Topic: Back-up van savedata voor Ps3?

09 september 2009om 08:30

Hey allemaal,

Ik heb mijn ps3 nu al sinds de launch en ik weet niet of er nog eens een keer iets kapot gaat. Dus wil ik graag een backup maken. kunnen jullie mij hier bij helpen?
Mijn broer heeft dit ook een keer gehad en toen was hij 200 uur aan savegames kwijt en bij mij staat er ruim 1000 uur savegame op dus… kan iemand mij helpen?

9 reacties

1. User  avatar
    38 XP

Gewoon een USB of je MP3 of iets anders aan je ps3 aansluiten dan ga naar savedata en koper :triangle: alles naar je USB apparaat, en dan ben je klaar.

0
  2. User  avatar
    2036 XP

sommige savedata (zoals Need for Speed), is beveiligd en kan je niet backuppen.
    als je helemaal het zekere voor het onzekere wil nemen en alles willen backuppen, zou ik even in [url=http://www.ps3-sense.nl/forum/showthread.php/backup-9273.html]dit topic[/url] kijken om een complete systeembackup te maken.
    mocht het dan een keer gebeuren dat je ps3 crasht heb je ook nog al je gedownloade gamedata enz..

0
  3. User  avatar
    3650 XP

Ff een vraagje, als je je back up weer terug op je PS3 zet. En je gebruikt het zelfde account. Doen de trophies et dan nog ?

0
  4. User  avatar
    1299 XP

[quote]Ff een vraagje, als je je back up weer terug op je PS3 zet. En je gebruikt het zelfde account. Doen de trophies et dan nog ?[/quote]

Ja, deze gaat hij dan de eerste keer ze bekijken synchroniseren, dit kan even duren.

0
  5. User  avatar
    2036 XP

ik heb gemerkt bij mij na de upgrade van harddisk wanneer je een spel voor de eerste keer opstart, staat je trophie score op 0%, als je dan het spel afsluit en weer opnieuw opstart klopt hij wel.
    erg vervelend, als je ver bent in een game en je krijgt trophies waarvan je zeker weet dat je die al had. 🙂

0
  6. User  avatar
    1299 XP

[quote]ik heb gemerkt bij mij na de upgrade van harddisk wanneer je een spel voor de eerste keer opstart, staat je trophie score op 0%, als je dan het spel afsluit en weer opnieuw opstart klopt hij wel.
    erg vervelend, als je ver bent in een game en je krijgt trophies waarvan je zeker weet dat je die al had. :)[/quote]

Daarom altijd eerst even synchroniseren na het vervangen/formateren van de HDD.

0
  7. User  avatar
    2036 XP

[quote]Daarom altijd eerst even synchroniseren na het vervangen/formateren van de HDD.[/quote]

had ik gedaan, maar blijkbaar niet goed 🙂
    maar ik heb ze nog allemaal. :yahoo:

0
  8. User  avatar
    135 XP

Bij mij zijn de USB sticks meestal al vol van een paar spellen 🙁

0
  9. User  avatar
    139 XP

[quote]Ff een vraagje, als je je back up weer terug op je PS3 zet. En je gebruikt het zelfde account. Doen de trophies et dan nog ?[/quote]

Trophies worden online door Sony opgeslagen. Als je PS3 crashed blijven ze altijd online staan en kun je ze makkelijk terughalen. Echter, heb je een trophie waarbij je bijv. 100 kills moet maken, dan wordt op jouw eigen PS3 bijgehouden hoeveel je er daadwerkelijk hebt neergeschoten. Crashed je PS3, dan moet je opnieuw beginnen bij 0 kills of een backup restoren.

0