Bronnen:
[url=”http://fgnonline.webs.com/”]http://fgnonline.webs.com/[/url]
[url=”http://tweakers.net/nieuws/64087/playstation-4-krijgt-ibm-power7-chip.html”]http://tweakers.net/nieuws/64087/playstation-4-krijgt-ibm-power7-chip.html[/url]
Topic: Playstation 4 in 2012 !?!
02 december 2009om 19:03
[b]Begin maar vast te sparen voor een monster die 10x sneller is als de PS3. De PS4 begint eraan te komen. FGN online heeft al de specificaties gegeven en ik moet zeggen dat het niet mis is. Een 8 core waarvan elke 4 threads kan verwerken. Het wordt een aangepaste IBM Power7-chip. In ieder geval kan ik niet wachten totdat deze uitkomt:yahoo:.[/b]

Waarom kom ik heel vaak SEGA tegen in de bovenste link
Awsume 😀 Ken niet wachten!!!!!!!
als dit zo is… MONSTERBAK kerel!!!!
jonge jonge jonge… ze moeten nu niet weer met iets nieuws komen hoor.. de ps3 is toch goed? en als ze de 3d functie in 2011 op de ps3 willen zetten, waarom zouden ze een jaar daarna een ps4 uitbrengen? ik geloof er niks van. ik denk dat ps4 misschien 2015-2016 word en niet eerder
ben benieuwd naar design van ps4 zelf
Ik ben wel benieuwd, maar ik heb nu nog geen gevoel dat er een nieuwe ps moet komen, heb er totaal geen behoefte aan, de ps3 is nog goed genoeg 😛
Ik zou wel eens willen weten of de info wel klopt, nieuwe ps3 in 2012 is wel onwaarschijnlijk
[quote]jonge jonge jonge… ze moeten nu niet weer met iets nieuws komen hoor.. de ps3 is toch goed? en als ze de 3d functie in 2011 op de ps3 willen zetten, waarom zouden ze een jaar daarna een ps4 uitbrengen? ik geloof er niks van. ik denk dat ps4 misschien 2015-2016 word en niet eerder[/quote]
Het is nog geen 2012, het is nogsteeds 2009. Echt niet dat het dan komt, het is altijd al bekend geweest dat het rond 2012-13 komt. Dat is ook het meest logisch, want dan start gewoon de 8e generatie. Dan is de PS3 er alweer 6 jaar, de X360 7 jaar en de WII ook 6 jaar.
ach tegen die tijd is toch de wereld vergaan :3 Van mij mogen ze best wel een redesign geven van de PS3 slim… dat zie ik liever eerder gebeuren dan dat er een PS4 uitkomt.
beter blijft de ps3 nog 5-8 jaar bestaan…:)
Beter niet, na 8 jaaar heb je het wel weer eens bekeken op de graphics hoor :O Wil wel is iets nieuws 😉 Denk dat er op het grafische gebied niet echt zo super veel boeiends meer uitkomt rond 2011. Die 3D shit is dan wel weer lauw voor paar maandjes maar dan heb je dat ook alweer gezien.
Ik wil wel een PSP 2 zien. Zo Games van Call of Duty graphics op een schermpje van 4″max.
Kheb ook liever een PSP 2… ik denk dat we met de CryEngine wel meer dan 4 jaar vooruit mee kunnen want die shit is echt bruut.. de PS2 heeft ook fkin lang bestaan… PS4 is volgensmij nog lang niet in zicht
[quote]ach tegen die tijd is toch de wereld vergaan :3[/quote]
Haha, dacht ik idd ook 😛
[quote]Beter niet, na 8 jaaar heb je het wel weer eens bekeken op de graphics hoor :O Wil wel is iets nieuws 😉 Denk dat er op het grafische gebied niet echt zo super veel boeiends meer uitkomt rond 2011. Die 3D shit is dan wel weer lauw voor paar maandjes maar dan heb je dat ook alweer gezien.[/quote]
Hij zegt bestaan. Niet de nieuwste blijven. De PS3 heeft wel een houdsbaarheid datum tot 2018 denk ik.
