Topic: Operation flashpoint: Dr

07 oktober 2009om 12:53

Wie heeft de game en wat vind je ervan?!
Heb echt mijn grote twijfels of ik ‘m moet kopen!? Dus wil graag meerdere meningen over deze game horen

[img]http://games2u.files.wordpress.com/2009/08/operation-flashpoint-2-20070419021245240.jpg[/img]

49 reacties

1. User  avatar
    1214 XP

Kredietcrisis… helaas:(

0
  2. User  avatar
    764 XP

Ik heb hem gister gespeeld op werk, te grote mappen. Graphics zijn bagger.

0
  3. User  avatar
    98 XP

Serious? Lijkt mij echt wel gruwelijk spel namelijk..

0
  4. User  avatar
    764 XP

[quote]Serious? Lijkt mij echt wel gruwelijk spel namelijk..[/quote]

Maak geen grapje. Graphics lijken Ps2

0
  5. User  avatar
    242 XP

Ja, dat hoorde ik al eerder dat de graphics echt niet al te super is.
    Heb sommige gasten in me lijst die de game al spelen, maar ik heb echt mijn grote twijfels of ik ‘m moet kopen!? Dus wil graag meerdere meningen over deze game horen…

0
  6. User  avatar
    2036 XP

ben ik ook wel benieuwd naar ja. 🙂
    ik ga het spel niet kopen, maar ben wel benieuwd naar hoe anderen het vinden.

0
  7. User  avatar
    242 XP

De makers zeggen dat ze ontzettend goeie graphics aantal seconde enz hebben gebruikt.
    Terwijl het dus echt helemaal niet uit ziet…

0
  8. User  avatar
    764 XP

[quote]De makers zeggen dat ze ontzettend goeie graphics aantal seconde enz hebben gebruikt.
    Terwijl het dus echt helemaal niet uit ziet…[/quote]

Nee, omdat het gewoon origineel is van PC.

Ik ga deze niet halen. vind het maar bagger, 12man in 1 grote map yeahh

0
  9. User  avatar
    3388 XP

Ik ga hem morgen of vanavond op de PC spelen 😉 Ligt aan hoe snel ik download :O

0
  10. User  avatar
    38 XP

Ja ik vind dit soort games swso niet mijn type. Veel te grote maps en daarnaast is het veels te tactisch voor mij. Geef mij maar een lekkere snelle knal-game :D!

0
  11. User  avatar
    1100 XP

is die al uit dan:O

0
  12. User  avatar
    1390 XP

volgensmij wel

0
  13. User  avatar
    3650 XP

Gamekings was er erg + over 🙂

0
  14. User  avatar
    670 XP

[quote]is die al uit dan:O[/quote]

ja man mediamarkt kan je al kopen

0
  15. User  avatar
    60 XP

[quote]ja man mediamarkt kan je al kopen[/quote]

Serieus? 😐 Dacht dat de game pas de 10e uitkwam? Ik ga hem zeker kopen! Ik hou wel van dit soort games. En gamekings waren er idd zeer enthousiast over en in de power unlimited kreeg het spel ook een score van 90. Maar goed wat hun goed vinden hoeft niet altijd ook goed te zijn 😛

0
  16. User  avatar
    1810 XP

Ik heb de game (nu 2 dagen).

Ik vind het echt een supersupersuper vette game! 😀

Helemaal online, Ik speel em samen met vrienden online co-op op Hard. (op zn moeilijkst, zonder HUD en al die shit)

Het is wel super moeilijk, maar je moet met deze game gewoon echt een tactiek hebben om de levels te halen, je moet de vijand echt flanken enzow.

0
  17. User  avatar
    2036 XP

geef mij maar gewoon COD, wie je ziet schiet je neer 🙂
    tactisch is niet voor mij 😉

0
  18. User  avatar
    31 XP

Heb em ook 2 dagen en inderdaad lijpe game jah.
    Grafisch niet een topper maar gameplay vindt ik echt zo vet.
    Tactisch plannen duurt misschien langer dan meteen into the action maar het eindresultaat van hoe je een area cleared is wel cool.

