Topic: Inkomsten Koningshuis!

09 november 2009om 20:21

Wat vinden jullie hier nou van? Hoeveel het koningshuis verdient?
Ik zat namelijk net op zo;n msn link te kijken en dit viel me op:

Barack and Michelle Obama – Hij: President van de Verenigde Staten Zij: Voormalig Vice President Community en External Affairs van de University van Chicago Hospitals – Geboren: Hij 1961, zij 1964 – Getrouwd – Kinderen: 2
Barack and Michelle Obama
# Jaar: € 1.369.863,00
# Maand: € 114.155,00
# Week: € 27.397,00
# Dag: € 5.479,00

Willem-Alexander en Maxima – Prins en Prinses van Nederland – Geboren: Hij 1967, zij 1971 – Getrouwd – Kinderen: 3
Willem-Alexander and Maxima
# Jaar: € 1.901.000,00
# Maand: € 158.416,00
# Week: € 38.020,00
# Dag: € 7.604,00

Zelfs De president van Amerika verdient minder:|?

Wat vinden jullie hier nou van?

Ik vind egt dat ze VEEL te veel verdienen. Wat van ons afkomt. En dat dit zeker wat omlaag mag!

38 reacties

1. User  avatar
    1100 XP

Jaloers?:$

0
  2. User  avatar
    3650 XP

[quote]Jaloers?:$[/quote]

Jha maar daar gaat niet om.

Ons koningshuis (in dit stukje Alexander en Maxima dus) Verdient meer dan de President van Amerika. En wie betalen dat? WY!?

0
  3. User  avatar
    3388 XP

€ 158.416,00

Dat is echt wel veel :O De meeste moeten het rond de 3000-4000 euro doen per gezin 😉 En hun krijgen verdomme 158000 euro :O Belachelijk!

0
  4. User  avatar
    3650 XP

[quote]€ 158.416,00

Dat is echt wel veel :O De meeste moeten het rond de 3000-4000 euro doen per gezin 😉 En hun krijgen verdomme 158000 euro :O Belachelijk![/quote]

Eindelijk iemand die hem door heeft 😛

0
  5. User  avatar
    2449 XP

# Jaar: € 1.369.863,00
    Best weinigxD
    nja als je kijkt dat sommige zanger(essen) of filmsterren meer dan 30 miljoen per jaar verdienen:P
    mja 1,4 miljoen is ook genoeg voor mij xD

0
  6. User  avatar
    3650 XP

[quote]# Jaar: € 1.369.863,00
    Best weinigxD
    nja als je kijkt dat sommige zanger(essen) of filmsterren meer dan 30 miljoen per jaar verdienen:P
    mja 1,4 miljoen is ook genoeg voor mij xD[/quote]

Die verdienen xD Hun krijgen ongeveer =_=

0
  7. User  avatar
    653 XP

Als dat koning huis ook nog eens belasting en als die shit betalen met die miljoenen en arme mensen helpen maar omdat het stelletje ** ****** zijn doen ze dat niet en stoppen ze al die miljoenen in hun eigen zeg belachelijke. En mensen met minium loon moeten dat wel

0
  8. User  avatar
    3650 XP

[quote]Als dat koning huis ook nog eens belasting en als die shit betalen met die miljoenen en arme mensen helpen maar omdat het stelletje ** ****** zijn doen ze dat niet en stoppen ze al die miljoenen in hun eigen zeg belachelijke. En mensen met minium loon moeten dat wel[/quote]

Niet normaal he :O Nu wil ik even zeggen dat ik niet tegen het Koningshuis ben. En ook niet wil dat ze verdwijnen. Maar dit is belachelijk 😛

Aan de andere kant als ze belasting betalen betalen ze hun eigen inkomenxD

0
  9. User  avatar
    653 XP

[quote]Niet normaal he :O Nu wil ik even zeggen dat ik niet tegen het Koningshuis ben. En ook niet wil dat ze verdwijnen. Maar dit is belachelijk 😛

Aan de andere kant als ze belasting betalen betalen ze hun eigen inkomenxD[/quote]

ze mogen dat van my doen hoor.

