De lancering van firmware 2.00 ging niet vlekkeloos, er is zeer regelmatig onderhoud aan het PlayStation Network en ook heeft het netwerk de laatste tijd geregeld er voor korte of langere duur uitgelegen vanwege onbekende storingen. Daarmee is de kwaliteit van het PSN wat achteruit aan het gaan, wat vooral voor ons als consument erg vervelend is.
Sony probeert problemen natuurlijk te voorkomen en waar ze ontstaan zo snel mogelijk op te lossen, maar het is en blijft wat wisselvallig momenteel. Sony heeft zich via Michael Ephraim (Australische PlayStation 4 baas) hierover uitgelaten door zich wederom te verontschuldigen.
“Listen: we’re really, really apologetic,” he said, speaking in an interview published today.
Hier voegde hij aan toe – zonder de indruk te willen wekken dat Sony zich hierachter verschuilt – dat het een lastige ervaring is om een robuust netwerk als het PlayStation Network draaiende te houden. Als er problemen zijn (bijvoorbeeld met de firmware update) is het een dag of twee drie wachten en er is een oplossing. Toch kunnen er altijd problemen ontstaan, want ook het PlayStation Network is niet ‘bulletproof’.
“Dealing with network and digital – I’m not trying to spread or deflect anything, but dealing on such a robust network is a tricky experience. The good thing is we’ve launched 2.01, which has fixed the rest mode, and has fixed the YouTube app.
“It was very unfortunate. We hate that. The network was down during the 2.0 release. It’s very unfortunate. Those things are gonna happen over time. We’re not bulletproof on those things.
“I think the good thing is, we reacted quickly and the fix is out, about two or three days after. So we apologise. Like I said, dealing with global network loads and concurrent users for a platform that is ever expanding because of our sales being so strong is tricky at times, and we’re not infallible.”
Zolang ze dezelfde fout geen twee keer maken kan ik er mee leven.
Ik vindt dat er afentoe zo enorm geklaagd wordt over PSN. Sony doet echt wel haar best en met die klachten van firmware 2.0 waren ze er ook echt snel bij.
Volgens mij heeft Xbox Live nu ook wel problemen met het netwerk.
En jep, ik betaal er ook voor, ik baal er ook van. Maar netjes zijn ze altijd… hoe dan? Door het op te lossen!
Noem 1 manier hoe Sony problemen met het network helemaal zou kunnen voorkomen…. ben benieuwd…
Ik heb er echt geen last van, merk er vrij weinig van. Sony wil het liefst ook dat alles perfect werkt, het is niet dat zij er op zitten te wachten. Het is makkelijk om te klagen, vooral als jezelf alles perfect doet.
Als psn langer zulke problemen heeft verkoop ik met verdriet mn ps4 en koop ik een xbox one
Wat een onzin. Ik betaal niet om medelijden te hebben met Sony dat het allemaal zo lastig is. Als het zo lastig is mag je betere mensen inhuren en dan gaat de prijs omhoog. Ik werk een hele dag voor mijn centen en wil dit uitgeven aan iets wat perfect werkt. Zodat ik in mijn vrije uren kan doen wat ik graag doe, gamen. Nu kom ik thuis en vaak werkt het niet of is het traag etc.
Het commentaar dat het lastig is, wil ik niet horen. In het bedrijfsleven ga ik ook niet zeggen tegen een leverancier van ons dat ik het wel begrijp als het plansysteem eruit ligt. Nee, dan krijgen ze de wind van voren want er wordt betaald door ons en ze kosten ons veel werk en dus geld.
Dat gepiep dat het lastig is om een netwerk up te houden doen ze maar lekker bij hun leveranciers. Sony moet ervoor zorgen dat het werkt. Zodat ik als klant kan genieten zonder problemen.
Laten ze het lage download snelheid fixen
Als je thuis een aansluiting hebt van kpn ziggo of wat dan ook, dat heeft ook zo vaak een storing en problemen. En daar betaal je ook voor. Die dinge gebeuren nou eenmaal. Mensen doen net alsof psn er elke dag uitligt of dat hun ps4 100x kapot is gegaan.
Ik zeg, maak het weer gratis. Het is al gebleken dat PSN met betaalmethode niet beter presteert dan Xbox live. Dus maak het maar weer gratis, you’ve failed Sony.