0
  19. User  avatar
    863 XP

niet echt mijn ding.

0
  20. User  avatar
    80 XP

ik ga hem vandaag halen 😀

0
  21. User  avatar
    242 XP

Ehm, ik denk dat ik ‘m toch niet liever haal.
    Hoor echt negatieve reactie’s hier over…

0
  22. User  avatar
    80 XP

negatief? neuh het spel is echt top maar wel heel moeilijk, zeker als je net als ik op hardcore begint. Het is echt dat je met één schot dood kunt zijn en de AI is echt super intelligent!

Net liep er een groepje voor me, ik beschoot ze en ze verdwenen even in de bossen.. was ze gewoon kwijt. Even later komen ze in een keer achter me, zijn ze omgelopen om me te flanken! hoe vaak zie je dat nou?

0
  23. User  avatar
    242 XP

Oke, klink wel leuk.
    Denk datik ff van me vriend ga lenen.
    Dan pas me keuze geven 🙂
    MAar thanx voor jullie info

0
  24. User  avatar
    582 XP

game is zo tering vet!!

vind alleen dat het online bout in elkaar steekt.. al die ai wie rondloopt in de player vs player modes is gewoon niet relax.. en 8 spelers is gewoon veel te weinig.
    + dat er gewoon te veel lag is (komt door die lui die een game hosten met een internetverbinding die het totaal niet trekken kan..)

hoop dat dit allemaal nog gepatcht word.. en dat er vaste servers komen (of hoe zoiets ook heet) van codemasters..

0
  25. User  avatar
    60 XP

Ik heb de game gisteren gekocht en ik vind hem echt super! Moet hem nog wel online proberen.Had niet verwacht dat deze game zo goed zou spelen op een console.

0
  26. User  avatar
    2449 XP

[quote]Kredietcrisis… helaas:([/quote]

Dan nog zou jij hem neit gehaald hebben… xD t is niet eens jouw type game:P
    anyway, ik haal m niet nwat ik sta ook rood xD

0
  27. User  avatar
    21 XP

[quote]negatief? neuh het spel is echt top maar wel heel moeilijk, zeker als je net als ik op hardcore begint. Het is echt dat je met één schot dood kunt zijn en de AI is echt super intelligent!

Net liep er een groepje voor me, ik beschoot ze en ze verdwenen even in de bossen.. was ze gewoon kwijt. Even later komen ze in een keer achter me, zijn ze omgelopen om me te flanken! hoe vaak zie je dat nou?[/quote]

Kijk dit klinkt wel weer vet! Maar wel slim van ze om het nog ff voor Call of Duty uit te brengen. Misschien zijn dat het daarom grafisch wat minder is?

0
  28. User  avatar
    524 XP

Ik hoop dat ik hem win met de prijsvraag 😛

0
  29. User  avatar
    80 XP

Ik heb hem nu een paar dagen en moet zeggen de game is vreselijk moeilijk. Zelfs op normal heb je stukken waar je echt gek van word omdat er gewoon te veel enemies zijn en je voor de zoveelste keer een headshot krijgt terwijl je toch echt in dekking zit.

inderdaad, de AI zijn scherpschutters! Althans.. die zitten er bij..

Ik ben er wel achter dat deze game absoluut niet bestemd is voor de mainstream gamer die denkt [i]”leuk, een realistische FPS”[/i]. Ten eerste is het niet een FPS in de lijn van Call of Duty, het is eerder een tactical game die je speelt in FPS. Als je gaat rushen zoals in COD red je het niet, je loopt zo in een hinderlaag van de AI. Ga je campen? ben je ook zo goed als dood.. de vijand zal je weten te vinden. De truc is om constant je omgeving te observeren, kijken waar beweging is, waar bevind zich de vijand, waar kan ik het beste heen gaan zodat ik kwa terrein in het voordeel ben. Ja er staan zogenaamde checkpoints (op normal, niet op hardcore) maar ik ben er achter gekomen dat je 9 van de 10 keer die punten beter kan negeren en er met een flinke boog omheen gaan zodat je in een betere positie komt.

