Topic: Geen beeld op monitor na update 3.00

02 september 2009om 12:47

Hallo allen,

Ik weet ik ben een slecht mens ik heb me pas hier geregistreerd nu ik een echt probleem heb 😉

Ik kan er nog nergens iets over vinden en ik hoop dat er mensen zijn die een oplossing hebben.

Probleem is als volgt:

Ik heb aan mijn ps3 een 22″ pc monitor aangesloten via een HDMI -> DVI verloper. Geen probleem tot gisteravond update 3.00 binnenkwam.

Geen beeld meer op de monitor.

De monitor en ps3 heb ik gestest en zijn beide ok.

Zijn wij (monitor gebruikers) ‘genaaid’ door Sony ??

9 reacties

1. User  avatar
    9970 XP

al geprobeerd met je ps3 de videoinstellingen te resetten?
    dus dmv bij het aanzetten je powerknop ff langer in te houden, tot je een extra piep hoord, dan loslaten en even wacthen

0
  2. User  avatar
    4 XP

Thanxx. Maar jah dat heb ik al geprobeerd. Ook heb ik de ps3 mee naar de buurman genomen om de instellingen te zetten zoals ik ze had (max 720p) maar het lijkt erop dat het signaal wat de ps3 uitstuurt is veranderd waardoor de monitor het niet meer wil hebben oid.

Het viel me ook op dat de manier van instellen van de video settings is veranderd. Voor 3.00 kon je meteen kiezen of je handmatig of automatisch wilde instellen. Nu gaat hij eerst beeld geven naar de hdmi en daarna kun je die shit pas kiezen. Daar kwam ik achter toen ik hem bij de buurman op de hd tv heb getest.

Voorlopig zit racen er hier niet in aangezien ik mijn monitor in een raceconsole heb ingebouwd. 🙁

0
  3. User  avatar
    533 XP

ondersteund je monitor HDCP…? eerst was het alleen voor dvd/blu-ray films misschien is het nu veranderd

0
  4. User  avatar
    4 XP

Bedankt voor je reactie, ik was net van plan een update van het probleem neer te zetten.

Het heeft waarschijnlijk idd. te maken met HDCP. Ik heb gebeld met Sony de eerste medewerker wist met te vertellen dat er geen officiele ondersteuning voor monitoren is en vond dat ik me niet genoeg in het product had verdiept voor ik het kocht, toen ik meldde dat ik het schofterig vond dat ik na anderhalf jaar gebruik van de ps3 nu ineens op deze manier met een kluitje het riet in werd gestuurd hing hij op.

Daarna terug gebeld en kreeg ik een meelevender persoon, hij begreep het helemaal en wist mij te vertellen dat er idd. in de HDCP iets veranderd is. Hij ging het probleem doospelen naar zijn baas.

Na verder zoeken op inet. lijkt het daar nu allemaal mee te maken te hebben.

Maar aangezien ik mijn monitor volledig heb ingebouwd in een raceconsole is het voor mij buiten het feit dat ik geen geld heb voor een nieuwe tv ook niet zomaar even om te bouwen.

Ik hoop echt dat Sony hier in zeer korte tijd iets aan gaat doen. Anders blijf ik, en ik denk velen met mij toch achter met een nare smaak in de mond. En een ps3 waar niet meer mee te spelen valt. (dit even buiten composite op een gewone tv. wat uiteraard nog wel gewoon werkt maar ,voor mij, niet te doen is)

Ik heb op inet. ook nog iets gevonden wat ze de Gameswitch PS3-S201 noemen, dat zou moeten werken maar dat ding kost 139,-

Dit kan toch niet de bedoeling zijn van een update Sony ??

0
  5. User  avatar
    9970 XP

er is vanaf dag 1 al gezegd dat de ps3 alleen op Flatscreens zou werken met HDCP
    het is naar mijn idee dus echt een beetje je eigen fout geweest

0
  6. User  avatar
    4 XP

Ik kom er net achter dat mijn monitor wel degelijk HDCP zou moeten ondersteunen.
    Het is een Belinea o.display 2 22″

[url]http://www.widescreengamingforum.com/wiki/index.php/Belinea_o.display_2_22%22[/url]

0
  7. User  avatar
    11 XP

Heb je je monitor wel aangesloten op je DVI-D connector?

0
  8. User  avatar
    4 XP

Bedankt voor je hulp maar jah, dat heb ik..
    Ik heb al anderhalf jaar geen probleem, sinds gisteren na de update is beeld weg ..

0
  9. User  avatar
    69 XP

hy , voor ik men hd tv kocht gebruikte ik ook men pc scherm en deze had geen dvi ingang! maar ik gebruikte een ” ypbpr to rgbhv vga box” en hiermee speelde ik ook in 720p op men pc scherm ik weet niet of het nu dan nog zal werken of ni!
    dit kastje heb ik [url]http://www.shop4tech.com/item8138.html[/url]
    moest het je interseren ik verkoop het ook voor een degelijke prijs mvg

0