0
  10. User  avatar
    441 XP

mensen vincent mag niet naar buiten omdat ie ziek is..xD het is te merken..xD

On: ben egt niet tegen een of ander koningshuis, maar dit gaat best ver.. met hun dag inkomen maken ze vele hulpinstanties en verenegingen blij. *en de staat maar zeggen dat ze krap bij kas zitten..xD*

0
  11. User  avatar
    1191 XP

1 miljoen per jaar…? de nederlandse overheid verdiend 20 miljard ofzo aan inkomstenbelasting alleen. dan kan die 1 miljoen er toch wel vanaf?

0
  12. User  avatar
    3650 XP

[quote]1 miljoen per jaar…? de nederlandse overheid verdiend 20 miljard ofzo aan inkomstenbelasting alleen. dan kan die 1 miljoen er toch wel vanaf?[/quote]

Maar er gaat momenteel meer van weg xD

0
  13. User  avatar
    1377 XP

En wat is dan je bron? Hoe kom je aan deze getallen?

Ik ben voorstander om gewoon heel het Koningshuis weg te sodemieteren. Ze hebben geen belangrijke functie meer en kosten erg veel geld.

0
  14. User  avatar
    187 XP

[quote]En wat is dan je bron? Hoe kom je aan deze getallen?

Ik ben voorstander om gewoon heel het Koningshuis weg te sodemieteren. Ze hebben geen belangrijke functie meer en kosten erg veel geld.[/quote]

Ik ben het helemaal met jou eens! Opdoeken dat koningshuis,laat ze maar is echt gaan werken voor hun centen.

0
  15. User  avatar
    1214 XP

koningshuis is ouderwets.. zolang we koninginnedag maar in een of andere vorm behouden ken het koningshuis wel weg lijkt mij:)

0
  16. User  avatar
    653 XP

[quote]En wat is dan je bron? Hoe kom je aan deze getallen?

Ik ben voorstander om gewoon heel het Koningshuis weg te sodemieteren. Ze hebben geen belangrijke functie meer en kosten erg veel geld.[/quote]

Jy begrijpt hem 🙂

0
  17. User  avatar
    1512 XP

Best weinigxD
    mja 1,4 miljoen is ook genoeg voor mij xD[/quote]die verdienen het zelf

het koningshuis snoept het van de belasting :wacko2:

0
  18. User  avatar
    234 XP

Deze cijfers kloppen niet hoor. Zijn zo verzonnen. Zelfs prins Bernhard zei dat de koniging echt niet meer dan een miljoen bezit. Ik weet niet hoe zij aan deze cijfers komen, maar ze kloppen echt niet.

0
  19. User  avatar
    571 XP

Ik ben het eens dat het koningshuis teveel verdient dat kan makkelijk de helft minder, maar dat ze weg moeten en niks doen ben ik het niet mee eens. Ze hebben een erg druk bestaan zoals het behouden van goede contacten met andere landen, openingen en nog veel meer, teveel om op te noemen.

0
  20. User  avatar
    3650 XP

[quote]Deze cijfers kloppen niet hoor. Zijn zo verzonnen. Zelfs prins Bernhard zei dat de koniging echt niet meer dan een miljoen bezit. Ik weet niet hoe zij aan deze cijfers komen, maar ze kloppen echt niet.[/quote]

Beatrix heeft zeker meer dan een miljoen hoor xD 400 of 40 miljoen als ik het goed heb xD Was pas nog op nieuws ze was heel veel van haar vermogen kwijt. Ze staat nu op 16 van rijkste vorsten :PxD

0
  21. User  avatar
    441 XP

[quote]Beatrix heeft zeker meer dan een miljoen hoor xD 400 of 40 miljoen als ik het goed heb xD Was pas nog op nieuws ze was heel veel van haar vermogen kwijt. Ze staat nu op 16 van rijkste vorsten :PxD[/quote]

400 of 40 miljoen scheeld maar 360 miljoen dus maakt niet uit?xD als jd duidelijkere cijfers geeft kunnen mensen miss beter hun mening beargumenteren..;)*ja klopt ben vandaag naar school geweest, en hb eindelijk weer eens iets gedaan..:$*

0
  22. User  avatar
    3650 XP

[quote]400 of 40 miljoen scheeld maar 360 miljoen dus maakt niet uit?xD als jd duidelijkere cijfers geeft kunnen mensen miss beter hun mening beargumenteren..;)*ja klopt ben vandaag naar school geweest, en hb eindelijk weer eens iets gedaan..:$*[/quote]

Ik weet dat met 4 was xD maar of nou 1 of 2 nullen was weet ik dus niet meer:$ ff opzoeken w8 ff :)!