Je moet constant in beweging blijven, dekking zoeken voor vijandelijke helikopters en vooral veel wachten op het juiste moment om aan te vallen. De game vergt erg veel geduld.. wil je actie, actie en nog eens actie? Dan is dit waarschijnlijk niet jouw game! ik ben de meeste levels juist door gekomen door niet te schieten maar juist door ongezien tussen de vijandelijke linies door te sluipen.

Het is soms erg frustrerend om weer opnieuw te moeten beginnen nadat je weer eens gespot bent en dus een chopper op je dak krijgt of een tank of een regiment chinezen of whatever. Maar het is wel weer fun als je er nice en sneaky doorheen weet te sluipen. Veel missies zijn bijna onmogelijk.. vliegveld verdedigen met 4 man tegen een overmacht van tanks en helikopters, een dorp verdedigen tegen weer een overmacht die van alle kanten komt. Maar het voelt wel heel goed als je het wel haalt.

Kom je er in de single player niet uit met een missie dan kan je altijd co-op verder gaan met je campagne. Je vrienden kunnen je dan helpen met een missie uit te spelen en daarna kun je gewoon verder in de singleplayer waar je in de co-op bent gebleven. Dat is echt een van de sterkere punten van de game. Ook kan je in de co-op gewoon trophies halen en dat maakt het extra nice. Minpunt is dan weer de multiplayer.. het is 4v4 met een zooi AI soldaten erbij maar er word niet echt taktisch gespeeld, laat staan als een team en dan is de actie gewoon te traag tegenover een spel als Call of Duty.. Op de echte multiplayer zal je mij dan ook niet zien maar des te meer op de co-op, die is echt brilliant en ik zal ook zeker de DLC gaan halen als die voor deze game uit gaat komen.

En de graphics? tja de graphics zien er redelijk tot goed uit.. van dichtbij ziet allees er gedetaileerd uit, van afstand.. tja stukken minder. Maar dat is niet meer dan een beetje jammer. Zit je eenmaal goed in de game dan let je daar al niet meer op. Uiteindelijk is het toch de gameplay die telt.

0
  30. User  avatar
    60 XP

Ik vind het jammer dat de campaign zo weinig missies heeft…

0
  31. User  avatar
    80 XP

ja inderdaad, maar er komen er meer aan.. komt een hoop DLC voor deze game.. en ondertussen zijn er nog de 6 bonus missies die je kunt unlocken met codes 🙂

weet niet of iedereen zel al heeft? hier zijn de codes;
    RaidT18Z – Night Raid
    StrongM577 – Coastal Stronghold
    AmbushU454 – Ambush
    CloseQ8M3 – Close Quarters
    OFPWEB1 – Encampment
    OFPWEB2 – Debris Field

0
  32. User  avatar
    421 XP

Ehm, denk toch dat ik deze game maar eens gaat kopen…

0
  33. User  avatar
    60 XP

[quote]ja inderdaad, maar er komen er meer aan.. komt een hoop DLC voor deze game.. en ondertussen zijn er nog de 6 bonus missies die je kunt unlocken met codes 🙂

weet niet of iedereen zel al heeft? hier zijn de codes;
    RaidT18Z – Night Raid
    StrongM577 – Coastal Stronghold
    AmbushU454 – Ambush
    CloseQ8M3 – Close Quarters
    OFPWEB1 – Encampment
    OFPWEB2 – Debris Field[/quote]