Lol daar waren we allang achter…
@GamefreakRob: Er wordt overal om geklaagd als het om gamen gaat.
1 bug en je krijg een geklaag van hier naar tokio.
@92.69.214..xxx: ik heb een garantie dat mijn verbinding 99% van de tijd up moet zijn. Anders krijg ik mijn geld terug. En wat andere bedrijven doen maakt mij niks uit. Het “ja maar andere bedrijven hebben dit en dat” doet mij niks. Sony moet zijn zaakjes op orde hebben. Heeft weinig te maken met andere bedrijven.
@PSknul: Hoezo zouden ze het gratis maken?? Sony lost het toch netjes op. Ps4 verkoopt als een gek en er zijn genoeg mensen die nog op hun ps3(gratis online) gamen, tel daarbij ook nog het aantal nieuwe ps4 gebruikers(ps4 verkoopt echt enorm goed) en het aantal (vergeleken met de ps3 en ps4 heel erg weinig)psvita gebruikers erbij op. Als het gratis was, zouden we niet eens al die oplossingen zo snel krijgen en zouden er weer gezeik komen dat Sony net als Xbox een betaalde lidmaatschap moet doen. Dit gebeurd nou eenmaal, omdat Sony eerst gratis was en de server minder stabiel was. Ze zitten nog momenteel in een overgangsfase. Als je ergens investeert, ga je toch ook niet gelijk van uit dat je het gelijk terug krijgt??
Ik vind opbouwend kritiek wel goed, maar deze gezeik van een aantal gebruikers hier gaan erg te ver. Nix is perfect en wordt ook niet perfect. Ook Xbox One, WiiU en PC hebben problemen en niet alleen de ps4… Ga dan eerder stoppen met gamen, dan blijven gamen. Van gezeik worden we ook niet allemaal vrolijk op en is ook niet goed voor je “eigen” gezondheid 😉
Ik heb één keer problemen gehad met PSN op de PS4.. Dat was toen me friendslist niet laadde, trage menu en dat ik offline weergegeven werd bij me vrienden om vervolgens een partychat niet kon joinen. Was geloof ik periode met driveclub release als ik me goed herriner en was maar een paar avonden. Verder geen problemen gehad en ben ik een tevreden PSN-user!
Sinds we nu moeten betalen voor online multiplayer verwacht ik ook dat het netwerk een stuk beter wordt. Weinig van gezien tot nu toe.
Betaal elke maand gvd een godsvermogen van mn lage studenteninkomen maar psn is vaak trager dan mn iphone6+ alst op internet aankomt. Dat kan toch niet
Kben blij dat ze het toegeven !
Ik speel NIET meer online, op me ps4 .alleen nog op me xboxone, en dat gaat wel goed,. ook zonder onderhoud of op me pc gaat ook top en vaak nog beter beeld ook
Het geen je hier ziet is het verschil tussen een hardware fabrikant (Sony) en een leverancier van (server)software (Microsoft).
Sony heeft zijn hardware op orde en Microsoft zijn servers
Is het vervelend af en toe? Ja! Ga je er dood van? Nee!
@92.109.57..xxx: Jah ik kan dan ook hetzelfde terug zeggen aahaha.
Ps4 persoonlijk geen probleem gehad, alleen Alpha Evolve(maar das geen game waar ik geld voor heb betaalt.)
PC soms, bijv. CounterStrike GO.
Xbox One ook geen probleem gehad, maar qualiteit enzo minder dan PC en Ps4. In het algemeen heeft alle 3 systemen af en toe problemen. Persoonlijk ervaring =/= Iedereen. Laten we met zijn allen even een lijstje maken(wel eerlijk zijn hea) om weet ik veel wat te bewijzen….. 🙂
@24.132.148.xxx: Ik ben ook een student. Ga werk zoeken ipv dom zit te vloeken om iets doms. Met dat lage Stufi zal ik idd een Iphone 6 kopen of een abbo vastleggen..
Elk netwerk ligt er wel eens uit. Geen probleem. Het enige waar ik me aan stoor bij Sony is dat je nooit weet wanneer er een update komt en wat ze willen gaan aanpakken in de toekomst. Microsoft heeft elke maand voor de xbox one een update.
niemand weet wanneer sony een update uitbrengt. Zo stoor ik me aan t feit dat ik in partychat en cod 80x de melding krijg dat de audio op party prioriteit staat. Fix die shit. Kleine irritaties die simpel te verhelpen zijn.
