Topic: Pc snelheid?

14 december 2009om 15:31

Ik keek net op een site waarmee je kunt zien of je pc snel genoeg is voor een game, maar nu zou ik alle games kunnen doen als mijn cpu snelheid hoger is. hij staat nu op 2 gHz ofzo, en voor bijv. Mw2 heb je 3.2 gHz nodig. wat is dit en hoe kan ik het verhogen? :wacko2:

32 reacties

1. User  avatar
    3650 XP

Nieuwe PC kopen =D?

0
  2. User  avatar
    216 XP

Nieuwe processor kopen misschien ipv een pc?

0
  3. User  avatar
    1390 XP

ik heb trouwens een laptop xD
    kun je daar ook een nieuwe voor kopen?

en vinnie, deze pc is net nieuw dus dat zal t nie worden 😛

0
  4. User  avatar
    643 XP

[quote]ik heb trouwens een laptop xD
    kun je daar ook een nieuwe voor kopen?
    [/quote]
    Nope, en de meeste laptops zijn ook niet bestemd om te gamen, ze dienen meer op op internet te surfen en that sort of stuff. Maar natuurlijk kan je ook altijd een beest van een Laptop kopen dan zit je wel safe wat games betreft

0
  5. User  avatar
    1390 XP

oke, jammer dat t niet kan. 😛
    een nieuwe kopen word t toch niet dus..

0
  6. User  avatar
    1536 XP

[quote]Ik keek net op een site waarmee je kunt zien of je pc snel genoeg is voor een game, maar nu zou ik alle games kunnen doen als mijn cpu snelheid hoger is. hij staat nu op 2 gHz ofzo, en voor bijv. Mw2 heb je 3.2 gHz nodig. wat is dit en hoe kan ik het verhogen? :wacko2:[/quote]
    Moet je niet doen. Je kan het makkelijk draaien waarschijnlijk. Je moet de hele spec’s lezen en niet alleen de getalletjes. Ik eet m’n vinger op als jij een Intel Pentium 4 hebt.

0
  7. User  avatar
    643 XP

[quote]Moet je niet doen. Je kan het makkelijk draaien waarschijnlijk. Je moet de hele spec’s lezen en niet alleen de getalletjes. Ik eet m’n vinger op als jij een Intel Pentium 4 hebt.[/quote]
    Hij heeft z’n pc getest op een website (ik veronderstel op [url=http://cyri.systemrequirementslab.com/srtest/]Can You Run It[/url]) en die zei zelf dat de pc niet sterk genoeg was, dus denk ik niet dat er kleine lettertjes gelezen moeten worden 😉

0
  8. User  avatar
    670 XP

gewoon game installeren en kijken wat de game zelf insteld

bij mij ziet die er zo uit

http://i46.tinypic.com/11t925w.jpg

0
  9. User  avatar
    531 XP

hoogstwaarschijnlijk gaat MW2 niet eens op jouw laptop werken omdat de meeste laptops geen games grafisch goede games ondersteunen en om die processor zou ik me geen zorgen maken het gaat vooral over ram.

0
  10. User  avatar
    3650 XP

* Minimum

CPU
    Minimum: Intel Pentium 4 3.2 GHz or AMD Athlon 64 3200+ processor or better supported
    You Have: Intel(R) Pentium(R) D CPU 3.40GHz
    PASS

CPU Speed
    Minimum: Intel Pentium 4 3.2GHz or AMD Athlon 64 3200+ processor or better supported
    You Have: 3.39 GHz Performance Rated at: 4.068 GHz
    PASS

RAM
    Minimum: 1 GB
    You Have: 3.5 GB
    PASS

OS
    Minimum: Microsoft Windows XP, Windows Vista and Windows 7 (Windows 95/98/ME/2000 are unsupported)
    You Have: Microsoft Windows 7 (Build 7600)
    PASS

Video Card
    Minimum: 256 MB NVIDIA GeForce 6600 GT or better or ATI Radeon 1600 XT or better
    You Have: GeForce 7300 LE
    PASS
    Features: Minimum attributes of your Video Card
    Required You Have
    Video RAM 256 MB 1.6 GB
    Hardware T&L Yes Yes
    Pixel Shader version 3.0 3.0
    Vertex Shader version 3.0 3.0

Sound Card
    Minimum: Yes
    You Have: High Definition Audio-apparaat
    PASS

Free Disk Space
    Minimum: 12 GB of free hard drive space
    You Have: 111.1 GB
    PASS

Mijne =D

0
  11. User  avatar
    533 XP

7300LE? succes met het spelen met CoD:MW2 op de PC het zal…. er niet uit zien

Anyway wrm post je dit op een PS3 forum als ik het vragen mag?

