De Assassin’s Creed serie wordt met het jaar bekender. Dit jaar hebben we Assassin’s Creed III voor de consoles en Assassin’s Creed III: Liberation voor de PlayStation Vita gekregen en Ubisoft is niet van plan het rustiger aan te doen. Chief Sales en Marketing Officer Geoffroy Sardin heeft namelijk vertelt in een interview met GamesIndustry.biz dat er hard aan het merk Assassin’s Creed wordt gewerkt.

Volgens Geoffroy Sardin wordt er namelijk hard gewerkt aan een cross-mediaal merk. Dit merk moet naast games onder andere figurines, boeken en films tot stand brengen. Ubisoft ziet Assassin’s Creed namelijk één groot globaal merk worden. Total Life Cycle Management heet dat in Bedrijfskundige termen.

Dat deze aanpak succesvol is, valt te zien aan de verkoopresultaten van Assassin’s Creed III. Waar Assassin’s Creed: Revelations nog onder de 2 miljoen verkopen had in de eerste week, heeft Assassin’s Creed III maar liefst 3.5 miljoen exemplaren verkocht in de eerste week. Dit wordt niet alleen bereikt door meer contact te zoeken met de grootste fans van de serie, maar ook door het publiek te verbreden.Gebruik van Social Media, advertenties in geselecteerde bioscopen en een brede reclamecampagne op televisie moeten samen een nog grotere fanbase creëren. Dit lijkt succesvol als we naar de verkopen mogen kijken.

Geoffroy Sardin is ook erg enthousiast over AC III: Liberation. Ubisoft is erg tevreden met de verkopen van Assassin’s Creed III: Liberation en het lijkt er op dat ook de Vita een vervolg gaat krijgen.

Fans van de Assassin’s Creed serie kunnen dus opgelucht ademhalen. Deze serie groeit nog steeds met elke nieuwe release en Ubisoft weet dat ze een geweldige IP in hun handen hebben. 2013 zal naar verwachting de eerste Assassin’s Creed film brengen en als de jaarlijkse productie en release van de Assassin’s Creed games door blijft gaan dan kunnen we hopelijk eind 2013 weer een nieuwe game verwachten.