisten natuurlijk wel dat de GK’s niet puur naar cijfers zouden kijken en we staan toch mooi derde. Keep on smiling!

    Ik geef iedereen die gepost heb, groot gelijk, allemaal waar.

  10. 790 XP
    Robbert's avatar

    Zo, ik heb op GameKings ook even mijn zegje gedaan, onder de naam Robbert 🙂

  11. 528 XP
    UPD8NL's avatar

    Ja, ik was ook in de comments bezig idd. Iemand nog feed ofzo over column zelf? En win ik nou die perskaarten dan? Whaha, grapje, maar thanks voor alle reacties al.

    PS3-Sense ftw! (L)

  12. 454 XP
    arwin1993's avatar

    dat ps3-sense niet oke jammer maar dat gamebreak wint is wel echt dieptriest wel leuk dat ze op 2 punten winnen waarmee ze dik voor lul staan domme jas en een prijsvraag weggeven:P

  13. 60 XP
    JS2000's avatar

    Vind gamebreak niet echt origineel,lijkt veel op gamekings.

  14. 6677 XP
    Myx's avatar

    Vind gamebreak niet echt origineel,lijkt veel op gamekings.

    idd eerst gaan ze zeggen ja we willen ietsdat het beter doet dan ons en ook iets dat niet jat van andere sites. Gamebreak heeft zo ongeveer hetzelfde lay-out bouw als de gamekings site, doet ook alleen filmpjes en het slaat ook totaal nergens op. Maja wij gaan vrolijk verder tog:yahoo:

  15. 1569 XP
    Wouter1980's avatar

    erg goed verhaal upd8nl, amen! 🙂
    PS3-sense is al goed op zichzelf, samenwerking met FGK is niet nodig.

  16. 86 XP
    ralph9994's avatar

    ik zie dat fuck gamekings als een xtratje. maakt niet uit of de site nou heeft gewonnen of niet. het gaat erom dat je een goede site neerzet en dat ook ze weet te behouden. ook al maakt het geen deel uit van een wedstrijd.

  17. 1553 XP
    Roytjuh's avatar

    Je bent aan man recht naar m’n hart:depressed:. Helemaal gelijjk. En wat ik wou zeggen (is gewoon van GK geript) is al gezegt :’).

  18. 4204 XP
    afca-yuri's avatar

    Ach ja winnaar of niet blijf toch wel hier komen, maar het is wel erg vaag allemaal wat Game Kings doet!!

  19. 86 XP
    ralph9994's avatar

    als het over gamebreak gaat. vind ik het ook wat zo vaak al is gezegt.

    vergeet anders die bull shit gewoon ook al is het oneerlijk. de wereld vergaat niet . dit wordt anders net zoiets als een wedstrijd Ajax-Feyenoord of zo…

  20. 515 XP
    Dead-M's avatar

    UPD8NL, je hebt helemaal gelijk, slaat nergens op.
    Ik sluit me aan bij hem, ik hoop dat jullie (redactie) nog lang doorgaat om ons van toffe tutorials, specials, en PS3 nieuws te voorzien ! 🙂

  21. 1 XP
    DutchBadBoy's avatar

    ik vind PS3-Sense.nl veel beter dan gamebreak.tv, want (zoals al eerder gezegd) filmpjes plaatsen is gewoon GK na doen en niet echt origineel.
    en alle tutorials en helpdesk (zoals savegames van pc naar ps3 en nog meer nuttige info) vindt je niet op andere sites hoor! tenminste ik ben het nog nooit tegen gekomen.

    de argumenten van GK waren dus niet heel sterk en dat is jammer, maar je doet er niks aan. en ik denk dat alle PS3 eigenaren toch wel naar deze site gaan, omdat dit voor ons interessant is.

  22. 1748 XP
    Shmet's avatar

    Respect man ! 🙂 bedankt voor je steun

  23. 2623 XP
    nis-gens's avatar

    Ik ben het gewoon allemaal met jullie eens 🙂
    en al helemaal met de laaatste reactie van ralph vanaf nu gewoon laten rusten 🙂

  24. 3457 XP
    bardfielt's avatar

    1 woord hiervoor: AMEN!

