Sony spreekt over maandelijkse betaling voor PlayStation Network
Masayuki Chatani, baas van SCE Technology Platform, heeft vandaag laten vallen dat Sony een maandelijkse betaling overweegt voor het PlayStation Network. Eerder al liet ook Kaz Hirai weten dat Sony geld wil gaan vragen voor bepaalde onderdelen van deze service.
In een interview met Nikkei Japan liet Chatani weten dat Sony “tegen problemen aan zal lopen als het te afhankelijk wordt van het verkoop- en vergeet-model.” Hij vindt dan ook dat ze kosten moeten gaan dekken door niet langer alle diensten gratis aan te bieden. “Servers en dat soort zaken hebben gewoon lopende kosten”, zegt Chatani.
“Nadat we de hardware hebben verkocht, blijven we namelijk producten verkopen zoals content en services. We verwachten een enorme groei te gaan zien op het gebied van digitale content, zoals bijvoorbeeld downloadservices voor games, items voor avatars, enzovoort. Er zijn dan ook verschillende manieren waarop we betalingen kunnen gaan accepteren.”
bron: Gamez
Maandelijks betalen
“Als aanvulling op de eenmalige betaling voor verpakte software, zijn er ook modellen zoals maandelijkse betalingen, of een prijs per item, die we zouden kunnen gaan vragen. Ik denk dat deze verschillende betalingsmogelijkheden ook een zeer groot aantal verschillende speelmethoden kan brengen”, aldus Masayuki Chatani.
De laatste keer dat het PlayStation Network in verband werd gebracht met extra kosten voor de gebruiker was toen topman Kaz Hirai liet weten dat ze met zogenaamde ‘premium features’ het PSN zouden kunnen gaan verbeteren. Deze zouden volgens hem echter naast de bestaande gratis diensten gelanceerd moeten worden.
Wat vinden jullie hiervan. Ik heb op gamez.nl al flink mijn mening laten horen en nu ben ik benieuwd naar jullie mening.

Voor en tegen =D
Ik vind dat gewoon het standaart gratis moet blijven zoals nu is. Maar dat je moet betalen om op betere server te zitten beter verbinding en meer content =D Daarom tog maar op voor gestemd ;D
[quote]Voor en tegen =D
Ik vind dat gewoon het standaart gratis moet blijven zoals nu is. Maar dat je moet betalen om op betere server te zitten beter verbinding en meer content =D Daarom tog maar op voor gestemd ;D[/quote]
Ja, dat vind ik goed maar wil toch ook een beetje fatsoenlijk kunnen gamen zonder te betalen.
[quote]Ja, dat vind ik goed maar wil toch ook een beetje fatsoenlijk kunnen gamen zonder te betalen.[/quote]
Zoals nu kan dat tog ?
Het zijn alleen maar modelen ervan van hoe het ook zou kunnen. Staat zelfs nog in het bericht.
ik denk dat dit een slechte zet zal zijn van sony, veel mensen kopen nu een ps3 voor de gratis online service, voor mij zou het geen probleem zijn als ze de ps3 voor 50 euro duurder zouden verkopen en ik denk voor vele anderen ook niet.
Ik ben er tegen, want veel mensen overwegen een PS3 te kopen omdat je dan gratis online kunt gamen en dat is ook een sterk +punt van de PS3. Ik zou het dan slecht vinden van Sony om dat imago kwijt te raken.
Ff afwachten wat Sony de komende tijd nog meer hierover te zeggen heeft.
vergeet niet dat we niet meoten betalen om online te kunnen gamen enzo he.. alleen een premium iets, dus gewoon een extra iets, wat je teogang geeft tot exclusieve dingen, ik den kdat dit thema’s en betas zullen worden etc.
ik ben bang dat het wel wat meer wordt dan dat, waaronder de cross-game voicechat die ze naar mijn idee alleen achterhouden voor dit.
tegen! sony moet is normaal doen
hoezo moet sony normaal doen het is al gratis kijk naar de xbox die betalen al , als het maar minder dan 60 euro blijft 10 euro per kwartaal of halfjaar heb ik er wel voor over
Als het zoeits is dat je moet betalen en dat je dan toegang krijgt voor extra (dus niet dingen die je echt nodig hebt) dingen dat vind ik het helemaal niet erg maar zelfs een vooruit gang op psn, is het zoeits als xbox, dan snijden ze zichzelf zooooo erg in hun eigen vinger dat je de ps3 dan wel bijna dood kan verklaren.
Ik ga ervan uit dat ALS ze het doen ze voor het goede kiezen dus ik ben voor.
Ik ben echt zeer tegen 😛
Ik hoef dan eigenlijk mijn ps3 niet meer xD
Als het echt zou gebeuren, dan lijkt het net zo’n WoW ps3 console ”maandelijkse kosten” om te kunnen betalen voor dingen… slaat nergens op
voor, als ze het doen moeten ze het alleen goed doen
tegen: kan je evengoed een xbox kopen dan … 😐
Ik ben voor en tegen 😉
Als het PSN network daardoor beter word en dus minder lag hebt ben ik wel voor mits het niet te duur is.
Maar toch zie je het liever gratis hoe minder je betaalt hoe beter 😛
als ze di echt gaan doen dan is dit mijn antwoord dag ps3 en hallo pc en xbox360
god begrijpt leest nooit iemand iets goed het is al super lang bekend dat:
[b]alle bestaande diensten(die nu al gratis zijn) gratis blijven
[/b]
alleen dus voor extras betalen
Ik ben tegen hoor, niet dat mensen die straks niet betalen voor de ‘extra features’ het ondergeschoven kindje zijn (dikke lag enzo?)… Dat je dan uit wanhoop toch maar gaat betalen. Die PS3 en die games zijn al zo duur zeg… Ze gaan daar steeds meer op Microsoft lijken :p