@Sammerd
Nee, nu niet meer. Nu in 21xx ofzo 😛
als je dan een spel met de PS4 speelt kun je het niet onderscheiden van de echte wereld 😛
Je voelt waarschijnlijk de pijn van een soldaat in Killzone 3
[quote]Je voelt waarschijnlijk de pijn van een soldaat in Killzone 3[/quote]
zal niet te best zijn :rofl:
xD Zie je het al voor je:P Lig je dalijk in het ziekenhuis omdat je niet goed bent in killzone ofsow xD
[quote]xD Zie je het al voor je:P Lig je dalijk in het ziekenhuis omdat je niet goed bent in killzone ofsow xD[/quote]
Bij resistance
Mother: What’s the problem doc. Doctor: He has a chimera virus.
er komt echt geen nieuwe playstation de playstation 2 is 7 jaar meegegaan en gaat sinds de launch van de playstation 3 wordt hij zelfs nog verkocht dus waarom zouden ze een ps4 gaan maken als de ps3 op dit moment het maximum aan beeld- en geluidskwalitiet heeft een snellere processor dan welke console dan ook uitbreidbaar geheugen dus het zit er echt niet aan te komen dat er een nieuwe ps console aankomt.
6-8 cores me quad threading :O 😀
Tjonge jonge :p Nog sneller en mooier 🙂 Dat wordt idd sparen :p Maarja kheb mijn PS3 nu toch wel bijna 3 jaar, vind het wel vet dat er een 4 komt…
Dat zal tijd worden…wacht al 15 jaar op zo iets
Ik snap de logica van Sony niet. De PlayStation 3 begint net goed te verkopen en de Xbox360 in te halen en dan willen ze over twee jaar alweer een nieuw speeltje introduceren? Als ze over twee jaar de PlayStation 4 op de markt zetten krijgen ze weer hetzelfde als bij de PlayStation 3 -> Slechte verkoop. Waarom? Omdat de console gewoon veel te duur is. Sony gaat verlies maken en gaat het geld op een andere manier wel binnen halen -> De prijzen van de games zullen stijgen.
[quote]Ik snap de logica van Sony niet. De PlayStation 3 begint net goed te verkopen en de Xbox360 in te halen en dan willen ze over twee jaar alweer een nieuw speeltje introduceren? Als ze over twee jaar de PlayStation 4 op de markt zetten krijgen ze weer hetzelfde als bij de PlayStation 3 -> Slechte verkoop. Waarom? Omdat de console gewoon veel te duur is. Sony gaat verlies maken en gaat het geld op een andere manier wel binnen halen -> De prijzen van de games zullen stijgen.[/quote]
Ik snap de logica van Sony heel goed. Ze laten het gerucht rond gaan dat er in 2012 een nieuwe PS4 aan komt, zodat mensen nu al kunnen gaan sparen voor dat ding :P. In 2012 is de PS3 ook alweer 6 jaar oud en dan verwacht ik wel weer een nieuwe console van Sony. Gezien de specs, damn wat wordt dat een monster :O
Hij wordt waarschijnlijk wel Pokke lelijk
[quote]Hij wordt waarschijnlijk wel Pokke lelijk[/quote]
Hoe weet jij dat? Als je uit gaat van de PS3 Slim, ja dan kun je nog wel gelijk krijgen 😛 Maar dat witte kastje wat ze op dat plaatje laten zien zegt niks over de PS3. Kijk maar naar de eerste PS3 controller, ”de boemerang” die is ook nooit verschenen. ZIjn allemaal concept modellen.
De Slim is net op de markt en toen had sony laten weten de aankomende jaren verder te gaan met de ps3 en de ps4 er nog niet aankomt, BULLSHIT dus:P
Ik vermoed dat die waarschijnlijk weer een jaar wordt uitgesteld en dan zijn we 2013…
ik hoop het niet is nog veelste vroeg. 2015 vind ik een mooie datum. maar in 2012 zyn we tog allenmaal dood WHAHAHAHAHAHAHAH
[quote]ik hoop het niet is nog veelste vroeg. 2015 vind ik een mooie datum. maar in 2012 zyn we tog allenmaal dood WHAHAHAHAHAHAHAH[/quote]
Als hij nou eens in Januari 2012 komt kunnen we er nog een jaartje van genietenxD.
p.s. Als die kalender van de maya`s is afgelopen, begint gewoon weer een nieuwe zoals hij al doet sinds het bestaan van de maya`s xD
Hij komt op zn vroegst 2015 denk ik:P Of eind 2014
2012 nooit een keer is te vroeg op de ps3 😛
Hij mag pas komen wanneer ik er het geld voor zal hebben!
nha, iik hoop zoiets van 2012-2013
Ik denk dat hij in 2016 komt. Sony heeft altijd gezegd vanwege de power en de technologie de PS3 10 jaar meekan. Hij lanceerde in 2006 dus. En Move verlengt de houdbaarheidsdatum ook iets. Microsoft heeft laten weten dat de Xbox 360 nog 5 jaar mee gaat.
ik geloof er helemaal niks van, laten we maar wachten op sony.
