Topic: Playstation 3 Dilemma

23 december 2009om 15:44

Hee, even mijn probleempje posten.. Ik zit nu dus met een 60GB PS3 die een YLOD heeft, nou heb ik Sony gebeld en ze zeggen dat ik voor 150 Euro mijn PS3 kan laten repareren of laten omruilen.. En dan heb ik keuze uit:

– Mijn 60GB laten omruilen voor de nieuwe PS3 maar waarschijnlijk wel een gebruikte..

Voordeel: binnen 3 weken weer terug..
Nadeel: al me 60GB pro’s kwijt

– Mijn 60GB laten repareren of laten omruilen voor een nieuwe 60GB ps3 maar dit kan wel tot 6 weken duren voordat ik hem weer terug heb..

Ik kan natuurlijk ook nog proberen me PS3 open te schroeven en hem zelf te repareren hoewel ik hier toch wel over inzit..

PS2 Spellen speel ik nauwlijks op me PS3 en een PS2 heb ik zelf gewoon nog dus dat is niet de functie die ik het meest zal missen het is eerder de 4 USB poorts..

Wat zouden jullie doen?

Laat het aub horen
THX

17 reacties

1. User  avatar
    3650 XP

60GB 😉

Is meer waard =D

0
  2. User  avatar
    72 XP

Ik snap dat de 60GB meer waard is enzo.. maar bedoel je dan ruilen of zelf proberen te repareren ik vind 150 euro namelijk best veel.. zeker met deze mooie kerst dagenXD en ergens diep in me hartje vind ik de nieuwe ps3 mooier:P

0
  3. User  avatar
    511 XP

Als je de nieuwe mooier vind..
    De nieuwe heeft grotere harde schijf, en wat moet je met 4 usb ports?
    Als je ze echt alle 4 nodig hebt, dan zijn er ook die usb expanders of hoe je ze ook noemt. Alleen ziet dat er minder mooi uit natuurlijk…
    Ik heb 2 USB slots, en tja,.. ik prik er een usb stick in als ik het nodig heb, en als ik me controller moet opladen dan prik ik die er ook in.

OF nog een optie, [url]http://www.marktplaza.nl/PS3-Yellow-Light-Of-Death-YLOD-Reparatie-Almere-100-Veilig-7908475.php[/url][url=http://www.marktplaza.nl/PS3-Yellow-Light-Of-Death-YLOD-Reparatie-Almere-100-Veilig-7908475.php]http://www.marktplaza.nl/PS3-Yellow-Light-Of-Death-YLOD-Reparatie-Almere-100-Veilig-7908475.php[/url]
    Als je het niet erg vind om naar almere te gaan, voor €80,- repareren ze je PS3, en heb je waarschijnlijk ook nog al je media/savefiles/etc. erop staan.
    Ik zou wel natuurlijk gewoon nog een backup maken als je kiest om je ps3 hier te laten maken

EDIT: Oja, btw, ik heb hier net een weekje de 250GB Slim model staan, (me 40GB leest geen disks meer -.- ga em wel laten maken nog), en hij maakt meer ‘lawaai’ / geluid dan me 40GB. Hij maakt soort van kraakgeluiden en als je een cd/dvd/bluray erin doet, dat maakt echt meer lawaai. maar hij werkt gewoon goed, tot nu toe.

0
  4. User  avatar
    2449 XP

persoonlijk zou ik tog gewoon de 60gb kiezen want ik vind die veel mooier dan de ps3 slim…

0
  5. User  avatar
    404 XP

En als je veel geld hebt:
    – koop nieuwe PS3 slim
    – laat 60GB versie herstellen/nieuwe
    – verkoop die herstelde/nieuwe 60GB versie voor ‘veel’ geld

Dan heb je meteen alle voordelen, die 4 USB poorten, daar zou ik niet wakker van liggen, daar zijn alternatieven genoeg voor.