    Ik vindt dat je echt gelijk hebt! Fuckgamekings is gewoon een actie die aan alle kanten verdraaid wordt of kan worden…….. Beetje kansloos

  25. 257 XP
    Joost's avatar

    Dank voor alle positieve reacties!

    De uitslag van Fuck Gamekings kwam ook bij de redactie van PS3-Sense als een behoorlijke klap aan. Dinsdag zou een item met de uitslag komen. Wij gingen er niet blind vanuit dat we zouden winnen, maar dat je de hele actie van Fuck Gamekings zo opzet en behandeld om vervolgens de actie zo tot een einde te brengen roept vele- verbazing en waarom vragen op.

    Waarom kan je überhaupt stemmen op de FGK-site? Waarom hebben wij er zoveel moeite in gestopt door middel van iedereen mails te sturen, berichten met oproepen om te stemmen te plaatsen op PS3-Sense, iedereen in de omgeving aanspreken om te stemmen op PS3-Sense, berichten rondsturen via Hyves, Twitter en noem maar op. Waarom hebben wij dat gedaan? Omdat Boris zei: “Twee websites zullen winnen, de website met de meeste bezoekers en hoogste waardering zullen een ‘prominente’ plaats krijgen op de Gamekings website”. Vervolgens kiezen Boris en Vasco zelf de winnaar uit. Hierbij gebruiken ze argumenten die nou niet echt al te serieus zijn.
    Gamebreak.tv heeft een item met huishoudelijke mededelingen en de jongen in het item heeft zijn jas niet goed verdeeld over zijn schouders. ‘Geniaal’ vindt Boris het. Volgens mij was het gewoon per ongeluk dat die jongen zijn jas niet goed had aangetrokken. Het andere item met de muur was echte Gamekings humor, dat Boris dat erg leuk vind en om kan lachen vind ik te begrijpen en kan ik begrip voor opbrengen. Maar dat je met twee van dat soort items (die Boris als argument gebruikt) de complete FGK-actie wint is erg frappant. PS3-Sense had met de GameScom een item vanuit Keulen. Achteraf hadden we Richard (persoon in beeld) dus een scheve jas aan moeten laten trekken om FGK te winnen…

    Doordat de uitslag op deze manier is bepaald betekent dat elke minuut in het promoten/ oproepen tot stemmen van PS3-Sense pure verspilde tijd is. En daar baal ik persoonlijk heel erg van. In de tijd die wij als redactie daarmee bezig waren hadden wij net zo goed in andere dingen kunnen stoppen.

    Uiteindelijk zijn wij derde geworden (lees: gekozen door Boris en Vasco) met als reden dat wij al langer online zijn. Volgens Gamekings al een jaar, terwijl PS3-Sense op 14 april 2008 de lucht in ging. Wanneer FGK van start ging weet ik niet meer exact, maar ik geloof in mei of juni. PS3-Sense was der tijd nog volop in ontwikkeling en zag daarom FGK als een echte uitdaging. Twee maanden bezig. Female-gamers een jaar, wat toch wel erg lang is, zeker met het opbouwen van een website. In een eerder item maakt het volgens Boris niet uit dat je website al langer online is om vervolgens PS3-Sense en Female-gamer als derde en tweede neer te zetten omdat ze al langer online waren…

    Hoe had het dan wel gemoeten? Duidelijke regels voor FGK, niet dingen beweren in een bepaald item om vervolgens er weer totaal vanaf te wijken. En terechte winnaars. PS3-Sense heeft duidelijk veel bezoekers. Female-gamers doet al enige wat Boris met FGK wou, een totaal nieuwe gaming-website en in dit geval voor vrouwen. Erg leuk, maar toch al een vol jaar online… Als PS3-Sense samen met Female-gamer gewonnen had was dat erg leuk geweest en eerlijk als je kijkt naar bezoekers en waardering. PS3-Sense is ook niet totaal vernieuwend, maar als je een PS3 hebt, heb je heel veel aan PS3-Sense door de vele specials en tutorials waarbij het nieuws uiteraard niet kan ontbreken. Wat dan het nieuwe aan gamebreak.tv is vraag ik mij af. Het design lijkt op die van Gamekings zelf, maar dan met andere videoitems. De items zijn wel leuk, en als Gamebreak.tv gewoon zo doorgaat kunnen ze nog een grote site worden.

