Hee,
ik heb een vraagje, mijn moeder heb een tijdje geleden een Suzuki Alto GLS gekocht, alleen is er iets vaags, t was een hele lage prijs en de auto ’s bouwjaar is 2000 , toen we em kochten vonden we al dat er een lage km stand op stond, alleen zijn we ergens achter gekomen.
De kilometer teller gaat maar tot 9999 , dus als hij meer gelopen heeft als 1 ton, dan springt de teller weer op nul, hierdoor kun je best bij de neus genomen zijn bij de verkoop want de km teller stond op 3300 ongeveer.
Iemand een manier om toch op de een of andere manier erachter te komen hoeveel die echt heb gelopen?
Die dealer had op marktplaats gezet: ” Wij zijn niet verantwoordelijk voor de kilometer stand of dergelijke” , das natuurlijk lekker slim als de km stand gelogen is..
Ik dacht zelf dat we wel langs konden gaan bij een Suzuki dealer dat hun hem dan aan een computer kunnen koppelen ofzo, kan dat?
Btw ik ben aan t leren voor automonteur dus moeilijke dingen mag je best zeggen:P
mvg,
marcovk

Heb je geen onderhouds historie bij de auto gekregen? Boekjes ofzo waar de beurtjes in staan met de km stand? En ik weet niet of je al bij een auto bedrijf werkt omdat je als auto monteur leert?Maar ik heb als auto monteur gewerkt en wij hadden daar een site waar je de km stand kon opvragen van een auto met alle onderhoud`s historie enz. Volgens mij was dat een site van de RWD.
En een auto aan de pc hangen doen ze alleen om hem uit te lezen bij storingen zover ik weet maar dat was toevallig zo bij de dealer waar ik werkte 😉
Hmm ik dacht dat ze wel meer konden uitlezen dan alleen foutcodes, nouja, nee ik werk nog niet bij een autobedrijf alleen nog aan t leren ervoor, maar, volgens mij hebben we geen boekje erbij gekregen, zal nog es ffkes vragen, zonee, is er nog iets anders wat we kunnen doen dan? Kijk, het is niet echt de belangrijkste zaak van de wereld ofzo, maar ik vind t gewoon interessant om te weten of die gasten bij de dealer nou écht eerlijk zijn.
Onderhoudsboekje, en bij elke keuring wordt de km stand genoteerd.
Dus het valt te achter halen.
De nationale autopas. Hierin worden (als het goed is bijgehouden door de garage’s) de gegevens van de auto in opgeslagen.
[url=http://www.autopas.nl/page.ocl?pageID=1&mode=&version=&MenuID=0]http://www.autopas.nl/page.ocl?pageID=1&mode=&version=&MenuID=0[/url]
Op de website kun je voor € 2,95 de kilometerstand bekijken (als dit inderdaad is bijgehouden)
Andere optie: Ga eens langs een autodealer in de buurt met het kenteken en chassisnummer en vraag of ze deze gegevens kunnen checken voor je.
zit er in een suzuki alto dan een computer?? 🙂
nationale autopas is inderdaad het beste, Marshall zegt.
[quote]zit er in een suzuki alto dan een computer?? 🙂
nationale autopas is inderdaad het beste, Marshall zegt.[/quote]
Haha nee maar er worden volgens mij toch dingen opgeslagen door de auto ofzo? Weet ik veelxD
[quote]Haha nee maar er worden volgens mij toch dingen opgeslagen door de auto ofzo? Weet ik veelxD[/quote]
De computer regelt een heleboel zaken in de auto zoals de ontbranding etc., maar deze slaat volgens mij niet de kilometerstand op bij een analoge kilometerteller.
Als het een digitale kilometerteller zou zijn zou het inderdaad kunnen dat het in de computer wordt opgeslagen (weet ik niet zeker, ik ben geen autotechneut). Bij een analoge kilometerteller wordt dit niet opgeslagen lijkt mij omdat dit niet via de computer gaat.
Ik zou gewoon even naar een Suzuki dealer gaan of vraag het even op [url]http://www.suzuki-owners-club.nl/forum/index.php[/url] 😛