Vorig jaar weet ik ondertussen al:

[quote]Koningin Beatrix, Nederland, 70 jaar, geschat vermogen 300 miljoen dollar (203 miljoen euro)

Volgens Forbes werd het aandelenpakket van onze vorst minder waard, maar steeg de waarde van haar paleizen.
    21-08-2008[/quote]

Wat ze volgend jaar ongeveer krijgen:

[quote]Koningin Beatrix kan volgend jaar rekenen op zo’n 5,1 miljoen euro. Hiervan is 834.000 euro inkomen en bijna 4,3 miljoen euro als onkostenvergoeding voor onder andere personeel. Prins Willem-Alexander krijgt in 2010 bijna 1,4 miljoen euro, waarvan 248.000 euro salaris en meer dan 1,1 miljoen euro voor kosten.

Prinses Máxima ontvangt als echtgenote ook 248.000 euro. Verder heeft ze heeft 376.000 euro te besteden aan personele en materiële uitgaven.

Het Koninklijk Huis heeft voor het eerst een eigen begroting. Tot nu toe waren de kosten versnipperd over verscheidene ministeries. Nu zijn alle uitgaven die samenhangen met het uitoefenen van de functie van staatshoofd ondergebracht in de begroting De Koning. Helaas is in deze begroting niets terug te vinden over de fiscale sluiproutes die de koninklijke familie via paleis Noordeinde onderhoudt.[/quote]

Wat ze momenteel hebben kan ik niet vinden!

0
  23. User  avatar
    653 XP

[quote]Deze cijfers kloppen niet hoor. Zijn zo verzonnen. Zelfs prins Bernhard zei dat de koniging echt niet meer dan een miljoen bezit. Ik weet niet hoe zij aan deze cijfers komen, maar ze kloppen echt niet.[/quote]

Haha 1 miljoen geloof je het zelf

0
  24. User  avatar
    403 XP

Valt mee, er zijn voetballers die veel meer verdienen en er minder voor doen.

0
  25. User  avatar
    3650 XP

[quote]Valt mee, er zijn voetballers die veel meer verdienen en er minder voor doen.[/quote]

DIE WERKEN!! xD En dat betalen wij niet!! Oke jhawel als we naar die wedstrijden gaan maar dat is keuze vrij !

0
  26. User  avatar
    653 XP

[quote]Valt mee, er zijn voetballers die veel meer verdienen en er minder voor doen.[/quote]

Ja maar dat zijn sporter en talenten. En niks voor doen hahaha hun train elke dag is niet makkelijke hoor om prof voetballer te zyn

0
  27. User  avatar
    234 XP

[quote]Ja maar dat zijn sporter en talenten. En niks voor doen hahaha hun train elke dag is niet makkelijke hoor om prof voetballer te zyn[/quote]

Dat is echt pure onzin, voetballers zijn vaak zwaar onderontwikkelde mensen omdat ze alleen maar voetballen en niet echt met denkwerk bezig zijn. (hierbij heb ik het over het overgrote deel van de voetballers). Als je interview over ze leest of ze vertellen iets voor de camera merk je gewoon dat het niet de slimste mensen zijn. Uiteraard hebben ze hier mediatraining voor gehad, maar ik verbaas mij over sommige interviews in de VI. (lees het nooit, maar als ik het toevallig lees)

0
  28. User  avatar
    441 XP

[quote]Dat is echt pure onzin, voetballers zijn vaak zwaar onderontwikkelde mensen omdat ze alleen maar voetballen en niet echt met denkwerk bezig zijn. (hierbij heb ik het over het overgrote deel van de voetballers). Als je interview over ze leest of ze vertellen iets voor de camera merk je gewoon dat het niet de slimste mensen zijn. Uiteraard hebben ze hier mediatraining voor gehad, maar ik verbaas mij over sommige interviews in de VI. (lees het nooit, maar als ik het toevallig lees)[/quote]

je hebt wel gelijk: als je ze buitenom een wedstrijd intervieuwd zo die Suarez gwn over voetbal beginnen terwijl je over bv zijn bezigheden savonds hebt..? sommige spelers vertellen alleen maar over voetbal alsof de rest in hun hersenen gewist is..?

