De ontwikkelaar achter Dishonered is erg blij met Sony’s beslissing over de hoeveelheid geheugen in de PS4. Zoals je wellicht al weet gaat de PS4 8GB GDDR5 geheugen bevatten en veel ontwikkelaars zijn hier behoorlijk blij mee, zo ook Dishonored’s lead level designer Christophe Carrier. De ontwikkelaar spreekt zijn ongenoegen uit over hoe het elke keer weer een strijd is met geheugen en er dan weer dingen verwijderd moeten worden.
Zo worden er op het moment levels gesplit en worden niet speelbare personages uit de game verwijderd, omdat er niet teveel kunnen zijn. Meer geheugen stelt je dus bijvoorbeeld ook in staat om enorme slachtvelden te creรซren met vijanden, iets wat voorheen niet mogelijk was, althans niet met ook mooi graphics.
“As a level designer we are struggling against memory every day,” he enthused. We cut things, we remove things, we strip things, we split the levels, we remove NPCs from levels because there’s not enough memory.
“So knowing that memory is something that is going to be improved in the next generation of consoles โ to us, it’s a joy. It’s something that we were waiting for.
“We were PC gamers at the beginning. We love PC games, and we had to make games on consoles. But the main problem was memory. The processors are good, but the memory, for our games, is the most important. So it’s great.”
“Slachtvelden” of “slagvelden”?
@62.194.219..xxx:
Wat maakt het uit, je slacht toch iedereen die je ziet.
@62.194.219..xxx: Beide
@M4GN3T:
Is het nou 8 gb GDDR5 aan gpu geheugen of aan ram?
@Omer58: ram;)
@Omer58:
8GB unified systeem geheugen dus totaal geheugen waarvan 512MB voor het besturingsysteem zou moeten zijn. Ondanks de geruchten dat het OS steun van een onafhankelijke chip zou hebben denk ik dat er nog is 512MB vergrendeld is in het geval ze het nodig hebben voor de toekomst.
Unified geheugen dus zoal de GPU als CPU maken gebruik van hetzelfde geheugen. Ontwikkelaars kunnen zijn vrij om te bepalen hoeveelheid beschikbare ram toe te wijzen naar CPU of GPU.
@Omer58:
Het is voor beide, developers kunnen zelf bepalen hoeveel ze naar de CPU en GPU laten gaan.
edit: o, ook al gezegd door de persoon boven mij ๐
@Naampjeโฆ: 512 is weinig denk eerder aan 1GB . maar het is GDDR5 is zou zo 512 kunnen zijn ๐ en dan met Internetten zou die wel 1GB pakken. en misschien is het OS ook wel super ligt ๐
Hoe veel is de hardeschijf van ps4.toch niet 8 gb of is dat de snel.als het 8 gig is Dan wacht Ik wel met kopen,later komt toch met veel gb
Dikke shit allemaal goed nieuws hopelijk maken ze meer waar als bij ps3 goede console opzich maar veel downers!
@Naamโฆ: ga de vanuit minimaal 320 en 500 5200RPM. want die heeft sony zoveel ingekocht voor de PS3 dus makkelijk om die ook in de Ps4 te plaatsen . of we gaan naar 1TB 7200RPM kost ook geen hol meer ๐
@Naamโฆ:
De harde schijf is voor zover ik weet nog niet bekend, zal ook wel weer in verschillende grootten te koop komen. 250GB of meer bij launch zou ik in ieder geval mooi vinden ๐
Ik verwacht minimaal 500GB HDD op 7200rpm
1TB HDD zou alleen handiger zijn als ze meer de aandacht op digitale distributie gaan leggen.
Hopelijk ook flash schijven ondersteuning.. intern of extern
Ik hoop op SSD
kunnen jullie verschil laten zien wat erop vooruit of achteruit is gegaan tussen de PS3 en PS4?
PS als je dit kijkt is dit het nummer van Duffy: no mercy.
Girls’ Generation ์๋ ์๋_Dancing Queen_Music Video
Deze nummer is ook erg bekent in de oren. maar waarvan ook al weer? Ze doen het niet verkeerd
์ํ์์ค_Electric Shock_Music Video
@da_teamkilla:
Ow oke nice