Heb de 6 bonus missies ook geunlockt alleen zijn dit helaas korte missies. En voor die DLC moet je zeker ook betalen? Vind ik nogal jammer omdat ze eerst het spel heel lang uitstellen en dan ligt het eindelijk in de winkel en zitten er 11 missies in. En dan heb ik al 60 euro voor het spel betaald en moet ik nog is betalen voor de extra DLC missies :huh: Normaal vind ik dit niet erg om te betalen voor DLC als ze er een uitgebreide campaign in stoppen maar met zo`n kleine campaign vind ik het geld klopperij. Of ze moeten het natuurlijk gratis weg geven dat zou super zijn 🙂

0
  34. User  avatar
    80 XP

Daar zal je waarschijnlijk wel voor moeten betalen ja, de bonus levels heb ik eigenlijk nog niet gespeeld. Ik vind het wel mee vallen kwa aantal levels, probeer er maar eens door heen te komen op hardcore 😛 Maarja ik vind het spel ook gewoon super 🙂

0
  35. User  avatar
    139 XP

Zou inderdaad erg jammer zijn. Ik ben gamen op de PC gewend, en daar zijn dat soort uitbreidingen (voor bijv. UT2004, Battlefield2, OFP, ArmA etc.) vrijwel altijd gratis. Zou jammer zijn als ze hier ook weer geld moeten voor vangen.

0
  36. User  avatar
    98 XP

kanzlooz thnx voor je review! Je hebt het echt goed verwoord! Ik heb em even op de PC en ik vind em op NORMAL ook al erg moeilijk! Heb nu drie missies gedaan en vond het opzich wel vet! Die checkpoints kan je inderdaad wel beter ontwijken, want soms zet die je midden in een dorp neer waar erg veel Chinezen zitten :s

Je kan alleen niet erg snel reageren met orders als je ineens in een hinderlaag loopt.. wie denkt daar ook zo over? je moet eerst wel een paar keer doorklikken voordat je bv ASSAULT krijgt..

0
  37. User  avatar
    80 XP

zorgen dat je niet in een hinderlaag loopt 😉 goed observeren waar je heen gaat, je hebt niet voor niks een verrekijker bij je. Verder loop ik in gebieden waar ik denk dat er maar vijanden zijn altijd in een Vee formatie en combat spread, ook al zie ik zelf geen enemies, zo krijgt mn team voor mij contact met de vijand en heb ik tijd om beslissingen te maken.

Ik heb trouwens een trophie guide gevonden voor OF2DR, staan ook wel wat handige tips in voor de missies 😉
    [url]http://www.ps3trophies.com/forums/trophy-guides/10667-operation-flashpoint-2-dragon-rising-trophy-guide.html[/url]

0
  38. User  avatar
    1 XP

[quote]Ik heb hem gister gespeeld op werk, te grote mappen. Graphics zijn bagger.[/quote]

Wat Graphics zijn bagger dan moet je een goede tv kopen met zo een mooie HDMI kabel dan zie je wel wat de Graphics zijn ik heb dit spel en ik klaag er niet op het enige wat me wel ergert is dat je nie online kan server problemen dus ga aub een goeie tv kopen en dan spreken we elkaar wel meer :rofl1:

0
  39. User  avatar
    80 XP

:huh: nouja…

Ik vind de graphics eerlijk gezegd ook niet echt geweldig, zeker van grotere afstand. Begrijp me niet verkeerd, ik vind ze wel gewoon goed maar sloeg niet achterover van “joh dit ziet er echt geweldig uit!”..

Maarja de gameplay, realisme en de vrijheid (ruimte enzo) die je hebt om aan te vallen maakt alles weer goed 🙂

0
  40. User  avatar
    31 XP

yep helemaal true.
    Graphics zijn outdated, maar Gameplay is zooo Vet.
    Kan niet wachten tot ik thuis ben.

