Hallo. Gister liep mijn PS3 vast tijdens het spelen van GTA4. Heb vervolgens de PS3 herstart. Echter na de herstart zag ik het spel er niet meer tussen staan. Ik had het spel eruit gehaald en gekeken of er misschien beschadigingen op zaten, maar dit was niet zo. Verder heb ik andere spellen/dvd’s/cd’s geprobeerd maar ook geen resultaat. Ik heb mijn PS3 nu 2 jaar, dus buiten de garantie.
weten jullie zo wat een nieuwe PS3 BD lezer kost? Of wat ik nu moet doen?
Gr Arie

Je kan hem naar Sony opsturen, alleen krijg je een 80 GB terug (als je een 60 GB versie hebt) en het kost je reparatiekosten, ik weet alleen niet hoe duur die zijn.
Nou het was nog een 40 GB versie….
[quote]Nou het was nog een 40 GB versie….[/quote]
40Gb? Dan kan het zijn dat je een PS3 hebt met een instabiele lens. Dit betekent dat de Blu-Ray lezer sneller kapot gaat, zoals hier het geval is. Ik zou hiervoor contact opnemen met Sony.
Dit probleem heb ik ook gehad, al zat ik nog net in de garantie periode. Hopelijk heb je [url=http://www.trosradar.nl/index.php?id=332&no_cache=1&tx_alternethulpbrief_pi1[showUid]=30]hier[/url] wat aan en zal Sony hem gratis repareren.
Komt vrijdag Ratchet and Clank uit, gaat mijn PS3 stuk !!!!!!
Kan ik hem van de week opsturen en hopen op een spoedige afhandeling
ik weet dat je die speler/lens zelf ook kan vervangen, weet alleen niet precies hoe.
Dat heb ik ook gelezen ja…
Maar ik heb hem net 13 maanden, dus nog ruim binnen we 3 jaar garantie (conform Tros Radar) dus dan mag Sony het kosteloos repareren…
Zojuist Sony gebeld, en hun geven aan dat ik een systeemherstel moet doen, mischien dat dit help. Als goede burger dit dan maar eens doen, kijken waar het op uitkomt
zeer groot nadeel dat ik nu mijn need for speed savegame kwijt ben….
Heb ik laast ook gehad dat de lens van mijn ps3 (60gb) kapot was. Als ik hem naar sony zou opsturen koste dat mij 150euro en kreeg ik een andere ps3 terug. Dus heb wat op internet rond gezocht en kwam er achter dat je een lens makkelijk zelf kan vervangen. Ik heb dit dus gedaan en mijn ps3 speelt nu weer alle spellen perfect af! Een geheel nieuwe lens + loopwerk heeft mij 65euro gekost, en is in een half uurtje ingebouwt.
[quote]Je kan hem naar Sony opsturen, alleen krijg je een 80 GB terug (als je een 60 GB versie hebt) en het kost je reparatiekosten, ik weet alleen niet hoe duur die zijn.[/quote]
jeheb het fout man je krijgt gewoon een 60 gb terug
alleen moet die helemaal opnieuw gemaakt worden
heeft vriend ook gehad en als je bon nog heb is reparatie kosten gratis
Contact gehad met Sony en ondanks dat de “garantie” 1 maand is verstreken wordt die kosteloos gerepareerd, nu maar hopen op een snelle afhandeling, vandaag gaat die op de post.
3 weken later en mijn ps3 is terug !!!
Mijn eigen ps3 met een nieuwe BR unit…