0
  6. User  avatar
    1512 XP

[quote]Ik snap dat de 60GB meer waard is enzo.. maar bedoel je dan ruilen of zelf proberen te repareren ik vind 150 euro namelijk best veel.. zeker met deze mooie kerst dagenXD en ergens diep in me hartje vind ik de nieuwe ps3 mooier:P[/quote]ik zou hem niet zelf proberen te repareren want als het mislukt ben je alles kwijt want dan geld de garantie niet meer

0
  7. User  avatar
    216 XP

[quote]ik zou hem niet zelf proberen te repareren want als het mislukt ben je alles kwijt want dan geld de garantie niet meer[/quote]

Hij heeft nu al geen garantie meer volgens mij?

0
  8. User  avatar
    2574 XP

[quote]- Mijn 60GB laten omruilen voor de nieuwe PS3 maar waarschijnlijk wel een gebruikte..

Voordeel: binnen 3 weken weer terug..
    Nadeel: al me 60GB pro’s kwijt[/quote]
    ik zou daarvoor gaan
    ik bedoel zoals je begrijpt geef je niks om de ps2 optie
    en die 4 ports kan je makkelijk met een usb hub doen

0
  9. User  avatar
    403 XP

Ik zou hem laten repareren of een ps3 slim nemen.

0
  10. User  avatar
    441 XP

[quote]Ik zou hem laten repareren of een ps3 slim nemen.[/quote]

daar schiet ie wat mee op..?:rofl1: hij vraagt welke van de 2 ie moet kiezen..xD

On: ik zou hm laten repareren: ik vind het uiterlijk mooier, veel PS3s met een PS2 functie en 4 USB poorten zijn er niet>> dus meer waard..;)
    het is alleen jammer van die 150 eurie als je hem laat repareren, maar ik denk dat je dat snel genoeg *terug* bij elkaar hbt?

0
  11. User  avatar
    446 XP

Ik zou een slim kopen omdat ik persoonlijk een slim kopen omdat je dan zeker weer een goede heb en 2 jaar garantie(weet niet hoe dat zit bij een die je terug krijgt van sony)

0
  12. User  avatar
    2449 XP

2 jaar garantie? je hebt toch maar 1 jaar garantie?

0
  13. User  avatar
    441 XP

? dat dacht ik ook..?
    alleen op de xdoos 2 jaar tog..?

0
  14. User  avatar
    533 XP

koop een slim… is ook nog is een stuk stiller en zuiniger vergeleken met de PS3 60gb.

0
  15. User  avatar
    446 XP

owja is een jaar maar voor YLOD is het 2 jaar d8

0
  16. User  avatar
    43 XP

nou….zelf proberen zou ik maar niet doen xD
    want om hem open te krijgen moet je eerst zo’n stickertje erafhalen aan de zijkant…als je dat doet, komt er op een 1 of andere manier the staan: VOID op je sticker…en dat betekent….tja, geen garantie meer xD
    ik heb mijne ook opgestuurd, 9 dec…maar heb gisteren gebeld en zeiden dat ik hem volgende week krijg…w8 al een maand…maar komt door kerst…dus, sony is best snel hoor:O (zat voor het opsturen, nog net 3 dagen in garantie xD)
    en 150 euro is verschrikkelijk veel:O maar wat het rare is, meeste die buiten garantie zitten…buiten de 2 jaar…krijgen hem gwn gratis gerepareerd:O sony is best gul…vergeleken met microsoft:(

0
  17. User  avatar
    12 XP

[quote]
    ik heb mijne ook opgestuurd, 9 dec…maar heb gisteren gebeld en zeiden dat ik hem volgende week krijg…w8 al een maand…maar komt door kerst…dus, sony is best snel hoor:O [/quote]nou mijn 60 gb is mooi (zonder de kerst) ook 1 maand weggeweest. Sony is zeker niet snel, ze beloofdeh steeds “ja hij komt volgende weekk” maar niks hoor. 🙁

0