@24.132.148.xxx: Hmmm jij spreekt jezelf tegen. Als je 4,16 euro per maand voor PS+ teveel vind maar wel een iPhone 6+ hebt moet je anders maar een andere telefoon pakken die een stuk verdeliger is.
Dat kun je ook meer uit je stuffie halen. Prioriteit stellen! 4.16 euro voor PS+ is super weinig geld voor het geen wat je ervoor terug krijgt, maar helaas blijven de zeikende krenterige nederlands toch bestaan.
Het enige wat de meeste mensen tegenwoordig kunnen doen is zeuren..
Iedereen wilt alles perfect maar zelf zijn we ook niet perfect.. Niks is perfect, alles heeft wel een fout.
Laat sony nou maar gewoon alles oplossen. Als ze niks proberen komt er ook geen verbetering.
Amen.
@24.132.148.xxx: Rot toch op het is maar 50per jaar dat komt uit op maar zo 4’16 per maand . Minder zuipen moet je want je lult onzin kut student.
Maar je kan wel een schijt bend Phone bekostigen die veel meer kost dan 4’16 per maand
@Denders: Ik ben dan wel benieuwd bij welke provider jij zit haha
@77.173.96..xxx: Laat ik het zo stellen; Op PS3 is het gratis. Zelf heb ik op de PS3 niet zoveel problemen gehad als nu met de PS4 – dat rechtvaardig de abonnementsgelden niet – ik hoef al die plus titels niet, dus laat ze dan PS+ optioneel laten, zodat je i.i.g games kan multiplayer”en” – wil je gebruik maken van Shareplay en Gaikai dan mag je PS+ aanschaffen, ik hoef het niet, maar dat wordt mij wel opgedwongen. Ik zou zeggen, Sony bespaar je bandbreedte en networkload en maak het optioneel.
Je “opbouwende kritiek” op dat de pc ook problemen heeft/had is deels waar. Dat is puur en alleen te wijten aan de ontwikkelaars en niet aan het platform daarnaast is PC “gratis” om online te kunnen, losstaand van WOW en dergelijke – waarbij overigens de PS3/4 gamer ook bij bijvoorbeeld een TESO naast de PS+ gelden ook voor TESO nog eens moet lappen.
Dat PSN regelmatig down is, heb ik niet veel last van. Ik erger me mateloos aan de games zelf: Uitstel, bugs, (server- of programmeer)fouten etcetera.
Alles wat met internet te maken heeft hapert wel eens. Niet moeilijk om doen.
Afwachten,verder spelen en niet zo janken.
Ik zou vooral blij zijn als Sony duidelijk zou zeggen dat ze het playstation netwerk aan het verbeteren zijn. Nu hoor ik vooral onderhoud om problemen te verhelpen die zijn ontstaan, ik hoor niets van onderhoud om het netwerk te verbeteren.
Verder vind ik het altijd raar als een bedrijf de drukte door sterke verkopen altijd als een probleem beschrijft. Natuurlijk is de drukte lastig, maar daarom mag je het nog niet als excuus gebruiken.
Wel een klote periode voor Sony,er zijn veel mensen die moeten gaan verlengen want de PS4 is nu 1 jaar oud.
@24.132.148.xxx: Jij vind 4-5 euro een godsvermogen,maar je hebt wel een iPhones 6+.tja klopt niet he
@24.132.148.xxx: Hahaha, nou als je een iPhone 6+ koopt op je kennelijk magere studenteninkomen ben je uberhaupt niet goed bij je hoofd. Gezien de feit dat je voor dergelijke merkjes veel maar dan ook veel te veel betaald moet je ook niet klagen over die 2-3 dagen in het jaar dat je abonnement het niet werkt.
Overigens liggen mobiele netwerken er vaker uit dan dat en kunnen zij ook niet overal in Nederland 100% connectiviteit garanderen. Maar daar betaal je ook gewoon voor.
Vind het allemaal wel meevallen met PSN. De keren dat ik even niet online kan zijn per jaar op 1 hand te tellen. Maar klagen kunnen we in Nederland als de beste.
