Topic: Leeftijdsgrens Games

28 oktober 2009om 07:23

Nou las ik dus laatst dat topic over dat intertoys naar je leeftijd vraagt.
En nu hoor ik dus vanmorgen op gedemorgen nederlands, dat er een nieuwe wet word ingevoerd.
Dat winkels zich aan de leeftijd die op de game staat moeten houden.
Dus als er 18+ op staat mag je hem alleen mee als je 18 jaar of ouder bent

wat vinden jullie hiervan ik vind het gewoon dikke onzin

33 reacties

1. User  avatar
    3650 XP

die wet was er al 😛 Was toen weer afgeschaft xD en Toen mochten de winkels het zelf weten! Wet is opzich go3e 🙂 Maar veel winkel shouden zich er toch niet aan 😉 Bartsmit waar ik werk iig niet 🙂

0
  2. User  avatar
    2574 XP

[quote]die wet was er al 😛 Was toen weer afgeschaft xD en Toen mochten de winkels het zelf weten! Wet is opzich go3e 🙂 Maar veel winkel shouden zich er toch niet aan 😉 Bartsmit waar ik werk iig niet :)[/quote]

lol dan kan je een jaar celstaf of een boete van 1800 oid krijgen 😛

0
  3. User  avatar
    903 XP

[quote]Nou las ik dus laatst dat topic over dat intertoys naar je leeftijd vraagt.
    En nu hoor ik dus vanmorgen op gedemorgen nederlands, dat er een nieuwe wet word ingevoerd.
    Dat winkels zich aan de leeftijd die op de game staat moeten houden.
    Dus als er 18+ op staat mag je hem alleen mee als je 18 jaar of ouder bent

wat vinden jullie hiervan ik vind het gewoon dikke onzin[/quote]

Ja klopt, dat had ik gezegt xD Maar ik vind het maar onzin…. als je de game niet meekrijgt dan kun je vragen of een volwassene het voor je koopt of je besteld het. Dus je krijgt je games zoiezo.

0
  4. User  avatar
    718 XP

Heb ik nog nooit last van gehad. Mocht het altijd zo mee nemen zonder dat ze het mij vraagte.

0
  5. User  avatar
    774 XP

Het is totaal geen onzin. Als er 18+ op het doosje staat hoort die game ook gewoon niet verkocht te worden aan iedereen die geen 18 is. Die leeftijd stickers staan er namelijk niet voor niks op.

Dat winkels zich hier toch niet aan houden tja, ze merken het wel als de inspectie langs komt ofzo 😛

0
  6. User  avatar
    552 XP

Vind ik onzin! had er soms wel last van dat de game voor 16+ of 18+ was maar kvroeg gwn aan me ma of mn pa om de game te halen 😛

0
  7. User  avatar
    6621 XP

Gewoon onzin, ze blijven maar bemoeien en bemoeien. Als me moeder vind dat ik een spel niet mag spelen dan zegt ze het wel en niet iemand anders.

0
  8. User  avatar
    555 XP

Heb het pas 1 keer meegemaakt dat ze naar me leeftijd vroeg maar gelukkig waren toevallig me ouders toch mee 😛
    Maar van mij mogen ze zo’n wet invoeren over 3/4 maanden ben ik toch 18 😀

0
  9. User  avatar
    1377 XP

[quote]Het is totaal geen onzin. Als er 18+ op het doosje staat hoort die game ook gewoon niet verkocht te worden aan iedereen die geen 18 is. Die leeftijd stickers staan er namelijk niet voor niks op.

Dat winkels zich hier toch niet aan houden tja, ze merken het wel als de inspectie langs komt ofzo :P[/quote]

Ben het helemaal met je eens.

0
  10. User  avatar
    571 XP

Ik ben het er niet mee eens dat de regering hier zich mee bemoeit. Ik vind dat je dit probleem bij de ouders moet neerleggen en niet bij de regering.

Die leeftijdsgrenzen vind ik meer een richtlijn van ouders let er op dat er bijvoorbeeld geweld, bloed, gescheld in voor komt.

