Dat Sony er zijn hand niet voor omdraait om een hoop verschillende pistes te volgen, mag inmiddels wel duidelijk zijn. Zo niet, denk dan maar even terug aan toptitels als Flower en Journey, die allebei indruk wisten te maken, niet in het minst door hun originele opzet.

Sony experimenteert ook graag met allerlei businessmodellen en zal dat ook op de PlayStation 4 blijven doen. Het laatste voorbeeld: in een interview met GameInformer heeft president Shuhei Yoshida verklapt dat de uitgever aan een free-to-play titel voor de PlayStation 4 sleutelt.

Over welke game het gaat (of zelfs in welk genre het spel zich zal afspelen) heeft de man nog niet bekendgemaakt, al hopen we dat er snel genoeg concrete informatie opduikt. Een free-to-play titel is namelijk altijd een interessant vooruitzicht, en niet alleen als marktstrategie.

“We are developing a free-to-play type of game, but we haven’t announced it yet. Overall, we are increasing investment in the digital side of development, either through digital titles like Journey that we’ve been doing, but also trying to add more service-based models to our games going forward, like DLCs or additional features post-launch.”