Hoezo een godsvermogen? Psn plus is rond de 50 euro voor een heel jaar soms zelfs goedkoper als je goed zoekt dus wat zeikt iedereen…@24.132.148.xxx:
@Sony: zakelijke contracten
Duurt soms een minuut om een bericht te versturen. Blauw scherm in de store, Psn werkt verre van optimaal.
Ik weet niet maar als upc, ziggo of kpn er zovaak uit liggen zijn ze zo onderwerp bij een consumentprogramma op tv.
Ik vind het een beetje overdreven hoe mensen wel eens zich aanstellen over die online gedoe ja soms is het niet helemaal 100% werkend so what niks is perfect dus ook niet psn.
En dat je moet betalen voor online te spelen tegenwoordig betaal je overal voor om online te zijn dus klagen heeft geen zin. Ik heb de ps4 sinds launch en hoevaak is last heb gehad kan ik nog op 1 hand tellen. En als die het eens niet doet f*ck it ga je tog wat anders even doen. Plus ik vind dat ze ook wel aan de klanten denken. Kom op niet zo aanstellen en gewoon hamen. Je leven is echt niet over als die eens een paar uur eruit ligt. Ga dan je vriendin lastigvallen of iets of zoek het sociale leven op. Voor mij is het goed ik ben blij ermee zouden misschien meer mensen moeten doen. Sorry als ik iemand beledig of iets maar ik vind als er zoveel mensen op de servers zitten dat je ook wel moet begrijpen dat het niet altijd vlekkeloos loopt.
PLAYSTATION FOREVER NO MATTER WHAT.
@24.132.148.xxx: Ja man een godsvermogen van 5 euro per maand of nog iets minder. Jezus hoe kan je rondkomen met zulke uitgaven…..
@PSknul: Ik zie het meer als een investering. Het klopt idd dat het vervelend is dat je voor online moet betalen. Maar het kost maar 50,- of minder (ligt aan waar je het koopt) per jaar. En hoelang mensen en meer mensen het investeren, hoe meer we later er van gaan profiteren. Het kan niet gelijk of in korte termijn gelijk goed gaan, zo werkt het gewoon niet in het realiteit. De reden waarom de servers zoveel problemen hebben is vanwege het aantal users dat steeds toeneemt met het aantal functies dat ze in het firmware stoppen. Als ze het gratis gedaan zouden hebben, dan zouden er functies ontbreken en zou het nog slechter gaan dan dit en uiteindelijk: Meer gezeik dan dit. Dingen waarvan ik wel irriteer zijn de basics dingen die al eerder genoemd zijn, zoals message laden dat echt lang duurt en geen offline status.
Pc ftw . Ik wist dat het de verkeerde kant op ging met Sony. Rips4
Zeik niet, is masr 50 eoro per jaar, pleeppapier is duurder!
wat een zeikerds zitten er hier zeg. PS+ is een geniale uitvinding. Ze hadden het op PS3 ook al mogen verpichten imo. Iedere maand gratis spellen en nog zagen, toont aan hoe triest de jeugd van tegenwoordig is 🙁
@24.132.148.xxx: arme student met iphone 6+? LOL
@Denders:
+1
@24.132.148.xxx: zo weinig € heb je dan niet als je een IPhone 6 hebt.
Zon abbonemt is al gauw €60 P maand en ps plus €5 P maand.
Dus stop met zeuren anders koop een lg.
@Xnator:Gelijk heb je , maar psn heeft een fout gemaakt met Diveclub daardoor moeten ze nu de hete kastanjes uit het vuur halen .
Maar ik geloof nog altijd in ps4 en er staan hier reacties waarvan ik denk ” waarom al die troep ”
BV die met zijn Ipfone wat een lul , je hebt er dan die dit gaan gebruikten om over te stappen naar de kutbox , sommigen hebben dan weer connecties ??? , Wat een hoop stront !!!
Sony is goed bezig en ik blijf fanboy ! Hebben we al 3 weken zonder psn geweest ? NEE .
Wel op 360 is dat wel gebeurd dus ga dan naar de kutbox en krijg games van 5 jaar oud .
LOSERS , voor degene met gelul 🙁
@Denders:
Je komt vaak thuis en werkt psn niet? Sorry maar dat is echt zo overdreven.
Sinds firmware 2.0 werkt het laden van de vriendenlijst ook perfect.
Grappig om te zien dat er zoveel mensen zijn die sony blijven verdedigen. Sinds je moet betalen om online te kunnen, is het alleen maar slechter geworden.
