Topic: ingame sound door een headset

27 december 2009om 22:25

ik heb lang gezocht naar een manier om het ingame geluid van een spel door de headset te krijgen. uiteindelijk vond ik toch niet precies wat ik wou dus heb ik mijn eigen manier uit gevogelen. hierbij hoe ik het heb gedaan. ik ga ervanuit dat je de spullen allemaal hebt

[b]benodigdheden:[/b] – een usb geluidskaartje
[url]http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.22475[/url] – een headset met als input de 3,5jacks (die ook op oordopjes zitten)
– PS3
– Een spel waarmee je online kan gamen
[b] extra links[/b] (deze heb ik zelf gebruikt om het resultaat te behalen)[u] de usb versterker[/u] -knip link werkt niet-
[u]headset[/u] [url=”http://www.headsetstore.nl/online_bestellen_1583/Logitech-Premium-Stereo-Headset-ACTIE!.html”]http://www.headsetstore.nl/online_bestellen_1583/Logitech-Premium-Stereo-Headset-ACTIE!.html[/url] [b]de stappen[/b] [u] stap1[/u] pak de headset en splits de 2 uiteindes waar de jacks zitten van elkaar.

(doe dit zo lang als jij vind dat het nodig is.
(met splitten bedoel ik dat de 2 draden mic,oordoppen aan elkaar geplakt zitten die moet je van elkaar scheiden zodat je 2 kabeltjes langer krijgt )

[u]stap 2[/u] stop de mic input in de geluidskaart.
[u] stap 3[/u] stop de geluidskaart in de ps3 en de audio input in de tv gebruik als het moet een converter
[u] stap 4[/u] nu stel je deze instellingen in op de ps3 bij randapparatuur
invoerapparaat – usb geluidskaart
uitvoerapparaat – standaartapparaat

11 reacties

1. User  avatar
    1390 XP

mooie tut!

alleen ik heb niet zo veel zin om mijn dure headset uit elkaar te halen. is er echt geen andere manier?

0
  2. User  avatar
    85 XP

@patrickg

Als je een verlengsnoer van een 3,5jacks kan vinden kan je dat denk ik ook gebruiken. (Ik heb er geen verstand van maar dat denk ik:P).

ontopic: Mooie tutorial, ik heb het ook geprobeerd maar gaf het op;)

0
  3. User  avatar
    1377 XP

Ik snap niet precies wat je moet splitten? De USB-kabel van je headset of een headset met 2 jacks?

Ik heb geprobeerd je post wat op te schonen qua linkjes maar 1tje werkte er niet. Probeer dat aub zelf te doen.

0
  4. User  avatar
    3388 XP

Je moet hierbij dus geen bluetooth headset hebben he?:P Je moet zo’n PC headset nemen.

0
  5. User  avatar
    722 XP

kan j niet gewoon bij

randapparatuur
    geluid/headset
    invoer
    uitvoer

of is dat alleen voor het praten ?
    heb het zelf nooit gebruikt omdat ik van geluid uit de TV hou 😀

0
  6. User  avatar
    774 XP

Wat ik ervan begrijp moet je de 3.5 mm jack kabel splitten (moet je wel zorgen dat je een headset hebt waar een mic op zit).

0
  7. User  avatar
    14 XP

[quote]kan j niet gewoon bij

randapparatuur
    geluid/headset
    invoer
    uitvoer

of is dat alleen voor het praten ?
    heb het zelf nooit gebruikt omdat ik van geluid uit de TV hou :D[/quote]

Dat is alleen voor het praten ja.. De stem kan je laten uitvoeren op de boxen van je tv/boxen of je headset:P

0
  8. User  avatar
    369 XP

daaamn… ik heb bluetooth headset… het kan echt niet anders?

0
  9. User  avatar
    1918 XP

Ik ben echt heel lang op zoek geweest naar een goede game headset. Voor mijn ps3 en ik heb er een gevonden een senheiser pc161 en een usb geluidskaart dat is bijelkaar 70 ongeveer. Dan heb je een top headset waarmee je ingame geluid en Voice kan horen en het aan sluiten is heel simpel. Je hebt 2 x 3.5mm Jack een voor geluid en de ander voor voice de een stop je in je tv en de ander in de usb geluidskaart en die stop je in je ps3.

0
  10. User  avatar
    363 XP

Tritton AX PRO 5.1 is all a gamer wants!

0
  11. User  avatar
    51 XP

[quote]Tritton AX PRO 5.1 is all a gamer wants![/quote]

JA, [url=http://www.headsetshop.nl/product/91152/tritton-ax720-dolby-digital-professional-gaming-headset.html?ref=11874&gclid=CJf3uLP68KICFYcrDgodrlwKkg]deze[/url] heb ik en werkt perfect. Kost wel even wat Maar geen gezeur meer dat het geluid te hard staat en alles via de headset. Mic is ook erg goed op dit ding.

0