Hallo, mede-gamers..
(als hier al een topic van is mag deze dicht)
Een kennis van mij heeft net een nieuwe internet verbinding aangeschaft via KPN.
Nu wilt hij dus online met zijn (draadloze) Xperia box, maar het lukt hem maar niet.
Ik heb net voor hem gegoogled en het enige wat ik daar kon vinden is het goed aansluiten, invoeren van de ssid en wpa key en je ps3 handmatig een ip toekennen..
Dat laatste heeft hij nog niet geprobeerd, hij is namelijk niet zo heel technisch wat betreft internet.
Hij heeft ook contact gehad met de helpdesk van KPN maar die kon hem niet zo heel goed helpen, had hij het gevoel, het enige wat ze hem vertelden was dus van die ssid en wpa key.
Zonder succes.
Hij krijgt telkens een foutmelding (time-out?) met een code 8…..2 (zei hij) hier schijnen volgens google wel meerdere KPN gebruikers last van te hebben.
Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben en die met mij willen delen?
😀
Wat zijn nou echt de essentiele zaken waar je met de Xperia box in combinatie met PS3 rekening mee moet houden?
Elke vorm van hulp stel ik (en mijn kennis/vriend) zeer op prijs 😉
Peace out!
Gunpowder.

ik heb ook kpn met experia box en dat ging heel makelijk gewoon ssid op ps3 intoetsen en ww
en nu heb ik op kabel ook geen probleem
voordat wij naar ziggo gingen hadden wij ook kpn
gewoon met de ps3 connecnten draadloos was geen probleem maar om hem op nat2 te krijgen was wel een probleem ik kan dit wel een keer proberen uit te leggen mss helpt dat 😛
Is een draadje geen optie? Ik ken verder het probleem niet:P wij hebben ook KPN maar ik kan wel gewoon online met mijn PS3. Ik heb dan wel NAT3 (komt omdat er zoveel aparaten tegelijk erop zitten:P 2PC’s 2PS3’s en zo nu en dan een PSP) maar daar merk ik eigenlijk helemaal niks van.
ik heb mn ps3 perongeluk uit het netwerk verwijderd toen ik in de router, zat kom er ook niet meer in ook niet online =[ Fout code: 8103013D . kheb ook kpn, laatst een nieuwe router van ze gekregen ook experia box maar niet de gigaset
Hmmm, oke bedankt voor alle reacties in ieder geval, ik ga eens kijken wat ik voor hem kan doen..hoor er toch wel gemengde ervaringen over 🙂
Laat wel wat weten in dit topic over de gang van zaken 😉
dus ik pak de kabel, helemaal door de gang over de trap , plugde perongeluk stroom adapater eruit xD
voila ik had weer internet nu nog even nattype 2 krijgen 🙂
heb draadloos nat-type 2 van KPN
maar heel aventoe heb ik ook die fout code en ineens 2 seconden later meld die aan.
Hey beste mensen…
Heb ook problemen met me ps3 en NAT. Heb zo’n nieuw modem gekregen van kpn, de 789.
NAT staat nu op strict….
Kan iemand mij hier bij helpen???