0
  12. User  avatar
    1536 XP

[quote]hoogstwaarschijnlijk gaat MW2 niet eens op jouw laptop werken omdat de meeste laptops geen games grafisch goede games ondersteunen en om die processor zou ik me geen zorgen maken het gaat vooral over ram.[/quote]
    Hoezo de meeste? Dat verschilt gewoon bij laptops. Als boven de 500E een laptop kan dat wel. Speel MW2 op een jaar oude laptop van 700E.

@Pot
    Ik citeer uit de titel van het subforum:
    Xbox 360, Wii, PSP, DS en alle anderen

0
  13. User  avatar
    531 XP

[quote]Hoezo de meeste? Dat verschilt gewoon bij laptops. Als boven de 500E een laptop kan dat wel. Speel MW2 op een jaar oude laptop van 700E.[/quote]
    jah ok maar dan heb je toch al wel een redelijk sterke grafische kaart in jouw laptop zitten of niet?

0
  14. User  avatar
    1390 XP

ik heb een hp pavilion dv6 1010ed, maar grafische kaart is goed ja

met l4d2 krijg ik minimum goed, alleen bij recommend krijg ik dit:

CPU Speed
    Recommended: Intel Core 2 Duo 2.4 GHz
    You Have: 2.00 GHz Performance Rated at: 3 GHz

Upgrade Suggested: Unfortunately, your CPU Speed does not meet this requirement. Click here to see some recommendations.

0
  15. User  avatar
    533 XP

ach zo lang je videokaart goed is kan je het spelen… ik speel L4D2 op max(1440×900 @ 4xAA) maar volgens can you run it haal ik net het minimum

0
  16. User  avatar
    1390 XP

oke, bedankt 🙂

0
  17. User  avatar
    135 XP

mn CPU speed en RAM zijn allebei zwaar slecht xD

0
  18. User  avatar
    468 XP

ik weet niet hoe snel mijn pc is

0
  19. User  avatar
    585 XP

mijne laptop is ne alienware m15x en als ik diee test me diee can u run it zegt da dak nix kan draaie omda mijne cpu te zwak is:P, dus daar klopt geene bal vn want das ne i7:D

[quote]ach zo lang je videokaart goed is kan je het spelen… ik speel L4D2 op max(1440×900 @ 4xAA) maar volgens can you run it haal ik net het minimum[/quote]

4xAA is ni max he, als ge een ati kaart hebt is da 8x en een nvidia 16x of iets

van mijne desktop:
    http://i49.tinypic.com/21kdtt3.jpg

0
  20. User  avatar
    1536 XP

[quote]jah ok maar dan heb je toch al wel een redelijk sterke grafische kaart in jouw laptop zitten of niet?[/quote]
    Gewoon een 9400 M.

0
  21. User  avatar
    4682 XP

Je processor heeft er bijna niks mee te maken…. Vroeger was dat wel zo, toen berekende je processor uit waar de pikels moesten komen te staan en stuurde dat door naar je videokaart. Maar dat is nu niet meer aan de orde. Tegenwoordig berekent je videokaart zelf waar de pikels komen te staan en heeft dus zijn eigen processor.

0
  22. User  avatar
    585 XP

[quote]Je processor heeft er bijna niks mee te maken…. Vroeger was dat wel zo, toen berekende je processor uit waar de pikels moesten komen te staan en stuurde dat door naar je videokaart. Maar dat is nu niet meer aan de orde. Tegenwoordig berekent je videokaart zelf waar de pikels komen te staan en heeft dus zijn eigen processor.[/quote]

je cpu heeft er juist veel met te maken, want als je cpu niet sterk genoeg is dn vormt da ne bottleneck

0
  23. User  avatar
    3650 XP

welke site heb je eix gedaan :$?