    Wat we er uiteindelijk aan hebben over gehouden: meer bekendheid, meer bezoekers, twee shirts van Gamekings en twee perskaarten. Met de eerste twee zijn we erg blij, de perskaarten hadden we al. Dat er nu twee extra mensen heen kunnen is leuk meegenomen. Wij hebben een redactie van zestien man en krijgen twee Gamekings shirts. Gamekings shirts? Dat komt dus neer op het dragen van een shirt en promoten van een andere website waar je na deze actie toch een apart gevoel bij hebt. Iedereen wil namelijk wel na de FGK-actie met een Gamekings-shirt naar school, werk of studie…
    Wat we ermee doen weten we nog niet. Persoonlijk ben ik ervoor om de shirts in een dichte zak te stoppen en in een container van bijvoorbeeld Amnesty International te stoppen zodat de shirts op een goede plek komen bij mensen die ze nodig hebben! Dan hebben wij toch nog iets goeds overgehouden aan de FGK-actie en kunnen we de teleurstelling een beetje wegwerken.

    Waar wij jullie heel erg dankbaar voor zijn, zijn alle positieve reacties over PS3-Sense. Ook al zijn we derde geworden, toch waren de reacties over PS3-Sense in de comments van het Gamekings-item en hier op PS3-Sense hartverwarmend, deze dragen bij aan de motivatie om alleen maar door te gaan en deze tegenslag van FGK te verwerken!

  26. 2623 XP
    nis-gens's avatar

    Statement joost

    nice statement joost ben het er helemaal mee eens 🙂

  27. Redacteur - 1887 XP
    GlobalSoldier's avatar

    Hehe u got that right Joost..!

  28. 656 XP
    Killermen's avatar

    Inderdaad, Amen to that Joost!!

  29. 871 XP
    -Sander's avatar

    Ik moest bijna een traan wegpinken.

    Geen sarcasme.

  30. 3457 XP
    bardfielt's avatar

    Pffffff…… nog meer tekst xD Je zal wel gelijk hebben 😉 Ik lees het zo wel ff na het eten

  31. 6677 XP
    Myx's avatar

    Joost echt prachtig gezegd dat was precies wat ik dacht 😀

  32. 257 XP
    Joost's avatar

    Overigens zijn we wel over Gamekings heen gegaan, wij hebben tussen de 450 en 500 leden meer…

  33. 1402 XP
    Selec1's avatar

    Overigens zijn we wel over Gamekings heen gegaan, wij hebben tussen de 450 en 500 leden meer…

    En kwalitatief zijn we natuurlijk al stukken beter. :p

  34. 2623 XP
    nis-gens's avatar

    lees die reacties op gamekings iedereen is het er mee oneens 😛
    mijn standpunt is:
    ben je een jongen als ik dan is nummer 1: ps3-sense
    als je een meisje bent dan is nummer 1: female nogwat
    ben je een vieze dikke sjomp dan is nummer 1: gambreak

  35. 3422 XP
    sjoerdgames4's avatar

    lees die reacties op gamekings iedereen is het er mee oneens 😛
    mijn standpunt is:
    ben je een jongen als ik dan is nummer 1: ps3-sense
    als je een meisje bent dan is nummer 1: female nogwat
    ben je een vieze dikke sjomp dan is nummer 1: gambreak

    Ja, maar daar gaat Gamekings toch niet verder op in.

  36. 2623 XP
    nis-gens's avatar

    Ja, maar daar gaat Gamekings toch niet verder op in.

    weet ik maar dat is mijn mening 🙂

  37. 1553 XP
    Roytjuh's avatar

    Je hebt gelijk Joost!

  38. 1562 XP
    dikked's avatar

    vind het niet eerlijk dat gamebreak.tv heeft gewonnen want sense had de beste beoordeling en de meeste bezoekers en de mensen van GK werden helemaal enthousiast toen ze sense zagen dus ik vind het niet eerlijk gedaan

  39. 528 XP
    UPD8NL's avatar

    Mooi verhaal, Joost. En thanks voor de reacties op mijn geschreven stukje!