[quote]Als hij nou eens in Januari 2012 komt kunnen we er nog een jaartje van genietenxD.
p.s. Als die kalender van de maya`s is afgelopen, begint gewoon weer een nieuwe zoals hij al doet sinds het bestaan van de maya`s xD[/quote]
Ik heb gehoord dat Jezus in het jaar 2 is geboren en dat we dus 2 jaar te vroeg zijn. dus dan zal de ps3 pas komen in 2014 en dat zou een mooie tijd zijn, 2012 is nog te vroeg.
Zou nog aardig vroeg zijn 2012, mja we’ll see. Ben als eerst wel benieuwd altijd naar de buitenkant, daarna zie ik wel weer watie kan. 😛
Het kan nog wel 4 jaar wachten, de ps3 is nu nog goed genoeg! 😛
kan wel wachten….
playstation 4 kost namelijk weer ontzettend veel en daar heb ik geen zin in xD
Ik denk ook niet dat de playstation 4 zo snel zal verschijnen zeker nu ook de concurrentie nog niet echt bezig is. Ik verwacht, en stiekem hoop, dat de nieuwe PS4 rond 2014 komt.
Zolang ze het maar zo vroeg mogelijk op voorant aankondigen, dan kan ik sparen zodat ik er een op de release kan gaan halen! :p
Wacht.. De PS4 krijgt een 8-core processor die 4 threads kan verwerken? Iets is fout in deze opmerking.
ik denk dat het geen 2012 wordt, eerder 2015. (hoop ik 🙂 )
@Christus
Fout, iedere core krijgt 4 threads. Dus de PS4 kan in totaal 32 (8 x 4) threads verwerken.
Ik hoop dat de nieuwe PS4 in 2012 uit komt, maakt niet uit voor wat voor prijs.
Zodat ie in 2014 wel betaalbaar zal worden en ik hem dan ga kopen, wat vinden jullie daarvan? 😀
De meeste mensen zijn nog dol blij met hun ps3.
[quote]@Christus
Fout, iedere core krijgt 4 threads. Dus de PS4 kan in totaal 32 (8 x 4) threads verwerken.
Ik hoop dat de nieuwe PS4 in 2012 uit komt, maakt niet uit voor wat voor prijs.
Zodat ie in 2014 wel betaalbaar zal worden en ik hem dan ga kopen, wat vinden jullie daarvan? :D[/quote]Meeste cores regelen 2 threads, dus ik vind het vreemd dat ze ieder opeens 4 tegelijkertijd kunnen regelen. Komen ze met virtuele technologie om nog twee extra te regelen?
En de cores krijgen geen threads, de programmas die je maakt kunnen threads aanmaken om te multitasken. Voor meer informatie en wetenswaardigheden, check uit [url]http://nl.wikipedia.org/wiki/Thread_%28informatica%29[/url] en [url]http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms682453%28VS.85%29.aspx[/url]
fgnonline.webs.com is een gratis website, kunnen wij de echte source krijgen? Ik betwijfel de waarheid aan dit artikel.
[url]http://www.9lives.be/forum/sony-playstation/694014-playstation-4-speculatie.html[/url]
Gerucht is al een jaar oud, fgnonline.com is nu een duitse verzekeringssite en [url=http://www.somethingawful.com/d/news/fgn-onlines-lack.php]dit artikel[/url] beweert dat die site ontzettend slecht is.
I call fake!
