Topic: Nieuwe HDD voor pc in verkoop

04 december 2009om 10:19

Ooiii

Mijn HDD van me pc heeft het begeven. Nu wil ik wel een nieuwe kopen (waarna ik de hele set verkoop), maar ik weet niet precies of ik er zomaar 1 in kan zetten of dat ik ergens op moet letten.

Wie heeft er tips bij het uitzoeken van een nieuwe HDD? Het hoeft niet per se een grote snelle schijf te zijn, hij moet gewoon draaien op het systeem. De PC wordt met alles erop en eraan verkocht!

3 reacties

1. User  avatar
    555 XP

Je moet alleen ffe kijken of er een S-ata schijf in moet of een IDE schijf 😉
    Als het een nieuwe is een S-ata is het een oude computer is het een IDE.
    Als je niet weet of het sata of ide is moet je [url=http://gallery.techarena.in/data/513/sata-ide_lg.jpg]hier[/url] ffe kijken en als het eruitziet als de bovenste is het ide en is het de onderste is het sata.

En dus als je weet welke soort het is kan je eigenlijk elke sata of ide hd kopen.
    Alleen als je een zo snel mogelijke hd wilt moet je kijken naar de rpm en de buffer hoe hoger hoe beter 😉

0
  2. User  avatar
    3388 XP

Als je nieuwe zoek kan je op [url]www.alternate.nl[/url] kijken daar kan je precies kiezen welke je nodig hebt als je weet welke HDD voor je PC geschikt is maar ik denk dat je SATA 3,5” moet hebben

0
  3. User  avatar
    2449 XP

Wat bardfielt en rox zeggen:P
    anyway ik denk dat niemand jouw pc koopt voor 350 xD kzag laatst nog in een BCC krantje een acer pc hele set voor 400 euro met 3gb werkgeheuge en 1tb HDD, ook al had het een kutvideokaart:P

0