0
  24. User  avatar
    4682 XP

Heb even snel wat op gezocht, bron: [url]http://www.technolution.eu/www/objective/objective%2012/objective12_11_2009_technologie_gpu.pdf[/url]

Gedreven door ontwikkelingen in de 3D-gamingmarkt zijn zeer snelle grafische processors ontwikkeld. Bij de eerste grafischetoepassingen rekende de CPU van de pc pixel voor pixel het weer te geven beeld uit. Daarna werd pixel voor pixel het beeld naar de videokaart gestuurd. Vervolgens gaf de videokaart slechts de pixels weer. Dit is een zeer rekenintensieve klus, zeker als dit bijvoorbeeld in een 3D-game bij 30 frames per seconde moet gebeuren met een resolutie van 1920 x 1200.In de jaren negentig kwamen steeds krachtigere videokaarten voor de consument op de markt en kreeg de videokaart zijn eigen processor, de GPU. In plaats van pixel voor pixel de videokaart aan te sturen, worden objecten en instellingen aangeleverd, zodat dezeaparte processor zelfstandig werk kan verrichten naast de CPU. :boredom:

Bioshock 1 + MSN + AVG + Internet aan loopt mijn pc op circa 18%

0
  25. User  avatar
    585 XP

[quote]Heb even snel wat op gezocht, bron: [url]http://www.technolution.eu/www/objective/objective%2012/objective12_11_2009_technologie_gpu.pdf[/url]

Gedreven door ontwikkelingen in de 3D-gamingmarkt zijn zeer snelle grafische processors ontwikkeld. Bij de eerste grafischetoepassingen rekende de CPU van de pc pixel voor pixel het weer te geven beeld uit. Daarna werd pixel voor pixel het beeld naar de videokaart gestuurd. Vervolgens gaf de videokaart slechts de pixels weer. Dit is een zeer rekenintensieve klus, zeker als dit bijvoorbeeld in een 3D-game bij 30 frames per seconde moet gebeuren met een resolutie van 1920 x 1200.In de jaren negentig kwamen steeds krachtigere videokaarten voor de consument op de markt en kreeg de videokaart zijn eigen processor, de GPU. In plaats van pixel voor pixel de videokaart aan te sturen, worden objecten en instellingen aangeleverd, zodat dezeaparte processor zelfstandig werk kan verrichten naast de CPU. :boredom:

Bioshock 1 + MSN + AVG + Internet aan loopt mijn pc op circa 18%[/quote]

ik denk ni da da maar 18% is lol 😛

0
  26. User  avatar
    4682 XP

[quote]ik denk ni da da maar 18% is lol :P[/quote]

Praat hier over mijn processor he, die op circa 19% draait niet mijn videokaart wijsneus :rofl: die draait deze game in HD, in de 3 monitor mode met het grootste gemak :boredom:

0
  27. User  avatar
    647 XP

[quote]Praat hier over mijn processor he, die op circa 19% draait niet mijn videokaart wijsneus :rofl: die draait deze game in HD, in de 3 monitor mode met het grootste gemak :boredom:[/quote]

En welke Graka is dat als ik vragen mag? :$

0
  28. User  avatar
    4682 XP

[quote]En welke Graka is dat als ik vragen mag? :$[/quote]

[url]http://www.ps3-sense.nl/forum/showthread.php/show-je-pc-en-ps3-904p8.html[/url]

0
  29. User  avatar
    585 XP

[quote]Praat hier over mijn processor he, die op circa 19% draait niet mijn videokaart wijsneus :rofl: die draait deze game in HD, in de 3 monitor mode met het grootste gemak :boredom:[/quote]

en dn ng uw cpu draait toch ng redelijk wa ze

0
  30. User  avatar
    4682 XP

[quote]en dn ng uw cpu draait toch ng redelijk wa ze[/quote]

? :shrug:

mijn pc staat ingesteld op hoge prestaties, en windowsmedia staat ook nog aan, anders heb ik geen geluid bij bioshock 1 :huh: om een af andere reden heb ik dan wel geluid :shrug: dit ligt aan windows 7.

0
  31. User  avatar
    722 XP

over clocken ofzo iets

maar dan kan die wel kapot gaan

0
  32. User  avatar
    670 XP

[quote]over clocken ofzo iets

maar dan kan die wel kapot gaan[/quote]

als je het fout doet wel ja

0