Topic: PS3 Internet Connectie prroblemen. Oplossing short Tutorial!

09 december 2009om 12:58

Hi everybody,

Ik ben denk ik samen met nog een kleine groep 1 van de beste Uncharted 2 spelers ter wereld online. De leaderboards liegen er niet om dus het is niet kapsones bedoeld. Na al uren spelen valt mij steeds op hoeveel mensen problemen hebben met hun internet op de PS3. Vaak verlaten mensen de match i.v.m internet errors. Sony’s PS3 schijnt volgens alle gamers de schuld te zijn. Dit is natuurlijk regelrechte onzin.

Ik heb verstand van de technische kant van dit aspect. Mijn short tutorial moet voor veel mensen de oplossing zijn voor de internet problemen. Hoop dat het voor sommige van jullie werkt. Het is niks bijzonders en als je vragen hebt ik kan je helpen. No problem.

[b]1. Je computer en je PS3.[/b]

Veel gamers downloaden ook torrents. Als je een bestand op bijvoorbeeld: Vuze* download dan zal de torrent gedownload worden naar je computers door middel van andere uploaders in de wereld, dit vereist enig internet kracht. Als je het/de bestand(en) download naar je PC is het nooit verstandig om te gaan gamen. Dit zorgt ervoor dat je PS3 connectie niet 100% draait aangezien een deel daarvan verdeeld moet worden. Dus bittorent programma’s in combinatie met je PS3 is erg slecht.

[b]2. IP adres[/b]

Het komt regelmatig voor dat mensen de PC en de PS3 op het zelfde IP adress hebben draaien. Hier geld dan ook het verhaal dat de het internet op de beide apparaten verdeeld word, op ten duur zal er dan eentje sneuvelen. Via netwerkverbindingen kan je handmatig je internet verbinding instellen & een IP adress toewijzen aan je PS3 die je PC niet heeft. Het gaat hier om het 192.xxx.x.x ip adress dus niet om het IP van [url]www.mijnip.nl[/url]

[b]3. Help, Bovenste opties werken nog steeds niet.[/b]

Nu gaan we een aantal dingen langs. Je schakelt je PS3 uit en weer aan. Nu doe je een internet verbinding test en als die hebt gedaan dan vertel de upload – en download snelheid van je PS3 en het nat type. Daarna ga je naar 192.168.x.x op je PC en logt in met het door je provider toegewezen wachtwoord. Weet je dit wachtwoord niet zeg het dan even dan lossen we dit op, is geen probleem. Als je ingelogd bent dan gaan we de PS3 als eigen server laten draaien, dit is een vrij overreacted manier, dit doe je alleen als het echt niet anders is. De tutorial hiervoor is nogal lang dus als we zover komen dan leg ik dit wel uit.

Default wachtwoord voor router inloggen zijn meestal:

admin
administrator

[i]* Vuze is het grootste en krachtigste bittorrent programma ter wereld. Voor meer informatie: [url]www.vuze.com[/url][/i]

16 reacties

1. User  avatar
    511 XP

Hey, tnx voor het posten van dit.
    Ik wordt regelmatig lastig gevallen met het bericht: Failed to connect to host/server oid
    Met MW2, soms kan ik gewoon 3 uur achter elkaar spelen zonder enig last te hebben, maar als et eenmaal begint, dan wordt ik een voor een steeds eruit getrapt omdat de verbinding verloren is gegaan.
    Ben al aan t kijken voor een nieuwe router, want de internetverbinding wordt verdeeld via een 10/100 Mbit router naar 4 locaties, en mijn internetsnelheid is 32Mbit, dus er zou eigenlijk geen probleem moeten zijn toch?