0
  11. User  avatar
    2574 XP

[quote]Heb ik nog nooit last van gehad. Mocht het altijd zo mee nemen zonder dat ze het mij vraagte.[/quote]

[quote]Vind ik onzin! had er soms wel last van dat de game voor 16+ of 18+ was maar kvroeg gwn aan me ma of mn pa om de game te halen :P[/quote]
    lijkt me logisch dat je het nog niet vaak heb meegemaakt want het is een nieuwe regel xD

[quote]Ik ben het er niet mee eens dat de regering hier zich mee bemoeit. Ik vind dat je dit probleem bij de ouders moet neerleggen en die bij de regering.

Die leeftijdsgrenzen vind ik meer een richtlijn van ouders let er op dat er bijvoorbeeld geweld, bloed, gescheld in voor komt.[/quote]
    amen

0
  12. User  avatar
    3650 XP

[quote]Ben het helemaal met je eens.[/quote]

Jullie zijn sowieso al 18 :O:(

0
  13. User  avatar
    36 XP

Maar als je goed kijkt naar de leeftijden van games is het bijna allemaal 18 jaar, dus ik ben er tegen omdat ik 15 ben

0
  14. User  avatar
    3388 XP

Egt fucking bullshit! Ik wou laatst ook (eigenlijk al lang geleden xD) skate2 kopen met me broertje. Skate 2 is 16+ en gingen ze me broertje om z’n id vragen :O Ik hoorde dat daarachter d8 egt van wat krijgen we nou! Ik zeg zo gaan we nou moeilijk lopen doen? Hier heb je m’n ID ben 17 😀 Zegt ze zo maar hij nog niet……… zeg ik zo dan betaal ik het spel is het spel van mij en nou geen gezeik meer xD Toen verkocht ze hem wel. Me broertje moest wel ff 65 euro aan me overmaken maar agh 😀 Ik ben er echt op tegen! Wat als ik nou een game wil kopen van 18+……. beetje gierig

0
  15. User  avatar
    582 XP

ben het er wel mee eens.. heb weinig zin om dalijk van die beinvloedbare blagen van 8 op straat tegen te komen die een game naspelen in de winkelstraat.. of met woorden en termen lopen te gooien uit gta4 ofzo….

kortom wat ik zeggen wil… die films van ron jeremy liggen toch ook niet tussen mickey mouse en ice age… alles heeft zo z’n redens!

0
  16. User  avatar
    2574 XP

[quote]ben het er wel mee eens.. heb weinig zin om dalijk van die beinvloedbare blagen van 8 op straat tegen te komen die een game naspelen in de winkelstraat.. of met woorden en termen lopen te gooien uit gta4 ofzo….

kortom wat ik zeggen wil… die films van ron jeremy liggen toch ook niet tussen mickey mouse en ice age… alles heeft zo z’n redens![/quote]

dat doe je niet door een game dat zit er heus al wel

0
  17. User  avatar
    1377 XP

[quote]Maar als je goed kijkt naar de leeftijden van games is het bijna allemaal 18 jaar, dus ik ben er tegen omdat ik 15 ben[/quote]
    En dit is eigenlijk ook de mening van de rest hier xD

[quote]ben het er wel mee eens.. heb weinig zin om dalijk van die beinvloedbare blagen van 8 op straat tegen te komen die een game naspelen in de winkelstraat.. of met woorden en termen lopen te gooien uit gta4 ofzo….

kortom wat ik zeggen wil… die films van ron jeremy liggen toch ook niet tussen mickey mouse en ice age… alles heeft zo z’n redens![/quote]

Yup, alles heeft zo z’n redens. Ben het met je eens

0
  18. User  avatar
    2574 XP

[quote]En dit is eigenlijk ook de mening van de rest hier xD[/quote]

kijk you got it

[quote]Ik ben het er niet mee eens dat de regering hier zich mee bemoeit. Ik vind dat je dit probleem bij de ouders moet neerleggen en die bij de regering.