0
  29. User  avatar
    31 XP

Komt waarschijnlijk door al dat koppen 😛

0
  30. User  avatar
    778 XP

[quote]Dat is echt pure onzin, voetballers zijn vaak zwaar onderontwikkelde mensen omdat ze alleen maar voetballen en niet echt met denkwerk bezig zijn. (hierbij heb ik het over het overgrote deel van de voetballers). Als je interview over ze leest of ze vertellen iets voor de camera merk je gewoon dat het niet de slimste mensen zijn. Uiteraard hebben ze hier mediatraining voor gehad, maar ik verbaas mij over sommige interviews in de VI. (lees het nooit, maar als ik het toevallig lees)[/quote]

En wat maakt het uit dat een voetballer onderontwikkeld is qua sociaal gebeuren? Het gaat erom dat hij goed kan voetballen, daar wordt hij ook voor betaald.
    Je gaat toch ook niet zeggen dat een econoom slecht is in natuurkunde… (Oké, beetje uit het verband getrokken vergelijking, maar you get the point)

En profvoetballers trainen weldegelijk veel. Niet elke speler natuurlijk, maar over het algemeen kan je zeggen dat het echt niet gemakkelijk is om er een te worden.

Het koningshuis daarentegen hoeft alleen maar wat lintjes door te knippen en wat lezingen te houden en op bijeenkomsten een praatje te houden. Dit praatje, zoals Willem Alexander in Brazilië had gehouden, bereiden ze niet eens zelf voor. De tekst wordt voor hun gemaakt. Het enige wat zij hoeven doen is het oplezen (Wat Willem ook deed, hij had het duidelijk niet uit z’n hoofd geleerd, wat imo het minste is dat je kan doen).

En de grootste irritatie is denk ik, dat het Koningshuis steeds meer geld is gaan kosten, terwijl de recessie in volle gang is. En dat van onze belastingcenten. Nu lijkt het dat daar wat aan gedaan wordt, maar alsnog kan er best wat extra vanaf mijn insziens.

0
  31. User  avatar
    1536 XP

Best weinigxD
    mja 1,4 miljoen is ook genoeg voor mij xD[/quote]
    Verschil is dat wij dit betalen van ons belastinggeld.

Bekijk het van de goeie kant, over 2 generatie’s zijn de mensen die nu jongeren zijn aan de macht en wordt het afgeschaft. Tot die tijd moeten we ff doorbijten voordat we ze kunnen dumpen.

@Joost
    Deze bedragen zullen niet kloppen denk ik ja, aangezien onze koningin (niet de prins of prinses) nu een schammele 8 ton verdient. Maar als ze al meer dan 10.000 per maand verdienen vind ik het te veel.

0
  32. User  avatar
    232 XP

Ja maar zó veel? Denk’t nie, dat geld gaat nie zo op dus ik vind dat het soiesow weg moet.

0
  33. User  avatar
    50 XP

Ik word al blij met 1mil € o.o …..

0
  34. User  avatar
    1755 XP

Sjongens toch, qoute vinnie: Wie betaalt, wij ? LOL, ge zijt 15 jaar en ge zegt al da gij moet betalen, wacht maar enkele jaartjes lol :p

0
  35. User  avatar
    1214 XP

koningshuis is zooooooooooo ouwerwets

0
  36. User  avatar
    50 XP

Staken!staken!staken xD
    ervoor zorgen dat onze ouders minder hoeven te betalen ! Wij zijn ook niet rijk !

0
  37. User  avatar
    1536 XP

[quote]Sjongens toch, qoute vinnie: Wie betaalt, wij ? LOL, ge zijt 15 jaar en ge zegt al da gij moet betalen, wacht maar enkele jaartjes lol :p[/quote]
    Hij moet toch nogsteeds betalen? Een 15 jarige betaald ook belasting over z’n loon.

0
  38. User  avatar
    3650 XP

[quote]Hij moet toch nogsteeds betalen? Een 15 jarige betaald ook belasting over z’n loon.[/quote]

Ik wilde net zeggen ik betaal gwn belasting 😐 Niet veel maar tog 🙂
    En anders me ouders en zo he ;)!

0