En het ligt gewoon aan mijn verbinding, want als ik een potje speel met vrienden, dan lig ik er vaak uit, en dan spelen hun nog gewoon verder en er is niks aan de hand. Heb ook al regelmatig dat ik de host ben, en dat er niemand mee kan komen, dan ben ik in me 1tje in het spel, en dan win k omdat er niemand is om tegen te spelen 🙂 …
    Me zusje speelt altijd runescape als ze thuis is, en ik denk dat het daar aan ligt…

Aangezien jij er verstand van hebt (wss :P), waar ligt het probleem? Alvast bedankt

0
  2. User  avatar
    216 XP

Ik heb een grote probleem.
    Dit probleem is vandaag voorgekomen. Wanneer ik wil aanmelden op het PSN krijg ik een error nl. 8002A548. Dit is echt vervelend! Nu kan ik er niet meer op. Ik speel altijd met deze account. Ik wou dan ook even proberen of het met mijn andere accounts hetzelfde was en daar heb ik geen problemen mee :s. Tijdens een potje MW2 werd ik gewoon afgemeld en nu kan ik er niet meer op. Wat kan ik er aan doen??

EDIT: Probleem is inmiddels opgelost!

0
  3. User  avatar
    119 XP

[b]@Dead-M[/b] Wat voor router heb je? Model + alle specificaties opnoemen als je die hebt. Waar staat je PS3 en waar staat je router en hoeveel meter verschil zit daarin? Als je me die vragen kan beantwoorden komen we al een heel eind.

0
  4. User  avatar
    511 XP

Merk: E-Tech
    Model: RTPR02

4-Port 10/100M Internet Broadband Router, With USB Printer (Niet in gebruik)

Van beneden gaat de kabel vanuit het modem naar de router, staan naast elkaar, maximaal 50cm kabel ofzo. Vanuit de router gaan er 4 kabels, die van mij moet helemaal naar boven, ik gok een 8 of 9 meter kabel.
    In me kamer staat er dan zo’n internet box, waar ik die utp kabel in moet pluggen voor internet, en dat gaat met een 10m kabel naar me PS3
    Aardig wat metertjes, maar zou niks uit moeten maken, want het heeft altijd gewoon goed gewerkt.

Meer info heb ik niet, het is een standaard router volgens mij, en het is geconfigureerd op mijn vaders pc.

0
  5. User  avatar
    119 XP

Probeer eens zonder de internet box verbinding te leggen met je PS3 en je router. Dit kan eventueel een probleem zijn. Let me know als dit het oplost. Zo niet dan gaan we verder speuren.

0
  6. User  avatar
    670 XP

heb gaming router dus heb er geen problemen mee

0
  7. User  avatar
    327 XP

Ik heb NAT-Type 3, heb je daar een oplossing voor? (KPN Experia Box, draadloos) Kabel is geen optie.

0
  8. User  avatar
    2574 XP

[quote]Ik heb NAT-Type 3, heb je daar een oplossing voor? (KPN Experia Box, draadloos) Kabel is geen optie.[/quote]

oude of nieuwe box ?
    met de oude weet ik het 😛

0
  9. User  avatar
    327 XP

Hoe weet ik of het de nieuwe of oude is :P?

0
  10. User  avatar
    3388 XP

[quote]Hoe weet ik of het de nieuwe of oude is :P?[/quote]

Kheb volgens mij dezelfde als jouw:P En ik heb de oude (A) ik heb ook NAT3

0
  11. User  avatar
    2574 XP

[quote]Hoe weet ik of het de nieuwe of oude is :P?[/quote]

recent een nieuwe gekregen ?

0
  12. User  avatar
    327 XP

Nee, hebben we al een poosje.

0
  13. User  avatar
    2574 XP

[quote]Nee, hebben we al een poosje.[/quote]

http://img48.imageshack.us/img48/3958/kpn03localnetworkss4.png
    is dat de interface als je naar 192.168.2.1 gaat ?
    die kan ik namelijk makkelijk naar 2 krijgen

0
  14. User  avatar
    327 XP

Ja… Inloggen met ADMIN en dan heb ik idd. dat, volgensmij. Maar help mij even via msn 😉

0
  15. User  avatar
    327 XP

Ik heb de oude (sx551), iemand oplossing?

0
  16. User  avatar
    524 XP

Goede tut, Deze werkt wss ook
    [url]http://www.ps3-sense.nl/forum/showthread.php?10232-Optimaliseer-Playstation-Network-(Aanrader[/url])

0