Die leeftijdsgrenzen vind ik meer een richtlijn van ouders let er op dat er bijvoorbeeld geweld, bloed, gescheld in voor komt.[/quote]
    best verwoord

0
  19. User  avatar
    582 XP

[quote]dat doe je niet door een game dat zit er heus al wel[/quote]

hmmm ja oke hoe komt het er dan? zeg tegen een kind van 8 jaar iets simpels als bitch, fuck you, of poepengaatje.. dat vinden ze mooi man!! en lekker rondschreeuwen… kerel dat gaat echtniet goed hoor.. (boven de 10 is dit niet van toepassing:P)

die leeftijdsgrenzen zitten op films/serie, alcohol/tabak, scooter/auto rijbewijs. op alle dagelijkse dingen dus waarom zou het anders moeten bij games…:S ik heb zo iets van niet oud genoeg..? wacht maar lekker of anders papa of mama meenemen…..

wees blij dat het 18 is en geen 21.

0
  20. User  avatar
    571 XP

Ach ik moet nog wel zien of winkeliers hier zich wel veel van aantrekken. Hoe wil je dit in godsnaam gaan controleren dan moet er net toevallig zo’n inspecteur komen, terwijl er een jochie van 12 een spel van 16+ aan het afrekenen is. Ik acht die kans wel erg klein.

Wanneer het druk is bij de kassa dan gaat diegene heus niet zeiken of hij ff je ID mag zien.

0
  21. User  avatar
    1390 XP

meestal heb je toestemming van je ouders nodig, en als die wet er wel komt.. dan laat ik gewoon men neef van 19 ze kopen. of men ouders xD

o ja, en waar winkels op uit gaan is $$$. die leeftijden boeien ze niks

0
  22. User  avatar
    1214 XP

Zonet op sbs6:
    Ze gaan strenger controleren, hoge mensen hebben er net voor getekend. Geldt ook voor films:P

0
  23. User  avatar
    931 XP

Onzin, als je vader,moeder of oudere broer of zus erbij staat mag je um wel meenemen 😛

0
  24. User  avatar
    107 XP

was ook vorig jaar bij de intertoys, wilde ik ff uncharted kopen voor mijn voor omdat hij jarig werd, gingen ze lopen zeiken. toen heb ik hem gewoon door mijn ouders laten halen.
    daarom bestel ik lekker via internet via mijn ouders, lekker goedkoop en ze kunnen niet zeiken

0
  25. User  avatar
    36 XP

Maar ik ben wel blij, dat ze op Consoleshop niet vragen naar ID :p

0
  26. User  avatar
    969 XP

Ik hoop dat ik MW2 meekrijg bij de bartsmit

0
  27. User  avatar
    1390 XP

ik hoop dat ik Mw2 überhaupt mee krijg.. denk ’t wel omdat ik al betaalt heb, en ik heb geleerd bij economie dat de verkoper dan een deugelijk product hoort te leveren:tease:

0
  28. User  avatar
    6621 XP

Hoop het ook, denk dat ik meer kans heb als ik preorder.

0
  29. User  avatar
    582 XP

bestel games online…. geen die loopt te zijken dat je niet oud genoeg bent

0
  30. User  avatar
    2449 XP

Een vriend van me die 13 is en OF DR wou halen bij de bartsmit moest toestemming vn zn ouders xD dus zn ouders bellen in de winkel van dat het mocht:P
    Maarja ik vind die wet maar hartstikke lame, maarja online shops ftw:)

0
  31. User  avatar
    2036 XP

[quote]Maar als je goed kijkt naar de leeftijden van games is het bijna allemaal 18 jaar, dus ik ben er tegen omdat ik 15 ben[/quote]

en als je straks volwassen bent en zelf kinderen hebt die spellen van 18+ willen kopen? sta je dat dan toe? 😉

0
  32. User  avatar
    931 XP

[quote]ik hoop dat ik Mw2 überhaupt mee krijg.. denk ’t wel omdat ik al betaalt heb, en ik heb geleerd bij economie dat de verkoper dan een deugelijk product hoort te leveren:tease:[/quote]

Lolz, xD
    10tkns

0
  33. User  avatar
    3343 XP

[quote]en als je straks volwassen bent en zelf kinderen hebt die spellen van 18+ willen kopen? sta je dat dan toe? ;)[/quote]

Ja, want dan ga ik met ze mee spelen, maar ik laat een kind van zes geen Call of Duty World at War spelen.

0