http://playsense.nl/images/file/img_564b27050f59f.jpg
Electronic Arts neemt een afwachtende houding aan als het gaat om virtual reality. Sony heeft al heel wat ontwikkelaars en uitgevers aan boord voor PlayStation VR, maar EA is nog altijd niet terug te vinden op dit lijstje. EA meldt dan ook een afwachtende houding aan te nemen, omdat ze eerst willen zien hoe groot de markt voor VR daadwerkelijk gaat zijn.

EA is één van de grootste software producenten en is niet heel enthousiast over VR. Men noemt de grootste uitdaging van VR de markt, zo noemen ze bijvoorbeeld de Wii U en de PlayStation Vita als twee platformen waar men geen games meer voor maakt, puur omdat de markt te klein is. Men benadrukt in deze uitspraak ook nog eens dat de PS Vita een Sony product is. Dit vertelde Blake Jorgensen tijdens de UBS Global Technology Conference in San Francisco, Californië, de Verenigde Staten.

Blake Jorgenson is Chief Financial Officer bij EA en heeft dus behoorlijk wat zeggenschap binnen het bedrijf. Volgens hem wacht EA dus geduldig af om te zien hoe groot de markt is voor VR en wanneer deze groot genoeg is, zullen ze er games voor gaan maken.

Ubisoft, ook één van de grote spelers op software gebied, is wel heel enthousiast over VR en heeft meerdere games in ontwikkeling die de functionaliteit van VR gebruiken.

“There’s some challenges still and I think the biggest challenge is just the size of the market. We don’t make games anymore for the Wii or the Wii U because the market is not big enough, the PS Vita – the Sony product – we don’t make games for that anymore because the market is too small, so it’s all about the size of the market,”

“As one of the largest software producers we have all of the manufacturers of equipment coming to us to try to sell us on their equipment and giving us development kits to try to build software for it. So we’ll build software for various ones but we’ll really wait and see how big the market is going to be.”

“I think the reality is, the next one to three years, it’s probably going to take some time to build up a sizable market place and you might see alternative uses for virtual reality first before it becomes gaming,” continued Jorgensen.

“Longer term, five plus years away, I think there’s certainly a market there and it will be another exciting way to enjoy gaming.”