Ziet er inderdaad vrij dubieus uit. Als het echt was dan zou het zeker meer bekend zijn.
hehe trap er maar niet in
Door Paul Hulsebosch, woensdag 2 december 2009 12:42
Submitter: HeyDude, views: 63.615
oud nieuws dus, en lijkt me onwaarschijnlijk aangezien er niks meer over is gepost ( en ja ik houd tweakers bijna elke dag in de gaten )
[i]Ik hoorde dit ook al, maar dit lijkt me vrij sterk dat er zo snel al weer een nieuwe PS komt
maar we zullen het zien…
heb nog geen afbeeldingen gezien…
Ik ga toch nog steeds uit op de waarheid van Playstation.com, en daar is nog niks vermeld.
er is dus nog steeds niks zeker[/i]
ik hoop het echt niet
laat ze eerst maar eens voor mekaar krijgen dat alle games 100% uit de PS3 haalt
games zijn nu mooi maar ik heb gehoord dat een mooie game als Uncharted 2 maar 80% van de PS3 gebruikt
Ik denk (en hoop) dat ze wel nog een tijdje zullen doorgaan met de PS3, hij is krachtig genoeg om de games van de komende jaren te draaien, tenzij ze een of andere techniek vinden om de graphics ofzo NOG beter te maken.
[quote]Ik denk (en hoop) dat ze wel nog een tijdje zullen doorgaan met de PS3, hij is krachtig genoeg om de games van de komende jaren te draaien, tenzij ze een of andere techniek vinden om de graphics ofzo NOG beter te maken.[/quote]
Dat zal vast wel. Als je ziet hoelang Sony de PS2 nog heeft ondersteund.
hoop maar dat de netwerk ook met ps3 gaat zodat als je black ops op de ps4 hebt je met ps3 mensen kunt spelen
lijkt me heel sterk want zoals al eerder gezegt ze gaan echt geen nieuwe playstation uitbrengen een jaar nadat ze de 3d functie erop hebben gezet.
En er zijn een hoop mensen die pas net een ps3 hebben. Die hebben de slim omdat die maar 300 kost.
Kijk dat wij hem nu bijna allemaal al 3 jaar hebben en er 500 euro ofso voor hebben betaald betekend niet dat iedereen dat er voor over heeft.
Dat had er trouwens niks mee te maken maar toch XD
en ik hoop het van niet want ik heb er fking 550 euro ofso voor betaald op de release dag dus hopelijk voorlopig nog ef niet xd
550? huh ik heb er een dikke ongv 800,- voor betaald bij release of heb ik het mis? dat herriner ik me wel 799.- dacht ik
Koste hij niet gwn 600 euro bij de release?
Hangt er vanaf hoe je hem kocht. ik ahd de GT5 prolugue bundel met een 40gb PS3.
en ik neem aan dat als je de PS3 los kocht, je wel wat minder betaalde, en voor de 60gb en de 80gb iets meer?
Zal van Sony zelf wel dom zijn om na 1 jaar nadat de 3d functie erop komt gelijk een jaar later een nieuwe PS te releasen. Zorg dan gewoon eerst dat die 3D functie enzo goed werkt enzo . Denk dat we pas rond 2016 een nieuwe PS kunne verwachten. Heb mijn PS3 nu bijna 2 jaar en heb nog geen klachten 😛 Had toen voor ik de PS3 had een Xbox360 maar was na maand al op die console uitgekeken. Ik hou het dus lekker bij de PS3 😛
[quote]Zal van Sony zelf wel dom zijn om na 1 jaar nadat de 3d functie erop komt gelijk een jaar later een nieuwe PS te releasen. Zorg dan gewoon eerst dat die 3D functie enzo goed werkt enzo . Denk dat we pas rond 2016 een nieuwe PS kunne verwachten. Heb mijn PS3 nu bijna 2 jaar en heb nog geen klachten 😛 Had toen voor ik de PS3 had een Xbox360 maar was na maand al op die console uitgekeken. Ik hou het dus lekker bij de PS3 :P[/quote]ja inderdaad zal wel heel dom wezen want dan lopen ze al dat geld mis van 3D games want nu verdient het nog niet zo goed (weinig mensen hebben een 3D TV) maar over een paar jaar hebben veel meer mensen 1 dus ook veel meer mensen die 3D games kopen
ik zelf verwacht hem eind 2013
Jaa, en dan is die uit, en is die fuckin duur…
En dan hoop ik als 2de dat dit ding wel de games kan afspelen.
