Oi,
Gebruik de Java Ps3 media server nu al enkele maanden zonder problemen, tot enkele dagen geleden. Nu krijg ik de grote rode cirkel met het witte kruis: Ps3 niet gevonden! Paar dagen geleden werkte alles nog prima en dan plots! Er is niets met de pc of de ps3 veranderd, buiten dat ik een virusscan heb gedaan.
Iemand enig idee wat ik eens kan proberen om dit weer aan de praat te krijgen?
Alvast bedankt

Heb je een scan gedaan of een virusscanner geïnstalleerd?
Een scan, heb altijd al dezelfde virusscanner gehad.
Bij mij is het andersom :).
Mijn nieuwe laptop ziet hij wel maar mijn desktop pc niet meer, nadat ik windows XP er op nieuw op gezet heb.
Spelen ze verstoppertje XD
Nee ff serieus , als je wifi gebruikt dan kan het zijn dat je PC op een onbeveiligd netwerk is gegaan. Of opnieuw installeren.
Ik heb een router (D-Link) waar zowel mijn pc als de ps3 zijn op aangesloten met een kabel!
Begin het idee te krijgen dat niemand me hier kan helpen. Enig idee op welk forum ik dit kan vragen waar er mss wel ps3’er zitten die me gaan kunnen helpen. Mag Engelstalig zijn, dan probeer ik het zo wel eens. Want met googlen alleen kom ik nergens.
[quote]Begin het idee te krijgen dat niemand me hier kan helpen. Enig idee op welk forum ik dit kan vragen waar er mss wel ps3’er zitten die me gaan kunnen helpen. Mag Engelstalig zijn, dan probeer ik het zo wel eens. Want met googlen alleen kom ik nergens.[/quote]
Download en installeer Java Media Server eens opnieuw. 😉
Had ik zelf nog niet aan gedacht, maar helpt ook niet. Hij blijft de PS3 maar niet vinden. Wanneer ik via de PS3 naar media servers zoekt, vindt hij ook de pc niet…
[quote]
Nee ff serieus , als je wifi gebruikt dan kan het zijn dat je PC op een onbeveiligd netwerk is gegaan.[/quote]
Dit zou goed kunnen.
Volgens mij is dat bij mij ook het geval. (Bedankt 😉 )
Staan er geen errors in de logfile?
Bedoel je bij de Traces? Heb er een afbeelding bij gezet, want veel snap ik daar niet van.
http://i4.photobucket.com/albums/y106/mindfucked/Naamloos-1.jpg
hmm, daar gaat alles goed. Dan ligt het toch aan een firewall of virusscanner die hem blokkeert
Heb bij alle binnenkomende verbindingen blokkeren (firewall) het vogeltje weg gehaald en nu vindt hij de ps3 meteen.
Probleem opgelost dus… wel vreemd dat hij het enkele maanden wel heeft gedaan met deze optie aan.
ik heb het probleem ook: ps3 ziet mijn pc niet meer. ben overgegaan van telfort naar ziggo, heb dus een nieuw modem gekregen en heb daar een sitecom router tussen gezet en zien ze elkaar dus niet meer.
ik zit al weken op internet te zoeken maar kom er niet uit. firewall staat niet aan, virus scanner houd hem niet tegen pffff ik weet het niet meer.
in opties media streaming kun je kiezen uit: lokaal netwerk en uit alle netwerken.
bij lokaal netwerk staat niets maar bij alle netwerken staan alle apparaten in dat netwerk, ook een onbekend apparaat, waarvan ik denk dat het de ps3 is.
wie kan me helpen
edit: ps3 ziet mijn lapptop wel
maar volgens mij leest niemand dit forum.
Volgens mij moet je hiervoor even een nieuwe thread starten, dan zien meer mensen dit probleem langskomen.
Uit je beschrijving maak ik op dat je na de overgang een nieuw modem en een nieuwe router hebt geinstalleerd. Hoe zat je oude netwerk in elkaar dan? Of maak je nu gebruik van twee routers? Het lijkt erop dat dit probleem veroorzaakt wordt doordat jouw netwerk niet goed opgezet is. Ik zou in dit geval even opnieuw beginnen. Alles uitzetten, modem na 10 minuten weer opstarten. Eén router gebruiken, deze terugzetten naar de fabrieksinstellingen en met behulp van de opstatrtwizard (bij Sitecom) een basisnetwerk opzetten met beveiliging (WPA2-PSK) waarbij je je PC’s en laptops één voor één in het netwerk hangt met firewalls en virusscanners. PS3 terugzetten naar de fabrieksinstellingen, vervolgens je PS3 weer in het netwerk hangen en dan zou alles weer moeten werken. Mediaserver weer installeren en mappen op je PC’s via mediaserver delen.
succes