Dat dit zomaar geaccepteerd word is wel triest haha
@86.80.103..xxx: Het is triest dat jij zo negatief bent hahaah. Het is niet verdedigen, zo werkt het gewoon in het realiteit. Firmware 2.0 neemt Shareplay enzo mee, wat de ps3 niet heeft. Ook dit gaat extra problemen zorgen dat niet gelijk achterhaalt kan worden, totdat het life gaat. Mensen die denken dat alles perfect moet werken, terwijl ze dit niet kunnen realiseren weten niet waar ze het over hebben. In dit geval, jij.
Als je voor iets betaald en het werkt niet naar behoren heb je recht om te klagen. Doe je dit niet. Ben je of gewoonweg dom of een hele dikke fan boy. Meeste bedrijven proberen dit ook wel weer goed te maken. ( denk bv aan gratis films bij je tv aanbieder, of gratis belminuten bij tel aanbieder.) Sony doet niks mede dankzij jullie geweldig fanboy gedrag
@77.173.96..xxx:
Haha ignorance is bliss. Goed bezig… Sony vind je vast heel lief
@86.80.103..xxx: This niet ignorance, this gewoon het realiteit. Als je in iets belegt, denk je dan ook gelijk dat je het gelijk terug krijgt? Als je een plant plant, denk je dan gelijk dat het plant ineens bloeit? Alles kost tijd, vooral met servers. Sony is niet perfect, dat probeer ik al steeds te zeggen. Hoe kan ik complimenten van Sony krijgen als ik al dat aangeef? Ik denk dat jij eerder een “hater” bent, dan dat ik een “fanboy” ben. Als ik een “fanboy” ben, dan snap ik niet waarom ik ook nog op PC en Xbox One gamed. Ook ben ik nog van plan om WiiU te kopen voor alleen Super Smash. Echt. Geef mij nou eens argumenten dat wat Sony doet slecht is, ik speel “bijna” dagelijks online en merk er geen hond van.
@92.69.211..xxx: Neeh, jij vergelijkt dingen dat voorkomen kan worden met servers dat niet voorkomen kan worden. Sony kreeg al kritiek met DDOS, terwijl Sony daar ook nix aan kan doen. Niemand kan daar wat aan doen. CSGO heeft bijvoorbeeld ook alleen DDOS, dat niet verholpen kan worden. Jah je kan maatregelen nemen, maar nix is bulletproof. Dit geldt ook voor wat nu gesteld wordt. Als Sony kapotte PS4 leveren, dan heb je het recht om vergoeding te vragen en Sony had daar prima oplossingen voor toen dat gebeurde. Maar een server dat “af en toe” problemen heeft kan je gewoon niet zoveel tegen doen, zo werken servers nou eenmaal. Ik denk dat jij eerlijk gezegd niet weet wat een server is en wat er allemaal gebeurd of wel?
Ik vind het wel triest dat mensen die klagen alleen maar zwart en wit zien… Dit is net zo triest als de discussies over “Zwarte Piet being racist or not”, “Xbox One < Ps4" of "Ps4 < Xbox One" enzo. Als het zo door gaat, ben ik bang dat sommigen gewoon met the flow meegaan en niet eens doorhebben dat ze gewoon BS zitten te lullen :s
@Denders:
Wat een lul verhaal, techniek kan je altijd in se steek laten hoewel tijd, geld en moeite je er ook insteekt.
En als het je allemaal niet zint, staat het je ook gewoon vrij om je ps4 te verkopen en ergens anders als een klein kind te gaan lopen janken…. Pfff
@77.173.96..xxx:
Ik heb zowel de one als de ps4 in huis dus fanboy is niet van toepassing. Jij hebt dan blijkbaar meer geluk als anderen. Het is bekend dat het online gedeelte problemen heeft. Betaal er net zoveel voor als bij micrisoft (waar het wel werkt) dus mag er ook wat van verwachten toch! Ow en je vergelijkingen zijn grappig maar missen de plank volledig :p maar verder even goede vrienden hoor
@77.173.96..xxx:
Hij hoeft er ook geen verstand van te hebben. Degene die betaald worden van het abonnementsgeld wel. Die aanvallen waren klote en inderdaad lastig te voorkomen. Maar er zijn wel meer problemen de laatste tijd die daar niks mee te maken hebben
@86.80.103..xxx: Geef een voorbeeld dan dat ik volledig mis sla 😉 Zolang jij met nix op komt, blijft je comment ook nix 😉 Haters gonna hate right 😀
@77.173.96..xxx:
Ben geen hater hoor. Maar als iets niet goed is dan ben ik wel kritisch.
