Topic: Het grote stellingen op topic!

27 oktober 2009om 07:05

Ik open nu even een serieuze discussie die met van alles te maken kan hebben. Ik noem een stelling en het is de bedoeling dat jullie daarop gaan reageren met eens of oneens en ook waarom je dat vindt.
Je moet je eigen mening dus gaan verdedigen tegenover die van andere en zorgen dat jij meer mensen aan jouw kant krijgt. Er zijn alleen wel een paar regels om het netjes en overzichtelijk te houden.

[b][u]Regels:[/u][/b]

Elkaar niet uitlachen of belachelijk om wat ze denken en of vinden.
Geen racistische opmerkingen maken.
Niet schelden enzo (spreekt voor zich.)
Alleen ik mag stellingen plaatsen, als je zelf een goede stelling weet post hem niet hier maar stuur een PBtje naar mij toe.
Niet van onderwerp veranderen dus houd het on-topic.

Oké let’s start! De eerste stelling:

”De AOW moet verhoogd worden naar 67 jaar, en later ook nog wel hoger.”

12 reacties

1. User  avatar
    1191 XP

Haha, Debatteren is mijn allergoeste eigenschap.

Ik ben het er mee eens. De medische kennis is nu veel beter dan vroeger, want vroeger lag de gemiddelde leefytijd rond de 60-65 en nu ligt hij rond de 75-80 dus ik vind het niet zo erg dat ze de AOW verhogen. tegen de tijd dat wij 67 zijn ligt de gemiddelde leeftijd door de medische kennis misschien wel op 90 of 95. Dus als je echt heel logisch nadenkt is het alleen maar beter als ze het nu doen dan over 30 jaar met misschien wel 6 of 7 jaar 😉

P.S. hoe zit het eingelijk met de dierentuinen? daar krijg je toch korting als 65 bent? wordt dat dan ook verhoogd naar 67?

0
  2. User  avatar
    3388 XP

Helemaal mee eens! Mensen kunnen nu veel ouder worden en blijven ook meestal veel gezonder waardoor ze wel langer kunnen doorwerken. Ik vindt aan de andere kant wel dat er een regeling moet komen voor mensen die bijvoorbeeld heeel zwaar werk altijd hebben gedaan en dat niet meer kunnen doen omdat ze te oud worden dat die wel gewoon eerder een AOW krijgen.

@ jouw P.S. Geen flauw idee xD Zal wel gierig zijn als het ook 67 werd maar denk eerder dat het 65 blijft

0
  3. User  avatar
    931 XP

[quote]Helemaal mee eens! Mensen kunnen nu veel ouder worden en blijven ook meestal veel gezonder waardoor ze wel langer kunnen doorwerken. Ik vindt aan de andere kant wel dat er een regeling moet komen voor mensen die bijvoorbeeld heeel zwaar werk altijd hebben gedaan en dat niet meer kunnen doen omdat ze te oud worden dat die wel gewoon eerder een AOW krijgen. [/quote]

Jup, mee eens! 😀

ps. Het is trouwens Het [u]Grote[/u] stellingen op topic!

0
  4. User  avatar
    1810 XP

NIET mee eens.

Ikzelf ben schilder, werk heel veel op de bouw, en zie soms mensen lopen (50 / 55 jaar oud) waarvan ik zou denken dat ze ieder moment om kunnen vallen.

Ik zie eerlijk gezegt mijzelf ook niet met mn 67e nog schilderen.
    Mn pot verf in het mandje van mn rolator zetten, en soppen maar! xD

0
  5. User  avatar
    778 XP

Ik denk dat het ook verschilt per beroep. Je kan van sommige mensen die in de bouw werken gewoon niet verwachten dat ze langer doorwerken, omdat het werk daar erg fysiek is.
    Voor een kantoorbaan is het denk ik een ander verhaal.

0
  6. User  avatar
    3388 XP

[quote]Ik denk dat het ook verschilt per beroep. Je kan van sommige mensen die in de bouw werken gewoon niet verwachten dat ze langer doorwerken, omdat het werk daar erg fysiek is.
    Voor een kantoorbaan is het denk ik een ander verhaal.[/quote]

Ze kunnen daarna toch ander werk zoeken als ze op tijd doorhebben dat ze dat werk over een paar jaar niet meer kunnen en willen doen 😉 Ik zie het probleem niet

0
  7. User  avatar
    778 XP

Dat zou een mogelijkheid zijn ja. Maar het is de vraag of dit soort mensen goed genoeg daarvoor zijn opgeleid en bijna geen enkel bedrijf wil iemand aannemen die al boven de 60 is.

0
  8. User  avatar
    3388 XP

[quote]Dat zou een mogelijkheid zijn ja. Maar het is de vraag of dit soort mensen goed genoeg daarvoor zijn opgeleid en bijna geen enkel bedrijf wil iemand aannemen die al boven de 60 is.[/quote]

Dan zouden ze premies moeten geven daarvoor of subsidies hoe dat ook heet :$ Maar in ieder geval dat een bedrijf een beetje geld krijgt om die meneer of mevrouw uit te betalen. En als je werkloos wordt kom je toch gewoon in de WW en dan in de AOW

0
  9. User  avatar
    1191 XP

Eris alleen 1 ding dat ik niet begrijp, Die Diederik Samson van de PvdA. Met ze inkomstenbelasting voor ouderen. Daar snap ik dus echt geen een kloot van.

0
  10. User  avatar
    1755 XP

Is dus in nederland die AOW ofzo ? :p ken ik niet maar gaat over tot hoe lang je moet gaan werken zeker? :p

0
  11. User  avatar
    3388 XP

[quote]Is dus in nederland die AOW ofzo ? :p ken ik niet maar gaat over tot hoe lang je moet gaan werken zeker? :p[/quote]

Klopt ja 😉 Ze willen de AOW uit gaan stellen tot een latere leeeftijd omdat er nu te veel 65+ers zijn:P

Ps. Iemand nog een nieuwe stelling?

0
  12. User  avatar
    107 XP

over die leeftijdgrenswet

0