Forum

Topic: 100 GB blu-rays

Anoniem's avatar

Ik ben onlangs te weten gekomen dat Sharp een Blu-ray brander/lens heeft kunnen maken die 4 lagen op een Blu-Ray kan schrijven. Dus 4*25 GB = 100GB.

Zal de PS3 dan deze Blu-Rays van 100 GB kunnen lezen. Dus je koopt van die lege BD’s en je plaatst er zeg maar een stuk of 5 Full HD films. Dan wil ik wel graag dat de PS3 dit kan lezen. Weet iemand het toevallig.

En zullen ze deze techniek misschien gebruiken voor games. Er zijn games die al 40 GB in beslag nemen maar 100???

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

14 reacties

  1. 1553 XP
    Roytjuh's avatar

    Nee, dat kan niet. Want dit is een nieuwe soort laser en die is dus niet in de PS3.

  2. 1553 XP
    Roytjuh's avatar

    Heb ff wat verder gezocht. Het bestaat al wat jij bedoelt, maar dit gaat om een brander voor de consument. Hijachi heeft al 1TB BR’s die in de PS3 zouden passen.

  3. 1992 XP
    elazzja's avatar

    Heb ff wat verder gezocht. Het bestaat al wat jij bedoelt, maar dit gaat om een brander voor de consument. Hijachi heeft al 1TB BR’s die in de PS3 zouden passen.

    1 TB blu-rays. Wat voor monster games kun je dan wel niet spelen. Of zijn de games gewoon groter en duren langer.

  4. 871 XP
    -Sander's avatar

    en grafisch enzo veel beter denk ik.

  5. 3889 XP
    vinnie1234's avatar

    Gebeurd nooit zolang we nog een XIRRITATIE hebben die de geen BLU-RAY kan spelen ๐Ÿ˜ Dus alleen kleine games ๐Ÿ˜‰

    Dat 1TB en zo is alleen handig als je na schrijven er nog keer overheen kan en zo xD

  6. 1562 XP
    dikked's avatar

    1 TB blu-rays. Wat voor monster games kun je dan wel niet spelen. Of zijn de games gewoon groter en duren langer.

    krijg je GTA V niet met 1 stad maar gewoon met de hele wereld en je kunt in ALLE gebouwen en het klopt bijna alemaal met de realiteit

    zo een game kun je er dan op zetten ๐Ÿ˜›

  7. 1992 XP
    elazzja's avatar

    krijg je GTA V niet met 1 stad maar gewoon met de hele wereld en je kunt in ALLE gebouwen en het klopt bijna alemaal met de realiteit

    zo een game kun je er dan op zetten ๐Ÿ˜›

    LOL, GTA EARTH. Ik zal wel een GTA willen zien waar je gewoon een paar steden hebt. New York, Washington, Philadelphia

  8. 489 XP
    tigertijger's avatar

    een groote game een massive open world RPG en uhm of dat GTA earth idee Mafia2 komt binnen kort maar dat kan ook grooter. en natuurlijk kan er dan zoveel muziek op en uhm of auto’s persoonen story je kan de grenzen gaan opzoeken van de ps3 met een 1TB BR’S
    klinkt wel vet

  9. 580 XP
    GVeyron's avatar

    een groote game een massive open world RPG en uhm of dat GTA earth idee Mafia2 komt binnen kort maar dat kan ook grooter. en natuurlijk kan er dan zoveel muziek op en uhm of auto’s persoonen story je kan de grenzen gaan opzoeken van de ps3 met een 1TB BR’S
    klinkt wel vet

    Lijkt me onmogelijk op de bestaande PS3, aangezien de PS3 niet zo’n holografische laser heeft.

  10. 1553 XP
    Roytjuh's avatar

    Dat kan gewoon met een softwareupdate. Alleen branden kan niet. Daarom is dit ook maar noemswaardig.

  11. 593 XP
    tovenaar's avatar

    inderdaad, kan gewoon met software update. op dit moment kan ps3 blu-ray lezen tot 400 gig

  12. 1562 XP
    dikked's avatar

    1 TB blu-rays. Wat voor monster games kun je dan wel niet spelen. Of zijn de games gewoon groter en duren langer.

    dan krijg je een soort GTA world waar je overal op de wereld kunt spelen in realtime ๐Ÿ˜›

  13. 591 XP
    dajez's avatar

    ne GTA MMO:P

  14. 580 XP
    GVeyron's avatar

    Dat kan gewoon met een softwareupdate. Alleen branden kan niet. Daarom is dit ook maar noemswaardig.

    De PS3 kan die zogenaamde TeraDisks niet lezen, want daar is een speciale holografische laser voor nodig. Een recorder daarvoor zal in 2011 voor zo’n 3000 รก 4000 euro kosten en het lijkt mij dus niet dat ze ff een softwaremod maken voor de PS3 en andere blu-ray spelers.

    Bij deze blu-ray disk zou het wel mogelijk zijn met een softwaremod
    bron: http://www.telegraaf.nl/digitaal/1440448/__Blu-Ray-schijf_van_400_gigabyte_ontwikkeld__.html