0
  41. User  avatar
    60 XP

[quote]Daar zal je waarschijnlijk wel voor moeten betalen ja, de bonus levels heb ik eigenlijk nog niet gespeeld. Ik vind het wel mee vallen kwa aantal levels, probeer er maar eens door heen te komen op hardcore 😛 Maarja ik vind het spel ook gewoon super :)[/quote]

Ik ga hem eerst maar is op normaal uit spelen 😛

0
  42. User  avatar
    106 XP

krijg ‘m morge binnen, kijken of het wat is:P

0
  43. User  avatar
    1536 XP

[quote]yep helemaal true.
    Graphics zijn outdated, maar Gameplay is zooo Vet.
    Kan niet wachten tot ik thuis ben.[/quote]
    Op de PC zijn de Graphics totaal niet outdated hoor. Het is nog beter dan CoD5 (bijvoorbeeld). Het is geen FC2 qualiteit, maar dat is ook onmogelijk met deze game.

0
  44. User  avatar
    20 XP

Ik heb ut spel op de pc gespeeld en ik vond het echt bagger.
    De graphics zijn kut als je word beschoten zie je ze niet eens want ze hebben dus camoaflage pakken en aangezien het pixels zijn lijkt het alsof het bij de achtergrond hoort..
    En de gameplay staat mij nie aan.. veel te moeilijk enzo 😛 niet lekker raggen maar allemaal heel tactish maargoed daar moet je maar van houden ..

0
  45. User  avatar
    85 XP

OF : DR is een brute game!

Hij is grafisch geen topper, maar de taktieken die je moet gebruiken, de gameplay en de online co-op zorgen ervoor dat je daar niets meer om geeft! Zoals hiervoor al meerdere malen vermeld geweest is, is hij niet easy, maar dat maakt hem ook net zo leuk. Zonder taktiek en jouw teamgenoten haal je het helemaal niet. Je moet juist vertrouwen op je teamgenoten en samen afspreken hoe je alles gaat doen en met welke strategie.

Het klikwiel commandosysteem voelt best lekker aan en werkt goed, als je weet waar alles staat en hoe dat menu onderverdeeld is kan je snel het juiste commando doorgeven of zeggen waar je teamgenoten naartoe moeten. Practice does the trick!

Het enige punt waar ik tot nu toe kritiek op heb, is het feit dat de voertuigen nogal stroef rijden. Of ik ben het te gewend om spellen zoals Dirt2 en Grid te spelen 😀

Voor de rest sluit ik mij volledig aan bij Kanzlooz zijn review. Dit is een game die ik nog veel ga spelen!

0
  46. User  avatar
    414 XP

Ik heb hem ook, het is een supergame! Je moet het echt tactisch uitspelen, jouw teammates en tegenstanders reageren op alles echt super.
    Het is echter geen spel voor jouw als je liever ‘shoot and rush’ speelt. Je kan met 1 shot al doodgaan.
    Maar om samen met vrienden effe tactisch ‘oorlogje spelen’ is echt geweldig 😀

0
  47. User  avatar
    863 XP

vandaag gespeeld, was wel grappig.

0
  48. User  avatar
    136 XP

Ik had em gekocht, maar volgende dag direct terug gebracht! Wat een bagger spel man!
    1e: Graphics
    2e: De commando’s te moeilijk
    3e: Ik moest een dorpje verdedigen en het was NIET te doen! Echt van alles geprobeerd!

Wel een + is dat het schieten over grote afstanden realistisch is!

0
  49. User  avatar
    80 XP

dan is het spel niet bagger.. dat betekent dat jij een te grote noob bent om het te spelen :rofl1:

nee, er zitten wat moeilijke stukken in ja waarvoor je wel geduld en een beetje tactisch inzicht nodig hebt. Ik kan me voorstellen dat dat niet voor iedereen is weggelegd. Mensen die gewoon lekker willen rushen zitten met deze game dan ook echt helemaal verkeerd

0