1. alle downtime vanwege onderhoud. Dat jij misschien geen last hiervan ondervind dat is mooi. Ik heb hier wel al veel last van ondervonden vooral omdat ik vanwege m’n werk al niet heel veel tijd heb om te gamen. Extra zuur dus als je een potje online wilt gamen en het werkt niet.
2. het hele driveclub verhaal. Of het probleem hier nu te wijten is aan de studio of aan sony weet ik niet. Maar het blijft een grote faal aangezien sony hard op deze game had ingezet.
3. Dan nog de systeemupdates die elke keer weer met nieuwe problemen komen. Was heel prettig om te merken dat m’n systeem niet meer uit slaapstand wilde komen en er na de reset data verloren was gegaan.
Als ik een zaadje plant dan weet ik van te voren wat ik mag verwachten.
Als ik een console koop incl een abbo voor online game weet ik ook wat ik mag verwachten. En dat is niet wat we nu krijgen…. Hopelijk gaat sony z’n zaakjes snel wat beter regelen
@188.207.79..xxx:
1. Dit hoeft niet altijd Sony’s schuld te zijn. Het kan ook aan het bedrijf liggen die the game heeft gepubliceerd. Ik snap niet dat ik alleen zonder problemen kan gamen. Ook ik kan niet vaak gamen, vanwege study en “part-time” job. Wat voor game speel je dan als ik mag vragen? De problemen die ik heb waren vaak van het bedrijf, bijv. toen Ik Destiny speelde had ik problemen dat van Bungie zelf kwam.
2. Driveclub is de studios eigen fout. Er werd al aangegeven dat het niet Sony’s fout is, maar een programmeer fout. Dus dit kan je niet op Sony schuiven. Ik snap dat het vervelend is, maar dit op Sony schuiven, is “basicly” alles wat fout gaat in de gaming industrie waar Sony mee te maken heeft op Sony te schuiven waar zij dus basicly ook “weer” nix kunnen doen.
3. Deze is idd vervelend en ook Sony’s schuld. Ik kan dit gewoon niet verdedigen, aangezien ik dit ook had en bang was voor “blue light of death”. Dat data kan je hoewel wel voorkomen door je save data via the psplus cloud up te loaden. Dit doet de ps4 dan automatisch.
Laatste is hetzelfde. Geldt ook voor planten. Er kan altijd iets gebeuren waardoor een plant ook niet volledig bloeit tot hoe jij het wilt hebben. Dat is wat ik probeer te zeggen namelijk. Meestal gaat het goed, maar niet altijd. Servers ook. Meestal gaat het goed, maar er ontstaan sowieso wel weer eens problemen her en der. Vooral nudat de ps4 ook zoo hard verkoopt in tegenstelling tot de ps3 toen des tijds.
Ik heb mijn ps4 al verkocht. Wat een onstabiel apparaat! Kwam vaak niet in de ps store en veel menufuncties waren traag of werkten vaak niet. Zeg dit niet om te bitchen maar PSN is echt toe aan een ENORME poetsbeurt!
@62.238.17..xxx:
Sony is gewoon een faal bedrijf geworden wat teveel fanboys heeft. Diezelfde fanboys steunen Sony in het gedrag wat ze tonen. Dit kan de kwaliteit vab de console nooit ten goede komen, daarom heb ik niet eens een ps4 gekocht! Wist dat het deze kant op zou gaan. Was met ps3 ook al zo, hele hoop beloftes maar amper iets waarmaken
@62.140.132.xxx:
Goeie argumenten vrind. “Fanboys” en “Faal bedrijf”. Jij wint een award voor meest “biased” persoon ooit.
@GamefreakRob:
Gelijk want als ze geen onderhoud doen zou je misschien nu wel al je game gegevens kwijt zijn
@24.132.148.xxx: godsvermogen haha 5 euro per maand..nounou
@95.96.192..xxx:
Heb ik gedaan en heb er geen spijt van. mijn ps3 hou ik bij, daar kan je nog gratis online op spelen.