http://playsense.nl/images/file/img_513a02daa160e.jpg

De ontwikkelaar achter Dishonered is erg blij met Sony’s beslissing over de hoeveelheid geheugen in de PS4. Zoals je wellicht al weet gaat de PS4 8GB GDDR5 geheugen bevatten en veel ontwikkelaars zijn hier behoorlijk blij mee, zo ook Dishonored’s lead level designer Christophe Carrier. De ontwikkelaar spreekt zijn ongenoegen uit over hoe het elke keer weer een strijd is met geheugen en er dan weer dingen verwijderd moeten worden.

Zo worden er op het moment levels gesplit en worden niet speelbare personages uit de game verwijderd, omdat er niet teveel kunnen zijn. Meer geheugen stelt je dus bijvoorbeeld ook in staat om enorme slachtvelden te creรซren met vijanden, iets wat voorheen niet mogelijk was, althans niet met ook mooi graphics.

“As a level designer we are struggling against memory every day,” he enthused. We cut things, we remove things, we strip things, we split the levels, we remove NPCs from levels because there’s not enough memory.

“So knowing that memory is something that is going to be improved in the next generation of consoles โ€“ to us, it’s a joy. It’s something that we were waiting for.

“We were PC gamers at the beginning. We love PC games, and we had to make games on consoles. But the main problem was memory. The processors are good, but the memory, for our games, is the most important. So it’s great.”