[quote]Jaa, en dan is die uit, en is die fuckin duur…
En dan hoop ik als 2de dat dit ding wel de games kan afspelen.[/quote]
jaa, dat is bijna een ding wat zeker is. En als tie komt, is er voor mij geen enkele reden om hem aan te schaffen. Zolang hij maar de huidige games kan afspelen! 😛
[quote]Het is nog geen 2012, het is nogsteeds 2009. Echt niet dat het dan komt, het is altijd al bekend geweest dat het rond 2012-13 komt. Dat is ook het meest logisch, want dan start gewoon de 8e generatie. Dan is de PS3 er alweer 6 jaar, de X360 7 jaar en de WII ook 6 jaar.[/quote]
wat gaat de tijd toch weer snel he jongens 😛
Ben benieuwd hoe het is met die 3D tv’s die geen bril nodig heeft.
Want als die uitkomen en niet ontiegelijk duur meer zijn, gaat die bij ons in huis komen hoor 😛
[quote]Ben benieuwd hoe het is met die 3D tv’s die geen bril nodig heeft.
Want als die uitkomen en niet ontiegelijk duur meer zijn, gaat die bij ons in huis komen hoor :P[/quote]
eeuuh, internet? [url]www.google.nl[/url] ? xD
[quote]eeuuh, internet? [url]www.google.nl[/url] ? xD[/quote]
wat zeg jij dan weer??
ik bedoel niet dat ik dat nu letterlijk op wil zoeken, maar als er grote doorbraken komen dat ik dat weet.
noob
Die gaan denk ik juist meer kosten, omdat de mensen niet altijd een bril willen dragen wanneer ze een film aan het kijken zijn. Ze zullen dan waarschijnlijk ook bereid zijn om NOG wat meer voor zo’n TV te betalen…
[quote]Die gaan denk ik juist meer kosten, omdat de mensen niet altijd een bril willen dragen wanneer ze een film aan het kijken zijn. Ze zullen dan waarschijnlijk ook bereid zijn om NOG wat meer voor zo’n TV te betalen…[/quote]
Jah tuurlijk zijn die duur, maar blu ray wordt toch ook steeds goedkoper enzo, PS3 was eerst ook €600, nu €300, dus die prijsdaling komt toch wel, maar duurt denk nog wel een jaar
Van mij mogen ze nog wel even wachten
Ik verwacht geen nieuwe PS3 in 2012. Misschien, als MS een nieuwe Xbox aankondigt deze E3, wat de geruchten zijn, dan dat Sony de ps4 in 2012 aankondigt. Maar dan zal die hoogstens in 2013 op de markt komen. Bovendien zie ik totaal geen enkele rede voor sony om nu met een nieuwe console te komen, net na de launch van de Move en de fase waarin ze zich verkeren in het 3D gamen (beginfase). Het zou een domme move zijn om dit te killen door deze E3 een nieuwe ps3 aan te kondigen.
-Q
Sparen?
Wat kost ps4 dan?
[quote]Sparen?
Wat kost ps4 dan?[/quote]
hij is nog niet eens aangekondigd,hoe moet iemand de prijs weten dan.
[quote]hij is nog niet eens aangekondigd,hoe moet iemand de prijs weten dan.[/quote]
Weet ik toch niet het kan toch heel misschien zijn dat iemand iets heeft gelezen hoe duur die ongv moet zijn. gebeurt wel vaker dat de prijs bekent is voordat die op de markt is ja.
volgens mij is die niet echt
zie nu zoveel verschillende foto’s van de ps4 dat ik denk dat deze ook fake is
Ik denk dat de prijs van de PS4 wel hoger zou liggen dan de PS3 op de launch, ik ben nu al aan het sparen xD.
[quote]Ik denk dat de prijs van de PS4 wel hoger zou liggen dan de PS3 op de launch, ik ben nu al aan het sparen xD.[/quote]
Ik nog lang niet, komt toch pas over anderhalf jaar een keertje uit ..
Ik weet nog niet eens als ik um wel ga kopen. Als die meer gaat kosten als 500 € Ill pass.
Laatste tijd teveel geld uitgegeven
[quote] Van mij mogen ze best wel een redesign geven van de PS3 slim… dat zie ik liever eerder gebeuren dan dat er een PS4 uitkomt. [/quote]
denk ik ook
ps3 is nog goed genoeg